יום שני, 10.06.2024 שעה 19:07
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

פיצח את השיטה: קטש מצא את הדרך של מכבי

המאמן ספג ביקורות מתחילת העונה, אך כעת מקבל את המחמאות על התקופה האחרונה. פריחת הכוכבים, השימוש הנכון בעמדות, וגם עתידו. ב-19:00 וירטוס מחכה

|
עודד קטש (איציק בלניצקי)
עודד קטש (איציק בלניצקי)

כשהיא סופרת ארבעה ניצחונות יורוליג רצופים ונמצאת בכושר נהדר לקראת הישורת האחרונה של העונה, מכבי ת”א תארח הערב (שלישי) ב-19:00 את וירטוס בולוניה. מה הביא לשינוי וכניסה לקצב דווקא בשלב הכי חשוב של העונה ובעצם מה בכלל נשתנה הערב הזה כמו ארבעת קודמיו משאר הלילות? התשובה המיידית היא מי שאוהדי הקבוצה רואים בו כנסיך הצהוב שהניף גביע בירוק – עודד קטש, אך לא רק.

“אי אפשר להתעלם מזה שיש שחקנים מהשורה הראשונה ביורוליג”, אומרים תחילה במועדון ועם עובדות הרי אי אפשר להתווכח. לורנזו בראון הגיע לצהובים בתור אחד הרכזים הכי טובים באירופה ואחרי שהצטיין בדרך לזכייה ביורובאסקט עם נבחרת ספרד. לגניבה של בראון התווספה כמובן הגעתו של ווייד בולדווין, מבין הגארדים המובילים ביבשת עם סט יכולות מרשים, דארן היליארד שהגיע עם רזומה מרשים לא פחות והרשימה ממשיכה לה עם אלכס פוית'רס ונוספים: “הצלחנו להחתים שחקנים מהשורה הראשונה”.

הפוטנציאל, כך נראה, תמיד היה שם, כשבנוסף להחתמות של הבכירים גם השחקנים ה”אלמונים” היו לא פחות מפגיעות אבסולוטיות של מחלקת הסקאוטינג ופיתוח שחקנים במועדון. במכבי מודים שהתקופה שקדמה לנוכחית לא הייתה טובה, אך בשבועות האחרונים ניכר שיש שיפור והוא נובע מכמה סיבות אליהן עוד נגיע.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

“יש פה קבוצה שמקומה בטופ 8”, בטוחים במכבי כבר מהיום הראשון, וערב המשחק מול האיטלקים, הצהובים מדורגים במקום השישי ואין ספק שהתקופה הלא טובה עליה דיברו כללה גם הפסדים שהיו בעיטות בדלי ולא מן הנמנע שהקבוצה הייתה יכולה כבר להבטיח את מקומה בפלייאוף באופן מעשי. יתרה מכך, היא גם הייתה יכולה להיות באזור החיוג של יתרון הביתיות בפלייאוף, אך בסביבת הקבוצה דווקא מורידים מהביקורת ומבהירים: “כמו שהמצב יכול היה להיות יותר טוב, הוא גם יכול היה להיות יותר גרוע”. 

לא אחת הביקורות הלכו למאמן וכשם שהיו ביקורות בתקופות הפחות טובות, כעת כשהקבוצה נמצאת במרחק פסע מהכרטיס לפלייאוף וכשבמועדון מכוונים למקום 6 כשגם ה-5 נמצא בהישג יד, המחמאות הולכות גם לקטש: “ההגנה שלנו נראית טוב יותר בשבועיים שלושה האחרונים, לזכותו ייאמר שהשחקנים מבינים את השיטה יותר טוב וגם הוא מבין אותם”. במכבי מודים כי לשחקנים לקח זמן להבין את תפקידם ועדיין מצהירים: “הקבוצה הזו יכולה להיות יותר טובה”.      

הצהובים שמו דגש בקיץ על אופי. מהבחינה הזו בסביבת הקבוצה מספרים על חדר הלבשה בריא, שבא לידי ביטוי גם בתוצאות, עיינו ערך וויל קלייבורן והציוץ: “אף אחד לא מנצח כשהמשפחה רבה”. רצף הניצחונות לא מפתיע את אנשי המועדון שציפו הן מהשחקנים והן מקטש עצמו להגיע למקום בו הקבוצה נמצאת כעת. לפעמים ישנם אירועים שמזרזים בסופו של דבר והשטף ההתקפי כמו גם השחקנים שהתחילו לשחק בעמדות המיועדות להם בעקבות הפציעות, הם בהחלט גורמים שקצת זירזו את ההשתלבות. 

שחקני מכבי תל אביב. חדר הלבשה בריא (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב. חדר הלבשה בריא (איציק בלניצקי)

מכבי של השבועות האחרונים מציגה דברים שונים מבחינת השחקנים ועל כך אין ספק שקטש אמון. לדוגמה היכולות של בונזי קולסון בפוסט שבאות יותר ויותר לידי ביטוי, נראו בתחנות קודמות בקריירה שלו ואין ספק שבקבוצה היו רוצים לראות את ג'רל מרטין ואת דארן היליארד זוכים ליותר קרדיט. קטש, כמו כל הקבוצה עצמה, נראה בטוח יותר בעצמו ומגיב מהר יותר ואין כל ספק שהוא אהוב במועדון.

המאמן, שבעצמו נחשב לאגדת כדורסל אירופאית ומקומית, צריך גם להגיע לפלייאוף וגם לזכות באליפות המדינה ואין ספק שאנשי המועדון מרוצים מאוד ממנו ומהכושר הנוכחי של הקבוצה, אך לאור ניסיון עבר, כמו גם ההפסד בגמר הגביע בו הם היו אמורים להיות פייבוריטים, נראה שהצהובים יותר מהכול מקווים שלא מדובר באפיזודה חולפת ומסכמים: “כדי להבין שאנחנו במקום הנכון נראה איך הקבוצה מגיבה למאני טיים”. 

"המצב כאן משפיע? פה יש משמעות למערכת"
אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */