לאחר משא ומתן קדחתני, בהנהלת ה-NBA יכולים לברך על המוגמר: הסכם עבודה חדש הושג הלילה (בין שישי לשבת) בין הנהלת הליגה הטובה בעולם לבין ארגון השחקנים (NBPA) למשך שבע שנים, כאשר לשני הצדדים תהיה אופציית יציאה לאחר שש שנים. על פי הנהלת הליגה, ההסכם יביא "שקט תעשייתי למשך שנים".
ההסכם ייכנס לתוקף החל מהעונה הבאה (2023/24), ויימשך עד 2029/30, אלא אם כן אחד הצדדים יחליט לצאת ממנו עונה קודם לכן. ההסכם עדיין לא אושר סופית, מאחר והשחקנים ומנהלי הקבוצות צריכים לקיים הצבעה אם לקבלו, אך ההסכמות כבר הושגו - וכל שנותר הוא תהליך פורמלי בלבד.
2 צפייה בגלריה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
יכול לברך על המוגמר. אדם סילבר
(AP)
על פי ההסכם, יתקיים טורניר באמצע העונה, כאשר חלק ממשחקי העונה הסדירה בליגה שיתקיימו בנובמבר יקבעו את שמונה העולות לטורניר, שיחל משלב רבע הגמר. ארבע המנצחות יעלו לפיינל פור, שיתקיים באולם ניטרלי.
בנוסף, נקבע כי שחקני הליגה יצטרכו להשלים לפחות 65 משחקים במהלך העונה על מנת לזכות בתארים אישיים (MVP, רוקי השנה וכו'). המטרה ככל הנראה מאחורי סעיף זה היא למנוע מצב בו הכוכבים הגדולים של הקבוצות ישבו בחוץ במהלך חלקים נרחבים מהעונה הסדירה, כפי שקורה עכשיו.
סעיף מעניין בהסכם הוא ששחקנים לא יוענשו אם ייתפסו משתמשים במריחואנה. מאז 2019/2020 הליגה מקיימת מדיניות מקלה בנושא ומי שנתפס משתמש בסם זה קיבל עונש קל לכל היותר, כעת הליגה לא תבדוק כלל. מדובר בפריצת דרך של ממש, שכן בענפי ספורט רבים השימוש בסם זה אסור בהחלט. ב-2021 הוחלט להשעות את האצנית האמריקנית קארי ריצ'רדסון מהאולימפיאדה לאחר שבבדיקת סמים נמצאו בדמה שרידי מריחואנה.
2 צפייה בגלריה
לברון מול גולדן סטייט
לברון מול גולדן סטייט
שחקנים יצטרכו להשלים לפחות 65 משחקים כדי לזכות בתארים אישיים. לברון מול גולדן סטייט
(צילום: AP)
כמו כן, בהסכם נקבע כי קבוצות יחוייבו במס גבוה במקרה ויעברו את תקרת השכר שנקבעה. במקרה זה הושגה פשרה, לאחר שחלק מהקבוצות דרשו תקרת שכר קשיחה על מנת ליצור איזון בין המועדונים שמוכנים לשלם את המסים הללו.
ההסכם הקודם בין הליגה לארגון השחקנים נחתם ב-1 ביולי 2017, ועתיד היה לפוג ב-30 ביוני השנה. תחילה תאריך היעד להשגת ההסכם החדש היה אמור להיות בדצמבר 2022, לאחר מכן נדחה לפברואר ולאחר יומיים של משא ומתן - יצא עשן לבן וההסכם יצא לפועל.