שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתכנן לתבוע את ההסתדרות על הנזקים שנגרמו למשק בישראל כתוצאה מהשביתה הכללית שהוכרזה לפני ימים אחדים, בשיתוף עם המגזר העסקי.
ל-ynet נודע כי השר סמוטריץ' זעם על הכרזת השביתה וטען כי אילו התמשכה, אם ראש הממשלה לא היה מודיע על דחיית החקיקה של הרפורמה המשפטית, נזק השביתה היה עלול להיות חמור מאוד ועל כן מדובר בחוסר אחריות משווע של ההסתדרות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד בצלאל סמוטריץ
ארנון בר דוד בצלאל סמוטריץ
ארנון בר דוד בצלאל סמוטריץ
(צילום: דוברות ההסתדרות ואלכס קולומויסקי)
לאחר ששוחח עם אחדים מבכירי משרד האוצר, שניסו לשכנע את השר "לרדת מתביעה חסרת תקדים כזאת", החליט השר להורות למנכ"ל המשרד, שלומי הייזלר, לרכז עבודת מטה לבדיקת שיעור הנזק שנגרם למשק כתוצאה מהשביתה הפתאומית שהוכרזה וגרמה להפסקת עבודתם של מאות אלפי עובדים במשק. נודע שגם הייזלר לא התלהב מהכוונה לתבוע את ההסתדרות.
גורם בכיר באוצר אמר ל-ynet, כי הנזק מהשביתה היה בסופו של יום זניח למדי, משום שהייתה כה קצרה, מהשעה 11 לפני הצהריים עד לסביבות השעה שמונה בערב. בשל קוצרה של השביתה רוב הנזק היה הפיך ולמעשה התבטל ביום-יומיים הבאים, הן בתחום הייצור והן בתחום המסחר והעבודה המשרדית.
גורם אחר באוצר ציין כי ביוזמת השביתה השתתף גם המגזר העסקי, בפעם הראשונה, ולכן אם תוגש תביעה יהיה צורך לצרף את המגזר העסקי לנתבעים, "וזה נשמע משהו הזוי לגמרי", לפי אותו גורם. ההערכות בצמרת האצר הן שלא תוגש בסופו של דבר שום תביעה על נזקי השביתה.
בתגובה נמסר מההסתדרות, כי "ההסתדרות תמשיך לפעול לחיבור החברה הישראלית המשוסעת, תפעל לאחדות השורות ומאחלת לכל בית ישראל חג שמח". נודע שגורמים לא רשמיים בהסתדרות הגיבו בגיחוך כאשר שמעו על הכוונה לתבוע אותה על השבתת המשק.