יאכטה ענקית שעוגנת בחופי אנטיגואה בים הקריבי הפכה לנטל על הרשויות. הבעלים שלה, כביכול, האוליגרך הרוסי אנדריי גורייב, טוען כי אין לו קשר אליה. כתוצאה מכך, במשך יותר משנה, הנהלת המרינה באנטיגואה נאלצת לשלם קרוב לחצי מיליון דולר על התחזוקה של הסופר יאכטה, שכוללת חשבונות דלק, חשמל, וגם מזון, עבור חמשת אנשי הצוות שלה.
"כפי שהודענו לרשויות באנטיגואה, מר גורייב אינו הבעלים ואינו שולט בספינת האלפא נירו, אלא פשוט השתמש בה מעת לעת במסגרת צ'רטר מסחרי מאז שנת 2014", נמסר מטעם עורכי דינו של האוליגרך. אם עד יום שישי אף אחד לא יוכיח בעלות על כלי השייט, הרשויות יעמידו את כלי השייט למכירה פומבית, כאשר לפי הפרסומים השווי שלה הוא 81 מיליון דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
היאכטה אלפא נירו
היאכטה אלפא נירו
היאכטה אלפא נירו
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר Antigua Observer by NewsCo Ltd)
על גורייב, שמקורב לוולדימיר פוטין והממשל הרוסי, הוטלו סנקציות רבות על ידי מדינות המערב, ובעיקר ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי, מאז שהרוסים פלשו לאוקראינה בפברואר 2022. חלק מאותן סנקציות שהוטלו על האוליגרכים הן החרמת נכסים, כאשר לרבים מהם יש גם יאכטות. מאז שהיאכטה עגנה באנטיגואה, הרשויות במדינה ערכו בה חיפוש לבקשת ארה"ב, ואפשרו ל-FBI לצפות במבצע.
"תעשיית היאכטות היא מקור ההכנסה הימי המשמעותי ביותר שלנו, אפילו יותר מעסקי השייט", אמר מנהל נמל אנטיגואה, דרווין טלמק, בראיון עם סוכנות הידיעות בלומברג. "אנחנו צריכים לנקוט בכל צעד אפשרי כדי להגן על זה ולא לאפשר ליאכטה להפוך לנטל על ארצנו".
גורייב, ששוויו מוערך ב-10.1 מיליארד דולר לפי מדד העושר של בלומברג, הוא מייסד ובעל המניות הגדול ביותר של חברת הדשנים הגדולה באירופה, PhosAgro, והוא בין האוליגרכים היחידים שהשווי שלהם רק הלך וגדל מאז המלחמה. האלפא נירו היא באורך של 81 מטרים ועל סיפונה בריכת אינפיניטי, שהופכת למנחת מסוקים, חדר כושר ומספרה.