אכזבה גדולה בוושינגטון לאחר ההפסד הלילה (בין ראשון לשני) לניקס, שקבר סופית את הסיכוי של הוויזארדס לתפוס את המקום העשירי במזרח בתום העונה הסדירה ולהגיע לפלייאוף דרך הפליי-אין. הקבוצה של ווס אנסלד ג'וניור הוליכה בשמונה הפרש במחצית, אך המארחת השתלטה על המשחק ברבע השלישי בדרך ל-109:118 - ועל הדרך הבטיחה את מקומה בפלייאוף.
החבורה של ווס אנסלד ג'וניור הגיעה בצורה לא אידיאלית בלשון המעטה לחלק המכריע של העונה, והפסידה בשבעה מתוך תשעת משחקיה האחרונים. הקבוצה מבירת ארה"ב שיחקה במשחקיה האחרונים ללא ארבעה משחקניה הבכירים: ברארדלי ביל, קייל קוזמה, קריסטפס פורזינגיס ומונטה מוריס, מה שהקשה עליה מאוד, גם מול קבוצות שלא בדיוק נחשבות מאריות הליגה.
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
"התקשה מול ההגנה הקשוחה של הניקס". דני אבדיה
(AP)
מי ש"נהנה" מהיעדרותם של הארבעה הוא מדני אבדיה, שהוקפץ לחמישייה הפותחת במהלך אותה סדרת משחקים, אך לא הצליח לגלות יציבות. לצד הופעות נהדרות בהן קלע בספרות כפולות (כולל השוואת שיא הקריירה שלו בנקודות ב-NBA מול בוסטון), הציג הפורוורד גם יכולת חלשה. הלילה הוא קלע 9 נקודות, להן הוסיף 5 אסיסטים, 3 ריבאונדים ו-3 חטיפות - אך רשם גם 8 איבודים מתוך ה-19 של קבוצתו.
"בהיעדרו של מונטה מוריס, היה ברור שהוויזארדס יתקשו במלאכת הובלת הכדור", כתבו ב-NBC. "בעוד חלק מהשחקנים איבדו יחסית מעט, דני אבדיה התקשה הכי הרבה בכל הקשור לשמירה על הכדור. נראה שהוא התקשה מול ההגנה הקשוחה של הניקס, שגרמה לו לצרות".
עוד נכתב על הישראלי: "אבדיה מחזיק בכדור הרבה יותר לאחר שארבע האופציות הטובות ביותר בהתקפה לא שם, ונראה שהוא קיבל הזדמנות נהדרת. עם זאת, המשחק האחרון הראה את הצד השני של המטבע".

הוויזארדס יאבדו את פורזינגיס וקוזמה?

כאמור בתקשורת האמריקאית עסקו בעיקר בחסרונם של ביל, קוזמה, מוריס (פצועים) ופורזינגיס (חולה), וראו בכך כסיבה העיקרית לשורת ההפסדים בחלק האחרון של העונה. השניים הפסידו העונה מספר לא מועט של משחקים ממספר סיבות, ובקיץ הקרוב יש לכל אחד מהם אופציה לצאת מחוזהו.
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס קריסטפס פורזינגיס לצד קייל קוזמה
שחקן וושינגטון וויזארדס קריסטפס פורזינגיס לצד קייל קוזמה
יעזבו את הוויזארדס בתום העונה? קריסטפס פורזינגיס לצד קייל קוזמה
(AP)
ב-65 משחקים העונה, הממוצעים של פורזינגיס הם 23.2 נקודות, 8.4 ריבאונדים ו-1.5 חסימות למשחק. לפורזינגיס אפשרות לוותר על שכר של 36.6 מיליון דולר בעונה הבאה כדי לחתום על חוזה חדש לטווח ארוך. שכרו של קוזמה אמור לעמוד על 13 מיליון דולר, אולם הוא מעמיד עונת שיא מבחינה אישית ובהחלט אמור להיות סחורה חמה באם יחליט להפוך לשחקן חופשי.

אז מה נשאר?

לוויזארדס נותרו כאמור עוד ארבעה משחקים עד סיום העונה, כאשר עם ארבעה ניצחונות פחות משיקאגו, לה מאזן פנימי טוב יותר במשחקים נגד וושינגטון העונה. המשמעות היא, שהקבוצה של ווס אנסלד ג'וניור לא תוכל לעקוף את הבולס.
וושינגטון תארח בלילה שבין שלישי לרביעי את מילווקי, לילה לאחר מכן תתארח אצל ההוקס ותסיים את העונה עם שני משחקי בית - האחד מול מיאמי והשני מול יוסטון. כל המשחקים שנותרו כמובן עם לפרוטוקול בלבד.