רמטכ"לים לשעבר בקריאה לנתניהו: "כנס את הקבינט בדחיפות"

משה (בוגי) יעלון, אהוד ברק ודן חלוץ הוציאו הודעה משותפת הקוראת לנתניהו שלא להתעלם מבקשתו של גלנט • "זוהי התנהגות חסרת תקדים", ציינו השלושה • השר אבי דיכטר הודיע שיצביע בעד הרפורמה המשפטית

משה יעלון, דן חלוץ, אהוד ברק, צילום: אייל מרגולין/ג׳יני, גדעון מרקוביץ'

לאחר חשיפת "ישראל היום": ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ הוציאו היום (ראשון) הודעה משותפת שבה תבעו מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בדחיפות, כפי שדרש ממנו שר הביטחון יואב גלנט.

בהודעה נכתב כי "ראש הממשלה נתניהו סירב בימים האחרונים לדרישת שר הביטחון והרמטכ"ל לכנס את הקבינט על מנת לדון בסכנה ברורה וקרובה לביטחון המדינה, הנובעת מהמידע המודיעיני שלפניהם, ומחקיקת הרפורמה המתוכננת". לדבריהם, "זוהי התנהגות מופקרת וחסרת תקדים של ראש ממשלה בישראל, שמעידה על אובדן כושר השיפוט ובוחן המציאות של נתניהו".

"התנהגות מופקרת וחסרת תקדים של ראש ממשלה בישראל". נתניהו במליאת הכנסת, צילום: אורן בן חקון

דיכטר הכריע: "אצביע בעד הרפורמה המשפטית"

שר החקלאות אבי דיכטר פיזר הבהיר את עמדתו והודיע כי יצביע בעד הרפורמה: "חברים יקרים, ביטחון המדינה ואחדות העם נמצאים תמיד לנגד עיניי. מודע היטב לחששות שבציבור, אך
למען הסר ספק, עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, והיא תבוצע.

"למה צריך שליטה על 3 הרשויות?" דיכטר, צילום: אורן בן חקון

"הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי וכך גם אצביע בכנסת. אני מתואם בנושא עם רה״מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. חבריי בליכוד יודעים היטב, לא אתן ידי להחלפת שלטון הליכוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר