"את תמותי כאן": 15 חודשי מאסר לגבר שהכה את אשתו, כלא אותה בבית ומנע ממנה טיפול רפואי

השופט קבע כי 3 חודשים מתוך ה-15 יהיו בחופף לעונש מאסר שאותו מרצה הנאשם כיום על תיק אחר • המתלוננת ציינה כי היא סלחה לבעלה על מעשיו, וביקשה מבית המשפט שתינתן לו הזדמנות אחרונה לחזור לחיק משפחתו

אלימות נגד נשים(אילוסטרציה), צילום: GettyImages

בית המשפט הרשיע גבר משרון וגזר עליו 15 חודשי מאסר, לאחר שהנאשם הכה את אשתו, כלא אותה בבית ומנע ממנה לקבל טיפול רפואי. השופט אלכס אחטר קבע כי 3 חודשים מתוך ה-15 יהיו בחופף לעונש מאסר שאותו מרצה הנאשם כיום על תיק אחר. כמו כן, אחטר לא הטיל על הנאשם קנס כספי מאחר שבנסיבות העניין הדבר יוביל בסופו של דבר לנטל כלכלי על כתפי המתלוננת ו"זוהי כמובן לא מטרת הענישה", ציין השופט. 

בית המשפט המחוזי בתל אביב (להמחשה). לא הוטל קנס כספי, צילום: גדעון מרקוביץ'

על פי עובדות כתב האישום, לפני כחצי שנה, סמוך לשעה 04:00, עת ישנה המתלוננת במיטתה, דרש ממנה הנאשם כי תקום משנתה. משהתעוררה, עזבה המתלוננת את מיטתה, הלכה לסלון והחלה לאכול. הנאשם העיף את האוכל משולחן הסלון, נטל חפץ והצליף איתו ברגליה. 

לאחר מכן גרר הנאשם את המתלוננת משיערה מחדר לחדר, חנק אותה בצווארה באמצעות ידיו, והכה אותה בחוזקה בפניה. כתוצאה מכך נגרמו לה חבלות בגפיים העליונות והתחתונות וכן נשברה לה שן.

הכה אותה ולא נתן לה לצאת מהבית (אילוסטרציה), צילום: רפאל בן- ארי

הנאשם אף איים עליה ואמר לה: "את תמותי כאן". משנטלה המתלוננת את הטלפון הנייד וחייגה למוקד 100, חטף הנאשם מידיה את הטלפון ואמר לה: "יא שרמו**! למי את מתקשרת?!".

לאחר התקיפה כלא אותה הנאשם בבית וסירב לבקשותיה של המתלוננת לאפשר לה לצאת. רק לאחר כמה שעות הצליחה המתלוננת לשכנע אותו לפתוח לה את הדלת, זאת על מנת לקבל טיפול רפואי.

התביעה, שביקשה להטיל על הנאשם 18 חודשי מאסר, ציינה כי המתלוננת סלחה לו על מעשיו, וביקשה מבית המשפט שתינתן לו הזדמנות אחרונה לחזור לחיק משפחתו. הסנגור מנגד ביקש להטיל עליו ענישה צופה פני עתיד ומאחר והנאשם מרצה נכון לעת הזו מאסר שהוטל עליו בתיק אחר, ביקש שעונשי המאסר ירוצו בחופף זה לזה.

בית משפט (אילוסטרציה). "אירוע קשה, פוגעני, אלים ומשפיל", צילום: אורן בן חקון

השופט, שקיבל בחלקו את בקשת הסנגור, החליט כי 3 חודשי מאסר מתוך ה־15 יהיו בחופף לעונש הנוכחי שהנאשם מרצה וציין כי למרות כתב האישום המתוקן עדיין: "עסקינן באירוע קשה, פוגעני, משפיל ואלים. מדובר בעבירות אלימות המופנות כלפי בן המשפחה, בתוך התא המשפחתי, פוגעות בכבודה ובזכותה לביטחון ולהגנה של המתלוננת, כך גם פוגעות בשלמות גופה ובחירותה.

"בנקל, ויכוח בין בני זוג עלול אף להסלים ולהוביל לתוצאות קשות עוד יותר", כתב השופט בהחלטתו אך התחשב בכך שהנאשם הודה וחסך מהמתלוננת להעיד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר