כחמישה חודשים לאחר שניקולה וויצ'יץ' הודיע כי הוא יעזוב את מכבי ת"א בתום העונה, הכריזה היום (שני) הקבוצה באופן רשמי כי אבי אבן יהיה זה שיירש את הקרואטי בתפקיד המנהל הספורטיבי. אבן שימש כראש מערך הסקאוטינג אצל הצהובים, ואף אימן את הקבוצה בשתי קדנציות שונות, וכעת יקודם לאחד התפקידים החשובים במועדון.
לאחר המינוי אמר אבן: "אני מרגיש זכות גדולה להתמנות למנהל הספורטיבי של מועדון מפואר כמו מכבי ת"א", אמר אבי אבן לאחר ההחלטה על מינויו לתפקיד. "זאת ההזדמנות שלי להודות לבעלים ולהנהלה על האמון הרב שהם נותנים בי אחרי 17 שנים במגוון תפקידים במועדון. אני שמח להיות פה. בנינו סגל ראוי בהחלט לעונה הנוכחית ונעבוד כדי ליצור את ההמשכיות שאנחנו רוצים שתהיה כאן".
1 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
"זכות גדולה". אבי אבן
(צילום: עוז מועלם)
יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי התייחס גם הוא למינוי: "היה זה אך טבעי בעיניי כי אבי אבן, ששימש בתפקידו האחרון כראש מערך הסקאוטינג ופיתוח שחקנים במועדון, ימונה לתפקיד רב חשיבות ואחריות כמנהל הספורטיבי שלנו, וזאת לאחר שהיה אף יד ימינו של ניקולה וויצ'יץ', לו נתונה תודתנו העמוקה על שירותו המסור במועדון, הן כשחקן והן כמנהל ספורטיבי".
גם יו"ר הוועדה המקצועית במועדון, דייויד בלאט - אשר תחילה הוכרז כי הסמכויות של וויצ'יץ' יחולקו בינו לבין אבן - בירך על ההחלטה: "זו בחירה נכונה באדם הנכון במקום הנכון. הניסיון של אבי והידע שלו, כמו גם ההיכרות שלו את שוק השחקנים, הופכים אותו לבחירה מוצלחת כמנהל הספורטיבי הבא של המועדון".

חצב את דרכו לתפקיד

אבן החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי ת"א בשנת 2006, ובהמשך שימש עוזר מאמן שני לצביקה שרף, פיני גרשון ודייויד בלאט. לאחר מכן קודם לעמדת העוזר הראשי, ועבד תחת גיא גודס. בהמשך גם מונה לראש מחלקת הסקאוטינג ולראש מערך פיתוח השחקנים.
כאמור, אבן גם שימש כמאמן הראשי של הצהובים בשני מקרים שונים. בעונת 2015/16 החליף את גודס בתפקיד למשך שמונה ימים לאחר פיטוריו של האחרון, עד אשר מונה ז'אן טבק עד לסיום העונה.
בעונה שעברה החליף את יאניס ספרופולוס החל מחודש פברואר, והפעם נשאר בתפקיד עד סיום העונה והצליח לעלות עם הקבוצה לפלייאוף היורוליג (הרבה הודות להדחת הקבוצות הרוסיות מהמפעל), אך גם איבד את תואר האליפות, כאשר מכבי ת"א הודחה בידי בני הרצליה בסדרת חצי הגמר.