יום שני, 10.06.2024 שעה 19:49

בליגת הנשים רוצים שוויון, אך דורשים לשחק פחות

צחוק מהעבודה: קבוצות בליגת הנשים העבירו מכתב להתאחדות לכדורגל ובו ביקשו לבטל את משחקי הפלייאוף התחתון בטענה שהם מערימים קשיים. בהתאחדות דחו

|
משחק בליגת הנשים (רדאד ג'בארה)
משחק בליגת הנשים (רדאד ג'בארה)

בליגת הנשים קוראים כבר זמן רב לשוויון, כולל בנושא התקציב, אך קבוצות מהליגה הארצית העבירו מכתב בקשה להתאחדות הכדורגל, ובו ביקשו לבטל את משחקי הפלייאוף התחתון בליגה הארצית לנשים ואף איימו שאם לא יבטלו או ישנו את שיטת המשחקים למחוזות – לא יוכלו להופיע. במילים אחרות, בליגה מבקשים שוויון, אך רוצים לשחק פחות.

במכתב להתאחדות פירטו ראשי הקבוצות מכבי יבנה (אלי כהן), מכבי אשדוד (גיא סער), בועטות טמרה (רושדי סובח) ובנות אעבלין (עמאד חליפה) את הסיבות הבאות: “אחרי סיום העונה הסדירה נשארות ארבע קבוצות בתחתית, אף אחת מהם לא בסכנת ירידה ולא ייגרם כל נזק ספורטיבי עקב ביטול המשחקים”.

עוד מציינים ראשי הקבוצות: “ההתעקשות על קיום הפלייאוף התחתון תגרום להופעות של קבוצות בסגלים חלקיים ודלילים עד כדי אי העמדת הרכב ראוי ואפילו חוסר אפשרות להופיע למשחק עקב אי גיבוש סגל מספק. למועדונים המפעילים קבוצות נשים אין את האפשרויות הכלכליות שיש במחלקות הגברים בכל הגילים ומשחקים נוספים גוררים עלויות גבוהות נוספות ומערימים קשיים להמשך ניהול המחלקות, שעלולים להציב את המשך קיום הקבוצות בסימן שאלה”.

עוד מציינים ראשי הקבוצות במכתב להתאחדות כי: “אין ערך ספורטיבי במשחקים האלו, אם בכלל נצליח לגבש סגל חלקי ולהופיע עם מספר מצומצם של שחקניות. לחלופין הצעתנו היא לחלק את הקבוצות למחוזות צפון ודרום, כשיבנה תפגוש את אשדוד וטמרה את בנות אעבלין. ככל ותהיה דרישה תשחקנה הקבוצות משחקים נוספים ביניהן לפי המחוז. בכל מקרה, נבקש שלא תיפגע זכות הקבוצות לתקצוב עקב מיעוט משחקים”.

בהתאחדות לכדורגל השיבו לבקשה בשלילה, ועידן בורשטיין, מנהל אגף ליגות הנשים בהתאחדות לכדורגל, פירט: “בהתאם לאמור בתקנון האליפות (כדורגל נשים) נקבע לוח משחקי הליגה הארצית טרם פתיחת עונת המשחקים ונשלחה לכלל הקבוצות ביום 30.08.2022. זאת ועוד, יובהר כי לוח המשחקים כולל סך הכל 17 משחקי ליגה, בין היתר, לצורך עמידה בדרישות משרד התרבות והספורט לקבלת הקצבות לקבוצות המשתתפות בליגה”.

עוד צוין: “בקשתכם איננה ברורה מאחר והנכם טוענים שאין באפשרותכם להעמיד הרכב ראוי למשחקי הפלייאוף התחתון לשלושה משחקים מתוכננים ומאידך הנכם מציעים לקיים שני משחקים או יותר במשחקי פלייאוף תחתון”.

בהתאחדות הוסיפו והבהירו כי לפי תקנון היסוד ישנו סעיף שקובע: “כל ההוראות בדבר מבנה הליגות וסדרי עליות וירידות בליגות הבוגרים רישום שחקנים, העברת שחקנים והסגרים, חידוש רישומן של אגודות מסונפות והגשת רשימות שחקנים פעילים, תיקבענה ב"תקנון האליפות" או ב"תקנון רישום" ותחייבנה את כל הקבוצות החברות בהתאחדות ואת כל השחקנים המשתייכים לקבוצות החברות בהתאחדות”.                                                                                                                  
בהתאחדות סיכמו: “החלטה על שינוי מבנה הליגות לבוגרים וכן החלטה על שינוי סדרי עליות וירידות בליגות לבוגרים, יכול שתתקבלנה רק לגבי עונות משחקים עתידיות ובכל מקרה לא תתייחסנה החלטות כאלה לעונת משחקים אשר טרם הסתיימה ו/או לעליות ו/או לירידות אשר נקבעו בתחום אותה עונה. לאור האמור, לא ניתן להיענות לבקשתכם”.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */