יום שני, 10.06.2024 שעה 08:39

גינצבורג: אלברמן אימן? כהן אימן? אהרון אימן?

המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות עונה למי שאומר שאין לו ניסיון בראיון בלעדי ל-ONE: "לא יכולים להגיע בכל שנה לאליפות אירופה". וגם: גלוך וקרויף

|
בוני גינצבורג (איציק בלניצקי)
בוני גינצבורג (איציק בלניצקי)

בוני גינצבורג הוא זה שמוביל כיום את הנבחרות הצעירות של הכדורגל הישראלי. מי שהיה סגנו של יילה חוס החליף אותו באופן טבעי כמנהל הטכני  כשחוס נשלח הביתה אחרי ששליש מהזמן הוא כלל לא היה פה. שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הודיע לא מכבר למאמני הנבחרות כי גינצבורג נכנס לתפקיד. הוועדה המקצועית עוד צריכה להתכנס ולאשר את המינוי של מי שנחשב לחרוץ, עובד סביב השעון  וכל הזמן שואף ללמוד ולהתמקצע עוד יותר.

כעת, לאחר שהנבחרות הצעירות הרגילו אותנו לטוב בשנה שעברה עם השתתפות באליפויות אירופה, בשבוע החולף נבחרות הנערים והנוער לא הצליחו לעלות לאליפות, ונרשמה אכזבה גדולה (הגענו למצב טוב). בראיון מיוחד ל-ONE גינצבורג מסביר את מה שעבר על הנבחרות, עונה לביקורת על כך שאין לו ניסיון בתפקיד, על התוכניות למונדיאלטו של הנוער ואליפות אירופה של הצעירה.

בוני, איך אתה מסכם את ההופעות של נבחרת הנערים והנוער, כאשר יש כאלה שהתאכזבו מכך שלא עלינו לאליפות אירופה ונראה שקצת יצאו מפרופורציות פה..
“דווקא זה שיש ציפיות זה אומר שמצבנו טוב. אנחנו לא יכולים להגיע בכל שנה לאליפות אירופה, בנוער זה במיוחד קשה בגלל שיש רק שמונה נבחרות שמשתתפות, אבל בסופו של דבר יש אכזבה בעצם זה שלא הצלחנו להגיע והיה לנו סיכוי טוב לעשות את זה, למרות שבשני הבתים, גם בנוער וגם בנערים, הנבחרות שהתמודדו הן נבחרות חזקות”.

בוני גינצבורג (איציק בלניצקי)בוני גינצבורג (איציק בלניצקי)

אבל זה לא נבחרות מהעלית של אירופה.
“תראה, אם אתה אומר שזה לא נבחרות מהעלית של אירופה, אז אני אשתף אותך שבאליפות אירופה לנוער שבע נבחרות מתוך השמונה האחרונות שהיו בשנה שעברה באליפות לא נמצאות. אז אם אתה מדבר על נבחרות שלא מהעלית, אז אנגליה בחוץ, צרפת בחוץ, גרמניה בחוץ, סרביה בחוץ, הרבה נבחרות גדולות לא מגיעות. אנחנו הגענו בשני הטורנירים למצב שזה היה תלוי בנו, ניצחון בנערים והיינו מעפילים וגם בנוער לא הגענו בגלל הפרש שערים, אז פה יש אכזבה שלא הצלחנו לעשות את זה. אם אני מסתכל על התמונה הכללית אנחנו נמצאים במקום שמבחינתי הכי חשוב זה שהשחקנים מקבלים ניסיון בינלאומי. 

“אנחנו צריכים לזכור מה המטרה שלנו והיא להצמיח שחקנים שבסופו של דבר יהיו בבוגרת. אחד הכלים הוא השתתפות של שחקנים בשלב המוקדמות ובשלב העלית שהם שלבים משמעותיים שנותנים להם הזדמנות להרגיש מה זה כדורגל בינלאומי. המשימה שלנו היא שיגיעו מוכנים לנבחרת הבוגרת. אנחנו מתחילים את זה בגיל מאוד צעיר, מהאקדמיה ודרך הנבחרות שהיהלום שבכתר זה הנבחרת הבוגרת וזה המסלול שאנחנו מכוונים אליו. אם נגיע כל 3-4 שנים לגמר יורו זה יהיה נהדר".

בנבחרת הנערים זה דור פחות מוכשר שיש לנו ולפעמים זה קורה. נבחרת הנוער יש שנתון מאוד מוצלח וזה נראה פספוס.
”באופן טבעי נבחרת הנוער היא נבחרת שהייתה מורכבת משלושה שנתונים. בשנה הראשונה הנבחרת הייתה מורכבת משנתונים 2003 ו-2004 ונכון לעכשיו שנתון 2004 עם שנתון 2005. זאת נבחרת לא חדשה, אבל יש נוכחות משמעותית של שחקנים חדשים. צריך לקחת בחשבון שיש עליות ויש ירידות, אם אתה מדבר על הנערים, אני חושב שהתשתית טובה ואנחנו צריכים לכוון את זה שיהיה להם כמה שיותר ניסיון בין לאומי ואחד הדברים שעולים מהמשוב של השחקנים זה הפער שהם מרגישים בין הליגה שלנו לבין התמודדות בזירה הבין לאומית, גם באינטנסיביות, גם בקצב וזה דברים שהם מרגישים אותם. כדי שנשפר את הכדורגל שלנו הם צריכים לחוות את זה כמה שיותר”.

אז צריך כמה שיותר משחקים בינלאומיים?
”כן, כמה שיותר משחקים בינלאומיים, כמה שיותר משחקים בין הקבוצות הטובות בליגות המקומיות, כמובן גם כל הנושא של הכשרת המאמנים שנוכל להטמיע בהם את הדגשים החשובים. בסופו של דבר, ככל שמגיעים לגילאי בוגרים אנחנו קצת מאחורה. בכל הדברים האלה אנחנו רוצים לטפל עכשיו וגם בעתיד”.

שחקני נבחרת הנוער של ישראל (ההתאחדות לכדורגל)שחקני נבחרת הנוער של ישראל (ההתאחדות לכדורגל)

אתה  המנהל המקצועי בפועל אחרי  שהחליטו להיפרד מיילה חוס , איך אתה מתמרן בתפקיד מבחינתך?
"אני מתנהל באותה צורה, מבחינתי אני ממשיך את אותה הדרך שהתחלנו. אני מאמין בדרך הזו ומרגיש שיש לי גיבוי מלא מהיו"ר שינו זוארץ ומסגנו מורן מאירי".

מצד אחד אומרים שאתה איש כדורגל, חרוץ ומשקיע, אבל חסר ניסיון באימון ואני בטוח שאתה ער לכל מה שאומרים. איך אתה מתייחס לזה?
”גל אלברמן אימן? שי אהרון אימן? אלמוג כהן אימן? אז אפשר להסיר את הדברים האלה. אין ספק שכל הזמן צריך להתפתח וללמוד ובסופו של דבר אני ער לזה שלא נולדתי מנהל מקצועי, אבל באתי מתוך הכדורגל ויש לי הרבה מאוד ידע. כמובן שיש לי דברים שאני צריך להמשיך לרכוש אותם ואני ארכוש אותם. אני לא מרגיש שאני בעמדה נחותה, אני מרגיש שיש לי גם את הרצון ללמוד וגם את הניסיון הרב שרכשתי בשנתיים שהייתי צמוד ליילה וזו גם הייתה המטרה”.

חלק גדול מהתקופה היית לבד, יילה לא היה בארץ.
”נכון, בגלל אילוצים הוא לא היה פה ואני הייתי המנהל בפועל וניהלתי למעשה את הכל וזה בסדר. בסוף אתה צריך צוות חזק של אנשים, כשאתה עובד איתו ומתייעץ וזה קרה וקורה במחלקה הטכנית, כאשר יש לצידי את משה סיני עם הניסיון הגדול ושאר אנשי המחלקה שכל אחד נותן ומוסיף”.

בוני גינצבורג (איציק בלניצקי)בוני גינצבורג (איציק בלניצקי)

העובדה שבשנה שעברה היו הרבה הישגים, גם בנערים, בנוער ובצעירה, ואנשים חשבו שאנחנו מולדת הכדורגל. בוא נשים דברים בפרופורציה הנכונה.
”אני מסכים שגם ההצלחה הייתה מאוד מהירה, אבל היא גם נתנה תקווה שאפשר לעשות פה דברים בכדורגל שלנו. מצד שני, אני חייב להגיד ששיתוף הפעולה שלנו עם מחלקות הנוער הוא טוב וחשוב ואני חושב שמחלקות הנוער בישראל הן מחלקות נוער טובות מאוד והשחקנים מתפתחים שם ויש לזה משקל. ברגע שהם באים מבתי גידול טובים זה נותן תוצאות ואנחנו צריכים לזכור שאנחנו מגדלים שחקנים לנבחרת ישראל הבוגרת ובכלל שיהיו כדורגלנים טובים בישראל וזו המשימה שלנו. כל הטורנירים האלה נותנים לשחקנים שלנו לטעום גם מהמקצועיות וגם מכדורגל ברמה הכי גבוהה”.

אליפות העולם זזה מאינדונזיה לארגנטינה, זה עוד פחות מחודשיים ועדיין לא הייתה הגרלה. איך אתם נערכים לכל הדבר הזה ואיך אתם מחלקים את השחקנים כמו לדוגמה אוסקר גלוך. איך אתה כמנהל מחלק בין הנבחרת הצעירה, לנוער ולבוגרת?
”נכון לעכשיו יהיו בסביבות השישה שחקנים שיהיו גם פה וגם פה. אני ישבתי על הדבר הזה כבר שבועות אחורה ויש לי תוכנית מאוד ברורה איך נעשה את זה. השאלה היא כמה רחוק נגיע באליפות העולם, צריך לקחת בחשבון גם את כל נושא התאוששות, יש פערי שעות ונצטרך לצאת קודם. צריך לקחת בחשבון שהטורניר של הנבחרת עד גיל 21 הוא ב-22.6, כלומר זה גם תלוי כמה רחוק נגיע עם הנוער. בוא נאמר שאם נגיע לגמר המונדיאליטו – כשמבחינתי אם נעבור את הבית שלנו זאת תהיה הצלחה – אבל כשאני מסתכל על העובדות בין הגמר שייערך ב-11.6 לבין תחילת הקמפיין ב-22.6. צריך לראות איך אנחנו משלבים את השחקנים שיהיו בבוגרת, אני צריך לסגור את זה עם יוסי (בניון, ג.ל.), איך אנחנו מתכננים את זה. הנבחרת הצעירה במורכבות יותר גדולה כי חלק יהיו בנבחרת הנוער וחלק יהיו עם הבוגרת. יש שני משחקים לבוגרת נגד באלרוס ואנדורה ונצטרך לראות כמה ישולבו במשחק מול אנדורה וזה משהו שאני אצטרך לתאם עם יוסי ואלון (חזן, ג.ל.) כדי לראות איך אנחנו עושים את הדבר הטוב ביותר”.

בנושא אוסקר גלוך, איפה אתה חושב שהוא יהיה?
”הוא יכול לשחק גם בנוער, גם בצעירה וגם בבוגרים. יש פה מורכבות, הוא גומר את העונה שלו ב-3.6 וזה לא חלון בינלאומי וצריך לדבר עם האוסטרים כדי להבין איפה הדברים עומדים. אני צריך לקבל החלטה אם הוא ישחק בשתי תחרויות או שלוש תחרויות, אני רוצה שהוא ישחק בשתי תחרויות”.

אוסקר גלוך. ישחק בשתי הנבחרות? (ראובן שוורץ)אוסקר גלוך. ישחק בשתי הנבחרות? (ראובן שוורץ)

אי אפשר לסחוט אותו.
”אני חושב שהוא יכול לשחק בשתי מסגרות. זה המצב ויש פה מורכבות לא פשוטה”.

אתה צריך לשבת עם יוסי בניון וגיא לוזון כדי לראות איך עושים את כל הפאזל הזה?
”אני צריך לשבת עם כולם. אני יודע מה אני רוצה שיהיה ויש לי תוכנית בראש שישבנו עליה כבר מלפני חודשיים. זה דורש תכנון ובתכנון הזה אנחנו נעמוד. זה ששחקנים ישחקו בנוער ואחרים ילכו לצעירה, זה דווקא יכול לשרת את הנבחרת הצעירה כי השחקנים יהיו בכושר משחק”.

איך אתם מביאים את הנבחרת הצעירה לאליפות אירופה בכושר?
”הדבר האופטימלי זה שכמה שיותר שחקנים יישחקו. לגיא (לוזון, ג.ל) כמעט ולא תהיה אפשרות לאמן אותם. ב-15.6 יש משחק הכנה מול בלגיה, אנחנו מתוכננים לצאת ב-19 ולשחק את המשחק הראשון ב-22. בגלל המורכבות עם התאריכים של הבוגרת, יהיו שחקנים שיהיו חלק מהנבחרת הבוגרת והם לא יישחקו במשחק ההכנה האחרון. גם עכשיו כשגיא שיחק בקרואטיה ובשווייץ חלק מהשחקנים לא היו. זה מאפשר לו לראות תמונת מצב ואיזה שחקנים הוא יכול להרוויח. כל המורכבות הזאת היא לא פשוטה, אבל אנחנו נעשה את המקסימום ונתמודד איתה כדי שכל הנבחרות יהיו במצב המיטבי”.

גינצבורג: "אצטרך לשבת עם יוסי בניון ולקבל החלטות" (איציק בלניצקי)גינצבורג: "אצטרך לשבת עם יוסי בניון ולקבל החלטות" (איציק בלניצקי)

לאן יכולה להגיע הנבחרת הצעירה? 
”אם הנבחרת הצעירה תצליח לעבור ולהעפיל בין שתי הנבחרות הראשונות זה יהיה הישג מטורף. כשאתה משחק מול אנגליה, גרמניה וצ’כיה שהן מעצמות, אז הסיכוי לא גדול, אבל אנחנו אף פעם לא מרימים ידיים. כשאני מסתכל על תהליכים וזה שיש שחקנים מנבחרת הנוער והנבחרת הצעירה שמשחקים כבר בבוגרת זה תהליך מצוין”.

איך העבודה מול גיא לוזון? אנחנו יודעים שהוא דעתן ולא פשוט.
”אין לי שום בעיה עם אנשים דעתניים ואנשים שיש להם מה לומר. אנחנו עובדים בצורה עניינית, מקצועית ורצינית וכל אחד יודע מה המקום של האחר. העסק מתנהל עם הרבה כבוד והאינטרס של כולנו זה לפתח את הכדורגל הישראלי ולהצליח”.

אנחנו יודעים שבכדורגל יש הרבה נחשים. פתאום כשאתה בפרונט, כמה אתה מרגיש שיש כאלה שרוצים להכיש אותך?
”אני לא למדתי זואולוגיה. אתה לא יכול להיות פופולרי בעייני כולם ואני חושב שהמבחן הגדול זה לא הטורנירים הקרובים של הנבחרות, אנחנו צריכים לייצר שחקנים ולהתחיל הכל מלמטה. אני אולי אפתיע אותך, אבל כל הסיפור של מרכזי הפיתוח והאקדמיה זה בדמנו, זה משהו שאנחנו מבינים גם בעזרת המועדונים שרק שם אפשר לפתח את הכדורגל שלנו. הטורנירים הגדולים הם טורנירים שעוזרים לשחקנים להתמודד כדי שבסוף יוכלו לשחק בנבחרת הבוגרת ואני בטוח שבכל קבוצת גיל יהיו שחקנים מוכשרים שחלקם יהיו שחקני נבחרת בוגרת”.

גינצבורג: "אוהב אנשים דעתניים" (ראובן שוורץ)גינצבורג: "אוהב אנשים דעתניים" (ראובן שוורץ)

היית יכול להיות עכשיו באולפנים, נינוח, בלי הרבה שעות עבודה. איך אתה מרגיש עכשיו כשאתה עובד בלי הפסקה?
”העבודה היא הרבה יותר קשה ממה שהגדרת לפני. החלום שלי לא היה להיות מקצועי, אני באתי מתוך תחושה של שליחות וחשבתי איך אנחנו יכולים לקדם את הכדורגל. יש לנו אנשים טובים ואם אנחנו נתמיד ונהיה סבלניים, אני משוכנע שבעוד כמה שנים נהיה במקום טוב יותר וזאת המטרה. הציעו לי להיות המנהל הטכני וסירבתי כי רציתי להתחיל כמספר שתיים ואני אומר עוד פעם, כל ידע שיכול לעזור לי אני אחבק אותו בשמחה, אבל אני רואה בזה שליחות וציונות וזאת הסיבה שהתגייסתי לדבר הזה. היה לי טוב בטלוויזיה ואני מקווה שכולנו בעתיד נהנה מהעבודה שלנו כי היא עבודה קשה. חשוב לציין את כל האנשים, את המאמנים וכמובן את משה שהוא שותף לדרך והוא עתיר ניסיון בנבחרות ואני שמח שהוא איתי”.

יש איזה מודל ממדינה אחרת שאתה תביא מבחינתך?
”אנחנו לעולם לא נוכל להיות גרמניה ואנגליה, אנחנו צריכים להסתכל על מודלים שהם ריאליים ויש מה ללמוד מכולם. אנחנו צריכים לאפיין את עצמנו לפי ה-DNA שאנחנו צריכים להגדיר לעצמנו, אנחנו צריכים לקחת משהו שמתאים לגודל שלנו, למנטליות שלנו, לערכים שלנו ולא הייתי ננעל על מודל אחד, אנחנו צריכים להיות גמישים פה. יש מדינות בגדלים שלנו שמצליחות ואפשר לקחת מסרביה, קרואטיה, אורוגוואי ושווייץ דוגמא. הנקודה היא שאתה מתחיל משהו אתה צריך לעשות אותו במאה אחוז ולהאמין בדרך שאתה עובד. היו פה שני אנשים זרים שהגיעו לפה, גם ווילי רוטנשטיינר וגם יילה חוס, שהם נתנו מהידע שלהם והחוכמה זה לקחת את הידע הזה, לשמר אותו ולהמשיך אותו. כשאתה מסתכל על כל מה שהיה פה, אני חושב שאנחנו צריכים להמשיך בדרך וזה מה שאני הולך לעשות, לא צריכים למחוק את כל מה שהיה פה. המודל שאני למשל מסתכל עליו הוא מה שג'ורדי קרויף עשה במכבי ת"א, הוא בא לקבוצה ויצר ארגון סופר מקצועי בפרופורציות ישראליות".

ליאל עבדה, שיכול לשחק גם בצעירה, איפה הוא צריך לשחק בקיץ הזה לדעתך?
”אני אשמח שהוא יישחק גם בצעירה וגם בבוגרת. את כל הדברים האלה אני צריך לסכם עם יוסי ועם אלון, אבל כל שחקן שיש לו את הפוטנציאל לשחק גם בבוגרת וגם בצעירה וזה לא פוגע בבוגרת אני אשמח שהוא יהיה בצעירה”.

גינצבורג: "מסתכל על מה שעשה ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב" (רויטרס)גינצבורג: "מסתכל על מה שעשה ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב" (רויטרס)

מבחינה לוגיסטית אתם ערוכים עם כל האנשים וכל מה שצריך גם לאליפות אירופה וגם לאליפות העולם?
”כן, אנחנו מתכוננים לזה כבר הרבה זמן. כשאתה מאמן בבוגרת כמעט ואין לך אפשרות לאמן את השחקנים, אותו דבר לגבי הנבחרת הצעירה והדבר הכי חשוב זה שהשחקנים יישחקו גם עכשיו במקומות שהם נמצאים בהם. אם היו שחקנים כמו רוי רביבו ודור תורג’מן, שלא היה להם מספיק דקות משחק, אנחנו שמחים שהם משחקים עכשיו. בסופו של דבר, זמן האימון שיש למאמנים בנבחרות האלה הוא מצומצם ומוגבל. לגבי אנגליה, גרמניה וצ’כיה אלו נבחרות שאנחנו יודעים ועוקבים אחריהן. ראיתי את הנבחרת של אנגליה הצעירה ויש שם שחקנים ממנצ’סטר סיטי וליברפול אז אתה מבין מול איזה רמה אתה הולך לשחק. מצד שני, זה אתגר נהדר ואנחנו צריכים להיות במיטבנו בתנאים לא אופטימליים”.

לפני חמש שנים הייתי אומר לך שאתה תוביל את הנבחרות הצעירות ולא תהיה בטלוויזיה אז מה היית חושב על זה?
”הייתי אומר לך שאין לך מושג על מה אתה מדבר. אתה יודע החיים מפתיעים, זה הוצע לי. אני חייב לומר שוויתרתי על הרבה בשביל לעשות את התפקיד הזה, היה לי טוב מאוד בטלוויזיה, אבל מה שהניע אותי זה החלום שלי שהכדורגל שלנו יהיה במקום טוב יותר. אני מרגיש גם בקדנציה הקודמת שאנשים תמכו בנו וגם עכשיו אני מרגיש תמיכה מלאה מההתאחדות לכדורגל. השאיפה של כולם היא לפתח את הכדורגל ולהיות במקום טוב יותר, זה החלום של כולנו. אני לא תכננתי את הדבר הזה ואני מרגיש בר מזל שיש לי שלוש קריירות, גם כשחקן, גם כאיש טלוויזיה ועכשיו כמנהל טכני”.

בוני, לסיום, נראה שאתה נהנה מכל דקה.
”אני נהנה מאוד מהעשייה, אני נהנה לעבוד עם אנשים ועם הצוותים והמאמנים שיש לנו, זה כיף גדול להגיע בבוקר ולראות מגרש כדורגל ולדעת שהמשימה שלך – בעזרת אנשים טובים ומצוינים – לפתח את הכדורגל ואני מקווה שאוכל להסתכל בגאווה עוד כמה שנים ולהגיד שזה היה שווה את זה”.

בוני גינצבורג (איציק בלניצקי)בוני גינצבורג (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */