נכון לעכשיו, הסרט הזה הוא הפתעת השנה

הניסיון הקודם להפוך את המשחק השולחני לסרט הסתיים במפח נפש, וגם הטריילר לניסיון הנוכחי עשה רושם שמדובר בכישלון נוסף • עם תסריט מפותל ומלא הסחות דעת וקאסט שחקנים נהדר, "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים" מתברר כמושקע, מבדר ומהנה

אוהבים סרטי פנטזיה? הסרט הזה לא יאכזב אתכם, צילום: מתוך הסרט

הגעתי לצפות ב"מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים" ללא שום ציפיות. הניסיון הקודם של הוליווד להפוך את משחק התפקידים השולחני הזה לסרט, שאירע בשנת 2000, הסתיים במפח נפש אדיר (עבור כל הצדדים המעורבים), וגם הניסיון הנוכחי, שקודם בידי טריילר גדוש קלישאות גנריות, לא עשה את הרושם שהוא עומד להיות איכותי או נחוץ בשום צורה.

אבל לפעמים קורים בחיים דברים לא צפויים, ו"כבוד בין גנבים" בהחלט ראוי להיחשב אחד כזה. כי לא רק שזהו לא סרט מצ'וקמק ומיותר, אלא שהוא דווקא התברר כמושקע, מבדר ומהנה. עד כדי כך שאינני מהסס להכתיר אותו בתואר "הפתעת השנה" (נכון לפחות לתחילת אפריל).

מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים - טריילר

את סרטם הקודם של התסריטאים־במאים ג'ונתן גולדשטיין וג'ון פרנסיס דיילי, הקומדיה המתאמצת והלא מספיק מצחיקה "לילה בטירוף" ("Game Night"), לא חיבבתי במיוחד. אך הפעם הם קולעים בול ומארגנים לצופים הרפתקה קלילה, אנרגטית ומלאת כיף שמתייחסת לז'אנר בכבוד הראוי ושמוצאת את הטון הנכון כבר בדקות הראשונות.

כריס פיין ("סטאר טרק") ומישל רודריגז ("מהיר ועצבני") מככבים בתור שני גנבים בעלי תושייה שנמלטים מהכלא ויוצאים לבצע שוד נועז בטירתו של לורד מרושע (יו גרנט, שעושה חיים משוגעים). כדי להוציא את מזימתם לפועל השניים מגייסים לעזרתם כמה חבר'ה צעירים שניחנו בכוחות קסומים, ויחד הם מתגברים על אינספור משוכות ומכשולים שעומדים בדרכם אל היעד.

פיין מגיש הופעה חיננית ומלאת כריזמה, רודריגז קשוחה ויעילה כהרגלה, וגם שחקני המשנה - שכוללים את רנה ז'אן פייג' מ"ברידג'רטון", את סופיה ליליס ואת ג'סטיס סמית - עושים את עבודתם נאמנה ומותירים רושם חיובי פלוס.

התסריט המפותל ומלא הסחות הדעת עט קדימה במהירות רבה ואינו פוסק מלספק עניין, הבדיחות פוגעות במטרה, ואפילו האפקטים מצליחים להיות סבבה. בהחלט תמצאו כאן מספיק קרבות, מפלצות ויצורים קסומים כדי להצדיק את מחיר הכרטיס, והכל נעשה באהבה ובאווירה טובה שאינה לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות. אם אתם אוהבים סרטי פנטזיה - אל תחשבו פעמיים. "כבוד בין גנבים", ללא ספק, מספק את הסחורה.

ציון: 7

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר