מני האריס בראיון: "כשאחזור לעצמי ולכושר, אוכיח מה אני שווה"

הזיכרונות מהקדנציה הקודמת בישראל ("נהניתי מכל רגע") • החתימה על חוזה עם סעיף שחרור אחרי שבוע ("יש לי ביטחון ביכולת שלי") • והמפגש עם מכבי תל אביב ("מתייחס לכל משחק בצורה דומה") • הגארד הצטרף להפועל חולון ורוצה להשלים את הפאזל בסגל של גיא גודס ("אפשר לקחת אליפות")

מני האריס. האיש החדש בחולון, צילום: עודד קרני

במשך כמה שבועות חיפשה הפועל חולון חיזוק לקו האחורי, שחקן שיוכל לשחק לצד ג'ו רגלנד ולסייע לו בהובלת הקבוצה. הפור נפל לבסוף על מני האריס, הגארד הוותיק שזכור לטובה בקרב אוהדי האלופה מתקופתו הקצרה בקבוצה לפני שפרצה הקורונה ועצרה את המשך העונה. רגע לפני שהוא פוגש את מכבי ת"א הערב, התפנה הגארד להעניק ראיון ל"ישראל היום".

אחרי כמה שבועות בקבוצה, איך ההשתלבות שלך עד כה?
"אני מרגיש טוב ומשתלב מיום ליום, מתחיל לחזור לעצמי על המגרש".
חזרת לחולון לאחר שלוש שנים, אז התקופה שלך היתה קצרה בגלל הקורונה. חשבת שתחזור לישראל?
"למרות שהייתי פה פרק זמן קצר מאוד, נהניתי מכל רגע - מהתקופה בקבוצה ועד לחיים בישראל. חשבתי על זה כמה פעמים, וידעתי שאם אקבל הצעה אז אשמח לחזור".

האריס. בטוח ביכולת שלו, צילום: עודד קרני

עברת פציעה ולא שיחקת תקופה ארוכה, איך עברו עליך הליך השיקום והתקופה מחוץ למגרשים?
"הפציעה לא היתה מאוד קשה. לא הייתי צריך לעבור ניתוח, לשמחתי. מובן שזה היה מתסכל, אבל ידעתי שיהיה בסדר ושאני אחזור למגרש".

לאחר שחתמת היו לא מעט סימני שאלה בנוע לכשירות שלך, שמעת על זה?
"אני מכיר את עצמי, ויודע איך אני מרגיש ומה המצב הרפואי שלי, ואם אני בטוח בעצמי אז אני לא מקשיב לרעשי הרקע. כל מי שביקר אותי או הטיל בי ספק, מוזמן לעקוב מקרוב ולשים לב - כשאחזור לעצמי ולכושר אוכיח להם מה אני שווה".

האריס בקדנציה הקודמת בישראל, צילום: עודד קרני

עבר גם ב־NBA

הגארד האמריקני (33, 1.96 מ') הגיע לישראל במהלך עונת 2019/20, הצטיין בשלושה משחקים, אך הקורונה קטעה את המשך אותה עונה. בעברו שיחק ארבע עונות ב־NBA במדי קליבלנד, לוס אנג'לס לייקרס ודאלאס מאבריקס, וב־93 משחקים תרם 6.2 נקודות ו־2.7 ריבאונדים למשחק. כמו כן הוא שיחק בליגת הפיתוח, במריופול האוקראינית, באקסישחיר ובטלקום אנקרה הטורקיות, בריטאס וילנה הליטאית ובאנהוי הסינית.

הסכמת להכניס בחוזה שלך סעיף שחרור לאחר שבוע, מדוע?
"היה לי ביטחון בעצמי וביכולות שלי, זה לא הלחיץ אותי. אני משחק את המשחק הזה המון ומעולם לא פחדתי להמר על עצמי. הגעתי לשלב שאני כבר לא נלחץ מדברים".

להפועל חולון נשארה רק המסגרת המקומית לאחר ההדחה מאירופה והגביע, אתה מאמין שיש לקבוצה סיכוי לזכות באליפות שוב?
"זה ללא ספק אפשרי, יש לנו קבוצה טובה. בסופו של דבר, האליפות תלך לקבוצה שתהיה בכושר הטוב ביותר ועם החיבור הטוב ביותר בחודש יוני. המטרה שלנו היא לקחת את משחקי הבית העליון כדי להשתפר, ללמוד איך לשחק יחד טוב יותר ולהגיע בכושר טוב לפלייאוף".

האריס במשחק של חולון, צילום: עודד קרני

בעונה שעברה הקבוצה הצליחה מאוד, עד כה העונה היא לא מצליחה לשחזר את ההצלחה.
"אין טעם לבכות או להוריד את הראש עכשיו, זה מאחורינו. בכדורסל תמיד יהיה צד שמנצח וצד שמפסיד. לא תמיד נוכל לנצח, אבל אם הקבוצה תילחם בכל משחק נוכל להיות שלמים עם ההופעה שלנו".

ביום ראשון תפגשו את מכבי ת"א, אני מניח שאתה מודע ליריבות בין הקבוצות.
"כל משחק הוא ברכה עבורי, אני רוצה לנצח כל משחק ואני מתייחס לכל משחק בצורה דומה. זה לא משנה לי אם מדובר בקבוצה שמדורגת ראשונה בטבלה או אחרונה. האווירה מסביב תהיה שונה, אבל זה לא משהו שישפיע עלי".

שיחקת בעברך עם עומרי כספי במדי קליבלנד, איך היה הקשר ביניכם?
"הוא היה שחקן מוכשר שהגיע לרמות הכי גבוהות, יש לי המון כבוד אליו כשחקן וכאדם. זה לא פשוט לעשות את מה שהוא עשה, והיתה לו קריירה מרשימה. לא שמרנו על קשר עד היום, אבל אשמח לפגוש אותו".

בגיל 33 יש מחשבות על היום שאחרי הכדורסל?
"כן, כמובן. יש לי עסקים שהקמתי לאורך השנים בארה"ב בידיעה שהיום הזה יגיע בעתיד. הכל בחיים זה איזון, וכל עוד ארגיש טוב אמשיך לשחק כדורסל".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
האריס. זוכר את התקופה עם כספי, צילום: עודד קרני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר