פשרה בייצוגית - אופטיקה הלפרין תשלם לצרכנים פיצוי בסכום של 10.8 מיליון שקלים

הסדר הפשרה נחתם בהליך תביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת האופטיקה לפני 8 שנים • הרשת נתבעה לאחר שביצעה בדיקות ראיה על-ידי מי שאינם מוסמכים לכך בישראל • 2.6 מיליון שקל מתוך הסכום ישולמו כשוברים לעמותות המסייעות למשפחות מעוטות יכולת, חיילים וחולים

אופטיקה הלפרין. תשלם לציבור פיצוי בשווי 8.2 מיליון שקל, צילום: יהושע יוסף

רשת אופטיקה הלפרין תעביר לצרכנים פיצוי כולל בסכום של 10.8 מיליון שקלים, במסגרת הסכם פשרה שהוגש לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב היום בבוקר. הסדר הפשרה נחתם בהליך תביעה ייצוגית שהוגשה בגין הטענה לפיה רשת האופטיקה מבצעת בדיקות ראיה על-ידי מי שאינם מוסמכים לכך בישראל.

לאחר אישור התביעה הייצוגית, שהוגשה בשנת 2015 ניהלו הצדדים הליך גישור וכעת הגיעו לפשרה על תשלום הפיצוי ללקוחות החברה. במסגרת זו יינתן לכל לקוח אשר ירכוש מסגרת למשקפיים, זכאות לרכישת עדשות מסוג 1.56 בסכום מופחת של 20 שקלים בלבד, עד לסכום כולל על סך של 8.2 מיליון שקלים.

בנוסף, הוסכם כי סכום בסך 2.6 מיליון שקלים, יוענק על ידי רשת אופטיקה הלפרין כתרומה של שוברים בסכום של 300 שקלים כל אחד, לעמותות המסייעות למשפחות מעוטות יכולת, לחיילים ולחולים.

כמו כן, התחייבה הרשת בהסכם הפשרה, בכפוף לאישור בית המשפט, כי בתוך שלושה חודשים ממועד אישור הסכם הפשרה, עובדים אשר אינם בעלי רישיון אופטומטריה כדין מאת משרד הבריאות לא יבצעו בדיקות ראיה ברשת. 

מרשת אופטיקה הלפרין נמסר כי "הרשת מברכת על חתימת הסכם הפשרה לאחר הליך גישור ארוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר