ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הסערה נמשכת

מדינות המפרץ נגד סמוטריץ': "על האמריקנים להגיב בחריפות"

אחרי אמירתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בלונדון כי "אין עם פלסטיני" והסערה שנגרמה עקב כך, שיגרו היום שרי החוץ של סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, כוויית וקטאר מכתב לשר ההגנה בלינקן בו אמרו כי האמריקנים צריכים להגיב בחריפות לדבריו של סמוטריץ'

מדינות המפרץ נגד סמוטריץ': "על האמריקנים להגיב בחריפות"
הפלגים הפלסטינים בעזה צילום: צילום ערבי

שרי החוץ של מדינות המפרץ סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, כוויית וקטאר שלחו היום (ראשון) מכתב לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, ובו גינו את דברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נגד העם הפלסטיני.

כזכור, בשבוע שעבר נאם השר סמוטריץ' בפריז כשעל הפודיום שמעליו דיבר מוצגת מפת ארץ ישראל הכוללת את עבר הירדן. במהלך הנאום אמר: "אין דבר כזה עם פלסטיני. מי היה המלך הפלסטיני הראשון? איזו שפה יש לפלסטינים? האם אי פעם הייתה ממלכת פלסטין? יש היסטוריה או תרבות פלסטיני?".

במכתם לשר בלינקן, כתבו שרי החוץ של מדינות המפרץ בין היתר: "אנחנו קוראים לממשל ביידן להגיב לצעדים ולהצהרות של ממשלת ישראל נגד העם הפלסטיני". שר החוץ הסעודי הוסיף ואמר: "אנו עומדים בפני אפשרות של אלימות גדולה יותר אם הנושא הפלסטיני לא ייפתר. אנו מדגישים את הצורך של ישראל לדבוק בהחלטות בינלאומיות ולהימנע מהחלטות חד צדדיות".

בצלאל סמוטריץ ארה''ב פלסטינים אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד