יום שבת, 08.06.2024 שעה 15:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

השכיח את פלאניץ': סק לא למכירה מבחינת חיפה

לוקח מנהיגות, זוכה למחמאות מכל עבר ומעמדו אצל הירוקים בלתי מעורער: כך הסנגלי שהגיע כ"מנודה" מקבוצתו הקודמת הפך לבלם הזר הטוב בתולדות המועדון

|
עבדולאי סק (רדאד ג'בארה)
עבדולאי סק (רדאד ג'בארה)

מיד לאחר הבקעת שער השוויון מול מ.ס אשדוד של עומר אצילי במשחק שפתח את משחקי הפלייאוף העליון, הבלם הסנגלי של מכבי חיפה עבדולאי סק כינס את השחקנים במרכז המגרש, הכניס אותם לטירוף ואמר להם: "אנחנו במשחק הזה מנצחים ולא משנה איך".

במסר הזה של סק היה כדי להצביע על השינוי הגדול שחל בשחקן מרגע הגעתו לארץ ועד לזימונו המחודש לנבחרת סנגל בשורותיה שיחק השבוע בהרכב בצמד המשחקים מול מוזמביק במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, כאשר השלים פעמיים 90 דקות ב-1:5 ו-0:1, ופתח לצידו של קאלידו קוליבאלי, בלמה של צ’לסי.

"כאשר כולם חגגו את שער השוויון ביציעים ובספסל, ובהיעדרם של מנהיגים כמו נטע לביא שעזב ליפן, סק לקח מנהיגות, אסף את כל השחקנים ולקח על עצמו את המנהיגות כדי לסחוף את השחקנים בדרך לניצחון. השיפור המקצועי הפך אותו למשמעותי יותר גם בעיני השחקנים, ולמנהיג ההגנה שמשפיע מנטלית על כל הקבוצה", אמרו בקבוצה.

לקח מנהיגות. סק (עמרי שטיין)לקח מנהיגות. סק (עמרי שטיין)

ערב החתמתו במכבי חיפה, סק עבר תקופה לא סימפתית בקבוצה הבלגית אנטוורפן, שם נחשב ל"מנודה" במשך מספר חודשים ולמעשה התאמן עם קבוצת המילואים. מאמנו ההולנדי מארק ואן בומל לא בנה על סק, שחיכה להצעה אטרקטיבית אחרת, וכזאת שבעזרתה יוכל לחזור ולפרוח מחדש.

למערך הסקאוט של מכבי חיפה היו ברשימת מצבת הבלמים לא מעט שחקנים. שניים מהם היו סק ודילן בטובינסיקה, שבעבר שיתף פעולה באנטוורפן עם הסנגלי, כאשר השניים שיחקו יחד 34 משחקים עד שדילן עזב לפמליקאו.

בלם העבר טל בן חיים, סוכן שחקנים בהווה, ראה את סק בעשרות המשחקים בהם צפה והוא התרשם מהכוח והמהירות שלו, ממשחק הראש, ובנוסף מכך שהוא טכני מאוד. בן חיים, בגלל היותו בלם בעבר, זיהה בקלות את התכונות של סק אותו הוא מייצג.

זיהה את הפוטנציאל. טל בן חיים (שחר גרוס)זיהה את הפוטנציאל. טל בן חיים (שחר גרוס)

במכבי חיפה רצו מאוד להתחזק בשני בלמים זרים בעקבות עזיבתו של בוגדאן פלאניץ' ולא היו יכולים לשים יד יחד על דילן וסק עד אשר ניתן יהיה לדעת בברור שעלי מוחמד ייחשב לשחקן ישראלי. ברגע שהבשורה הטובה הגיעה והאחרון כבר לא נחשב לזר, הירוקים מיהרו ללכת גם על סק ומכאן הדרך שלו לשורות הירוקים הייתה קצרה.

"נקודת הפתיחה של סק לא הייתה ממש מעודדת", נזכרים במועדון. "סק היה סוג של מנודה ושחקן שלא רצו בבלגיה. ידענו מראש שאנחנו רוצים בלם בנוסף לפלאניץ'. ברגע שפלאניץ' עזב היינו חייבים שני בלמים. לסדר של דילן לפני סק לא הייתה בכלל משמעות, פשוט העסקה של דילן הייתה ראשונה והלכנו עליו. שניהם היו מועמדים ולאף אחד מהם לא היה יתרון אחד על השני”.

דילן בטבונסיקה ועבדולאי סק (רדאד ג'בארה)דילן בטבונסיקה ועבדולאי סק (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיפו: “הבאנו שני בלמים טובים. סק ענה לנו על התכונות וראינו בשל מה שקרה איתו באנטוורפן הזדמנות טובה להביא אותו. הכרנו טוב את השוק ואת המועמדים. היה משקל לכך שהיה שיתוף פעולה בין דילן לסק בעבר ויש לכך ערך מוסף. בתווך קרה מהלך שאיבדנו את פלאניץ' ומהר מאוד הבאנו את סק. באנטוורפן חיפשו לעשות כמה גרושים עליו ולמכור אותו ואנחנו עטנו על המציאה. היום בדיעבד סק הפך לבלם המוביל והשכיח לגמרי את פלאניץ'", אמרו במכבי חיפה.

סק כזכור התחיל בצורה מגומגמת. הוא הגיע לאלופה אחרי ארבעה חודשים בהם לא שיחק, ולא התאמן לפני כן שבועיים. אחרי אימון וחצי כבר היו צריכים שהוא ישחק. במשחק הראשון שלו בחוץ מול בנפיקה ליסבון החזקה במסגרת ליגת האלופות (2:0) סק גילה יכולת פושרת מאוד.

הבכורה הייתה פושרת. עבדולאי סק במאבק עם גונסאלו ראמוס (עמרי שטיין)הבכורה הייתה פושרת. עבדולאי סק במאבק עם גונסאלו ראמוס (עמרי שטיין)

גם בהפסד בנוף הגליל מול בני ריינה, סק לא היה מהמרשימים וקיבל ביקורת בעיקר בגלל הטיפול שלו בכדור: “אנחנו יודעים מניסיון שיש קושי לשחקנים זרים כאשר הם מגיעים, אבל זה לא בהכרח מעיד על השחקן. סק לא שיחק תקופה ארוכה ומיד נשלח למים העמוקים מול בנפיקה. אחר כך לקח לו עוד כמה משחקים עד אשר התאקלם. סק נכנס ישר לעומס של משחקים בלי יכולת להתאקלם לאופן של איך הקבוצה משחקת, אבל היינו רגועים כי ידענו מה אנחנו נקבל ממנו. זה קרה עם פלאניץ' ועוד שחקנים", אמרו במועדון.

הבלם הסנגלי היה בסגל הנבחרת באליפות אפריקה האחרונה בה זכתה, אך למונדיאל בקטאר, בו סנגל הודחה אחרי 3:0 לאנגליה בשמינית הגמר, הוא לא זומן. נראה שהיכולת הטובה מהמשחקים האחרונים שלו במכבי חיפה בליגת האלופות ובליגת העל לא נעלמה מעיניו של המאמן הלאומי אליו סיסה.

בסנגל לא מתעלמים. סק (רדאד ג'בארה)בסנגל לא מתעלמים. סק (רדאד ג'בארה)

סק רשם העונה במדי מכבי חיפה 21 הופעות במסגרת ליגת העל בהן כבש שני שערים והוסיף בישול אחד. בליגת האלופות הוא שיחק בכל המשחקים של הירוקים וכבש צמד בהפסד 7:2 לפ.ס.ז’ בפארק דה פראנס. במכבי חיפה טוענים שמדובר בשחקן עם נתונים מדהימים: "יש לסק אישיות חזקה. סל התכונות שלו מאוד שלם. הוא חזק, אתלטי, עם משחק ראש טוב מאוד וגם היכולת שלו עם הכדור הולכת ומשתפרת. מדובר במטריה אווירית וההצלחה שלו לא מפתיעה אף אחד".

גם חבריו לקבוצה משבחים ומהללים אותו, לא רק במישור המקצועי אלא בעיקר במישור החברתי. אחד מחבריו לקבוצה סיפר: “סק הוא בן אדם מאוד קשוח, ובהתחלה היה מאוד סגור, אבל לאט לאט חדר ההלבשה שלנו פתח אותו לכל הקטעים של הצחוקים והסתלבט והוא הפך להיות מאוד אהוב בגלל הדמות המצד אחד קשוחה, ומצד שני כל הזמן צוחקים איתו".

אהוב במכבי חיפה. עבדולאי סק (עמרי שטיין)אהוב במכבי חיפה. עבדולאי סק (עמרי שטיין)

כאשר יש לירוקים יום חופש, אפשר למצוא את סק הולך לרוץ בים. הוא שומר בקנאות על הגוף שלו, לא סתם הוא מציג פרמטרים לא רגילים של מהירות וחוזק.

סק מחזיק חוזה לעונה נוספת ובמכבי חיפה כבר חושבים קדימה ושואפים לראות את הבלם חותם ומאריך חוזה למספר שנים. יחד עם זאת, גם סוכניו של השחקן מבינים איזה מטמון יש להם ביד ויודעים היטב שעכשיו כאשר סק נמצא שוב בנבחרת סנגל יכולות להיות הצעות אטרקטיביות של מיליוני אירו שמכבי חיפה לא תוכל לעמוד בהן: "למרות התבוסות האחרונות לפאריס ובנפיקה, שמן הסתם גרמו לקבוצות לרדת משחקנים שלנו, סק יכול להפוך בקיץ לסחורה חמה. מבחינתנו, סק מקצועית וניהולית אינו למכירה", אמרו במועדון.

אינו למכירה. סק (עמרי שטיין)אינו למכירה. סק (עמרי שטיין)

במכבי חיפה יודעים שסק בתכונות שלו עולה על כל הבלמים שהיו פה, כולל רומן פץ וגורג' טשיירה, כאשר מלבד כל מה שהוא עושה בהגנה, כולל  המנהיגות בה החל לאחרונה, יש לו גם משחק ראשי קטלני בהתקפה, מה שהופך אותו לבלם הזר הכי טוב שנחת בחיפה.

הירוקים ירצו לראות את כל מה שמאפיין את סק גם במשחק של הקבוצה הערב (שבת, 20:00) בסמי עופר מול הפועל באר שבע, משחק של עונה שלמה, שיכול לסגור את סיפור האליפות.

בכר:"נצטרך לשפר כמה דברים, באר שבע חזקה"
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */