אחרי שלוש שנים וחצי בתפקיד, המאמן הרווה רנאר התפטר מנבחרת סעודיה, זאת על מנת להתמנות למאמן נבחרת הנשים של צרפת לקראת המונדיאל בקיץ, שייערך באוסטרליה וניו זילנד.
רנאר, צרפתי בן 54 בעל לוק של שחקן קולנוע שסימן ההיכר שלו הוא חולצה לבנה מכופתרת, התפרסם במונדיאל בקטאר אחרי שעשה משהו שאף אחד לא חשב שאפשרי: הוא ונבחרתו הדהימו את ארגנטינה - שכידוע סיימה את הטורניר כאלופת העולם - עם 1:2 במשחק הראשון.
2 צפייה בגלריה
הרווה רנאר
הרווה רנאר
בעל סיפור מיוחד. רנאר
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
סאלם אל דאווסרי שחקן נבחרת סעודיה
סאלם אל דאווסרי שחקן נבחרת סעודיה
סאלם אל דאווסרי חוגג בסנסציה מול ארגנטינה
(צילום: AFP)
סעודיה ירדה למחצית בפיגור 1:0, אבל בזכות בליץ בפתיחת המחצית השנייה השלימה מהפך כבר בדקה ה-50. לאחר המשחק, רץ ברשתות סרטון שבו נראה רנאר מנצל את הפסקת המחצית כדי לגעור בשחקניו על הכבוד שהם נותנים לשחקני היריבה ומבקש מהם לשנות גישה. "מה אנחנו עושים? זו הדרך שלנו ללחוץ?", צעק רנאר על שחקניו, "אם אתם רוצים תמונה עם מסי אז תוציאו את הטלפונים שלכם. הכדור אצלו וכולכם בוהים בו. אתם צריכים לדחוף וללחוץ אותו".
רנאר נחשב לשם דבר בכדורגל האפריקאי לאחר שאימן את זמביה, חוף השנהב ומרוקו והוביל אותם לתארים. כעת הוא מגיע לכדורגל הנשים האירופי, ובקיץ יהפוך למאמן הראשון שמשתתף בשני מונדיאלים תוך פחות משנה.
מוקדם יותר החודש, ההתאחדות הצפרתית פיטרה את המאמנת קורין דיאקר (הראשונה שאימנה קבוצת גברים במדינה בכירה) אחרי שכמה מכוכבות בנבחרת פתחו במרד נגדה והודיעו כי הן לא ייצגו את צרפת במונדיאל "תחת המערכת הנוכחית". הדור הנוכחי של נבחרת הנשים של צרפת, שמדורגת במקום החמישי בעולם, נחשב לדור הזהב שלה, ועם רנאר על הקווים היא תקווה לרשום זכייה ראשונה אי פעם במונדיאל, שייערך החל מ-20 ביולי ויסתיים ב-20 באוגוסט 2023.
בדומה לשיטה ביורו אצל הגברים, הטורניר יכלול 24 נבחרות. הן יחולקו לשישה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד, כאשר כל נבחרת תשחק שלושה משחקים. שתי הראשונות מכל בית ימשיכו לשלב שמינית הגמר, אליהן יצטרפו ארבע הנבחרות מהמקום השלישי בעלות המאזן הטוב בותר.