אי שם בשנת 2010 עודד קטש זכה באליפות היסטורית עם הפועל גלבוע/גליל על חשבונה של מכבי ת"א, אחרי שזו פיטרה אותו בתום קדנציה קצרה במיוחד ב-2007. 16 שנים לאחר הפיטורים הצורמים, מכבי ת"א של קטש נראית כמו אחת הקבוצות הכי טובות באירופה. אז מה השתנה?
אחרי עוד עונה מאכזבת בזירה המקומית ובזירה האירופית, במכבי הבינו שהם חייבים לחשוב בגדול: צ'אבי פסקואל ופבלו לאסו הם רק חלק מהשמות הבכירים שקברניטי מכבי רצו לראות על הפרקט ביד אליהו בעונה הנוכחית. לבסוף, לאחר שהבינו שאף לא אחד מהם יגיע, החליטו לפנות לקטש שחצי שנה קודם לכן שימש כמנהל המקצועי של גלבוע/גליל. עודד, כאמור, חתם לעונה אחת עם אופציה (תלוי בהישגים) לעונה נוספת. הוא הרי קבלן תארים - הן כשחקן והן כמאמן תמיד היה לבסוף מביא קבלות בקבוצות שבהן היה: אליפות המדינה, פעמיים זכייה בגביע המדינה, אליפות יוון וזכייה בגביע היווני. גם כמאמן בנבחרות הביא הישג מרשים כשזכה עם העתודה במקום השני בשנת 2017.

1 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)

ההתחלה הזכירה את הקדנציה הראשונה - מגמגמת ולא עקבית. הסגל חדש, השחקנים תחילה התקשו להתרגל לשיטת האימון, והחרבות כל הזמן חגו סביב צווארו של המאמן. נראה היה ששוב התפקיד גדול עליו והחיבור עם הקבוצה פשוט לא עובד.
רגע התפנית הגיע כשלוח המשחקים של מכבי הראה מפגש עם שתיים מהקבוצות הטובות במפעל, שתיהן טורקיות: פנרבחצ'ה בבית ואנאדולו אפס בחוץ. על הנייר, המאזן של מכבי הראה כי היא כבר לא תלויה בעצמה במאבק לכניסה לשמונה הגדולות, אבל הקבוצה ידעה שאלו משחקים שכן יכולים להפוך את העונה שלה לכיוון חיובי - וכך היה. מכבי הדהימה את היבשת עם שני הניצחונות הללו ומאז לא מביטה לאחור.
בשבועות האחרונים הכול מתחבר במכבי לכדי מושלם. היא משחקת את הכדורסל המהנה באירופה, לוחמת בהגנה ורוצחת בהתקפה. התיאום בין כולם עובד פנטסטי, כשמעל כולם ניצבים ווייד בולדווין ולורנזו בראון שנחשבים כיום כצמד הגארדים הטוב באירופה. הצוות המסייע אף הוא פועל מצוין בראשות הקפטן ג'ון די, רומן סורקין, ג'ייק כהן וג'רל מרטין - ועל כולם כאמור מנצח קטש.
עם שריקת הסיום אחרי עוד ניצחון משכנע, הפעם על מילאנו ואטורה מסינה, מאמנה הוותיק והמנוסה, השחקנים באו להודות לקהל על עוד עידוד מופלא, אך את ההצגה ומירב תשומת הלב משך עודד שהתקבל בקריאות ואפילו שיר אוהדים - "קטש תחייך, קטש תחייך". זו הייתה סגירת המעגל המושלמת לרומן שהחל בין עודד למכבי כשהיה שחקן ונמשך כעת בתפקיד המאמן. נראה שסוף-סוף הקהל התאהב בקטש מחדש ומבין כי הוא האיש הנכון בזמן הנכון. ראוי להארכת חוזה?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.