נו, מה חדש? נבחרת ישראל מציינת השנה 50 שנים עצובות בהן לא עלינו לאף טורניר גדול. כלומר רוב הקוראים של כתבה זו לא זכו לראות הצלחה של הנבחרת. אבל הפעם דווקא הסיבה תהיה שונה. הבית הישראלי הוא החלש ביותר שאני זוכר באירופה. ישראל גם דורגה שנייה, וגם זכתה להגרלה נוחה.
אז איך אפשר לקבוע כבר עכשיו שלא נעלה?! זה מאוד פשוט: בנבחרת השחקנים הכי טובים צריכים לשחק, והמאמן הכי טוב צריך לאמן. אבל לנבחרת ישראל מונה מאמן שקריירת האימון שלו בבוגרים מסתכמת בקבוצה אחת, שגם אותה השאיר אותה מתחת לקו האדום כאשר התפטר. לדעתי שום דבר לא באשמתו - הוא פשוט לא מאמן מתאים ויש לו ניסיון אפסי עם תוצאות רעות מאוד באימון בבוגרים.
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
בניון וחזן
(צילום: עוז מועלם)
ברמת השחקנים, התחושה היא שסאגת זהבי היא אך ורק בגלל האגו של יוסי בניון. עם כל מנהל מקצועי אחר, וכנראה שגם עם שחקנים נוספים שנותרו בחוץ (אבו פאני, אצילי, סבע ועוד) אפשר היה להגיע (עם חלקם לכל הפחות) לעמק השווה.
לפי הנתונים הסטטיסטיים היבשים, ישראל הייתה צריכה לשחק כ־10 משחקים נגד שווייץ כדי להבקיע שער אחד. נבחרת ישראל לא היתה קיימת על המגרש, והבעיה היא לא יכולת פושרת של מנור סולומון, יכולת חלשה של אלי דסה או מאמן גרוע. הבעיה היא בניון. תפקידו של המנהל המקצועי הוא לבחור את המאמן הטוב ביותר, לדאוג שהשחקנים הטובים ביותר ישחקו, ולדאוג להם לתנאים אופטימליים. שום דבר מזה לא מתקיים.
נבחרת ישראל היא של כולנו. היא לא שייכת לבניון. היא לא שייכת להתאחדות לכדורגל. היא שייכת לכולנו. לי ולך. לכן אני פונה להתאחדות, להסיק מסקנות על כל המשתמע מכך.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.