יום רביעי, 29.05.2024 שעה 10:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"המשחק מול מכבי חיפה קריטי להמשך העונה"

אחרי ה-0:2 החלק על הפועל ירושלים, במכבי ת"א כבר חושבים על יום שלישי, דוידזאדה: "כל עוד זה לא מעשי, אנחנו מאמינים". קראנקה החמיא לדן ביטון

|
ערן זהבי (אורן בן חקון)
ערן זהבי (אורן בן חקון)

מכבי תל אביב חזרה מהפגרה עם עוד 0:2, אמש (שבת) זה קרה מול הפועל ירושלים, התוצאה בה ניצחו הצהובים בפתיחת הפלייאוף את מכבי נתניה. לצערם, מכבי חיפה המשיכה בשלה והפער בצמרת הטבלה נותר על 10 נקודות. ביום שלישי האלופה תגיע לאצטדיון בלומפילד למשחק שבמקרה הכי טוב, מכבי ת"א תוכל לצאת ממנו כשהיא מצמקת את הפער לפיגור של שבע נקודות מהירוקים. מאבק אליפות נראה כמו משהו שמצריך נס גדול, אבל החניכים של אייטור קראנקה ינסו לכל הפחות לשמור על הבית שלהם מול היריבה המושבעת ולעיני אצטדיון מלא. 

"אם אנחנו חושבים קדימה אז מכבי חיפה זה משחק קריטי להמשך העונה. זה משחק על מעבר לאם זה יסגור את האליפות או לא, זה משחק על כבוד ועל יוקרה וכמו שבאנו בגישה לשני המשחקים האחרונים בפלייאוף, נבוא באותה הגישה גם מול מכבי חיפה", אמר המגן השמאלי, אופיר דוידזאדה, שרשם הופעה טובה בטדי. "כל עוד זה לא מעשי אז אנחנו מאמינים. יש עוד הרבה נקודות בקופה ומועדון כמו מכבי ת"א לא יכול שלא להאמין שאפשר לעשות הכל. זה ב-DNA, ככה נעלה לכל משחק. אנחנו מבינים שההפרש הוא לא מעט אבל יודעים שהכל אפשרי בכדורגל". 

הניצחון על הפועל ירושלים היה שוב במערך של 4-4-2 כאשר אייטור קראנקה נתן הפעם את המקום באמצע לאייל גולסה לצד דור פרץ, בעוד גבי קניקובסקי פתח במקום פארפה גייאגון שרק חזר מפציעה והועדף שלא לסכן אותו אחרי אימון מלא אחד אותו השלים ביום שלישי. אולם, הסיפור המשיך להיות דן ביטון שהיה הטוב בין שחקני הקבוצה. "יש שינוי חיובי בקבוצה שלנו, לא רק היכולת אלא גם הגישה ואני מאמין שזה ימשיך עד המשחק האחרון העונה", הוסיף דוידזאדה.  

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (אורן בן חקון)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (אורן בן חקון)

יחד עם זאת, במועדון ציפו במקום מסוים לגמור את המשחק הרבה יותר מוקדם, בטח אחרי השער המהיר של ג’ורג’ה יובאנוביץ’. "לא היה קצב מספיק טוב למשחק בחלק מהרגעים, צריך להיות יותר עצמתיים, צריך לדעת לגמור משחקים כאלה מוקדם ולהנות קצת מהמשחק. אבל, צריך להיות גם הוגנים – העיקר היה לנצח במקום קשה, מול יריבה שעושה בעיות, 3 נקודות ולבנות רצף. היו לנו 15 איומים ו-10 למסגרת מול 0 של היריבה, לא משחק גדול אבל ניצחון ראוי והרכב טוב של קראנקה. התחלנו משהו נגד נתניה, המשכנו אותו בירושלים, צריך להמשיך עוד", אמרו במכבי ת"א. 

קראנקה מצידו לא הכחיש שהקבוצה שיחקה לא טוב, אבל כן יצא עם דברים טובים מטדי: "עוד שלוש נקודות, עוד משחק שלא ספגנו בו, לא נתנו ליריבה אפילו מצב אחד, זה בונה את הביטחון שלנו. מה שהיה חסר לנו במשחקים קודמים זה קצת ביטחון. גם בלי לשחק הכי טוב, הצלחנו לשמור על הרשת נקייה וכבשנו בדקה האחרונה את השער השני. כשאתה מתוסכל אתה יכול לטעות ולספוג אבל זה לא קרה לנו הפעם". 

אייטור קראנקה (אורן בן חקון)אייטור קראנקה (אורן בן חקון)

על דן ביטון אמר קראנקה: "הייתי מאוד כן איתו. דיברנו כמה פעמים מאז שהגעתי והוא עשה כל מה שהוא יכול לעשות. כולם דיברו איתי בצורה מאוד טובה עליו, אבל הוא צריך להמשיך ככה ולהתקדם. ידעתי שהוא שחקן מדהים, אבל הוא חייב להשתפר ולהמשיך כמו שהוא עכשיו, כי כפי שכולם רואים הוא שחקן חשוב לקבוצה והוא טוב מאוד עבורנו ברגע הזה של העונה". 

"המשחק הכי חשוב הוא הבא בתור. אנחנו צריכים להתייחס לכל משחק ברצינות. המשחק הבא יהיה חשוב מאוד. אנחנו בונים את העתיד. כדי לבנות את העתיד אנחנו צריכים לנצח משחקים גם כשאנחנו לא טובים. לא לספוג. לכבוש שניים. זה צעד טוב לביטחון שלנו", הוסיף המאמן הבאסקי שסיכם את הדברים: "המשחק מול מכבי חיפה יהיה שונה לגמרי. בפעם הקודמת אנחנו ניצחנו בצורה חלקה ואני משוכנע שזה יהיה שונה לגמרי הפעם. הגישה למשחק מול חיפה אחרת לגמרי מהגישה למשחק מול הפועל ירושלים". 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום (אורן בן חקון)שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום (אורן בן חקון)

במכבי ת"א מקווים כי פארפה גייאגון יצליח להשלים אימונים מלאים וטובים היום ומחר באימון המסכם, כדי שיוכל לחזור אל ההרכב מול מכבי חיפה ביום שלישי. מי שעזב את המשחק מתוסכל מאוד מהיכולת שלו הוא גבי קניקובסקי, כשגם רארש אילייה שהצליח לרשום בישול ראשון במדים הצהובים, היה נראה די מדוכדך. במועדון יצטרכו להרים את מצב הרוח של השניים, שאמורים להיות חשובים מאוד עד לסיום העונה בניסיון לעזור לקבוצה לכל הפחות לזכות בגביע המדינה. דן גלזר, שלא שולב במשחק, מועמד לפתוח בהרכב מול מכבי חיפה.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */