ב-20 במרץ נכנס לתפקידו מנכ"ל סטארבקס החדש, לקסמן נרסימהאן. כדי להכיר את החברה מלמטה הוא שקע קודם לכן במשך חודשים בפעילות רשת הקפה הגדולה בעולם, כולל תקופה בה עבד כבריסטה בסניפים השונים.
נרסימהאן הקדיש 40 שעות הכשרה על מנת להפוך לבריסטה מוסמך על ידי הרשת, וביקר בסניפים של החברה בארצות הברית, אירופה ויפן. בראיון לוול סטריט ג'ורנל סיפר כמה זה סייע לו על מנת להבין חלק מהבעיות של הרשת, אפילו אלה שנראות כל כך שוליות, אבל בפועל יכולות לגרום להפסדים רבים ולכעס של הלקוחות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
לקסמן נרסימהאן
לקסמן נרסימהאן
לקסמן נרסימהאן
(צילומים: AP, AFP)
כך למשל, סיפר כי גילה שלסטארבקס יש יותר מדי סוגים שונים של כוסות ומכסים: "זה הדהים אותי כמה כאלה היו לנו. יש לנו הרבה דברים לעשות כדי להתייעל".
לטענתו כל התהליך מהרגע שהלקוח מזמין את כוס הקפה ועד שהוא מקבל אותה ארוך מדי. נרסימהאן אמר שהוא מתכנן לעבוד פעם בחודש כארבע שעות לצד הבריסטות השונים בכדי להבין כיצד אפשר לייעל את התהליך, והוא מצפה מבכירי החברה לעשות את אותו הדבר על מנת למצוא פתרונות.
"אנחנו חייבים למצוא דרכים ולהבטיח שאנחנו מקשיבים ללקוחות ונשארים מחוברים אליהם", אמר נרסימהאן, אחרי שסיים משמרת בסניף החדש של סטארבקס בדרום שיקגו.
סטארבקס, שרשמה מכירות שיא ברבעונים האחרונים, הודתה מנגד שהיא מתקשה לספק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר מכיוון שהם לא פעם מזמינים משקאות מורכבים שלוקח זמן להכין אותם. בשל כך הודיעה הרשת כי היא מתכוונת להוציא מיליארדי דולרים בשלוש השנים הקרובות במטרה לשפר את השירות ובעיקר את מהירות הכנת הקפה.
נרסימהאן בן ה-55 נולד בהודו ועבד במשך 19 שנים בענקית הייעוץ מקינזי, כאשר בתפקידו האחרון ניהל את הסניף שלה בניו דלהי. ב-2012 הצטרף לפפסיקו והתקדם בחברה עד שהפך למנהל המסחר הראשי שלה. ב-2019 עזב ומונה למנכ"ל חברת מוצרי הצריכה הבריטית Reckitt. בספטמבר 2022 התפטר במפתיע מתפקידו "מסיבות אישיות ומשפחתיות", לפי לשון הודעת החברה, ומיד לאחר מכן סטארבקס הודיעה כי הוא ימונה למנכ"ל שלה במרץ 2023.