סופה של קריירה מפוארת. ביברס נאתכו שיחק הערב (שבת) את משחקו האחרון בנבחרת ישראל, שסיימה ב-1:1 מול קוסובו. לנאתכו יש 88 הופעות (רביעי בכל הזמנים).
נאתכו נחשב לאחד השחקנים האהובים ביותר בנבחרת על ידי המאמנים השונים בעשור האחרון, ולמרות עליות וירידות ביכולת – המנהיגות שלו השאירה אותו בהרכב לאורך כל הדרך. בשל כך הוא גם הפך לקפטן הלא יהודי הראשון של הנבחרת. בסך הכל הוא כבש במדיה ארבעה שערים ובישל עוד 16. בסיום שחקני הנבחרת הרימו את נאתכו על הכתפיים ונתנו לו חולצה עם החתימות שלהם.
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
השחקנים מניפים את נאתכו
(צילום: עוז מועלם )
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
נפרד מהאוהדים
(צילום: עוז מועלם )
נאתכו אמר בסיום: "יש רגעים שאתה לא יודע מה להגיד בהם. ביומיים-שלושה האחרונים הרגשתי כמו במסיבת רווקים. בכל יום קיבלתי הפתעה אחרת, סרטונים, אסיפת חירום שכל השחקנים מחכים ונפרדים ממני. אין לי מילים, כשאני מקבל הערכה כזו מחברים שלי לחדר ההלבשה - זה בשבילי שווה יותר מכל ניצחון וכל גביע".
נאתכו המשיך: "קיבלתי הרבה תגובות בימים האחרונים, כולל מאנשים שלא ציפיתי. אמרו 'תמשיך', אבל אני אוהב לעשות את זה בדרך שלי. זכיתי ללכת בראש מורם ובגאווה גדולה, בתקופה לא פשוטה למדינה שלנו. הלוואי שמדינת ישראל תלך בדרך של חדר ההלבשה של נבחרת ישראל בכדורגל, שבה אין שונה ואין אחר".
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
לא יכל לעצור את הדמעות
(צילום: עוז מועלם )
על ההחלטה לפרוש אמר: "כשהייתי בן 23-25, אמרתי שבגיל 30 אני אפרוש מהנבחרת ואשקיע יותר בקריירה הקבוצתית. האהבה ניצחה והשאירה אותי עד גיל 35, אבל צריך לדעת להפסיק, ללכת בצורה חיובית עם הראש למעלה".
דור פרץ, כובש השער, אמר על נאתכו בסיום המשחק: "הוא גאון, אני יכול רק לשבח אותו. הוא מודל לחיקוי, המנהיגות שלו, השקט. הוא שחקן גדול ואדם גדול, כל אחד מאיתנו ייקח ממנו משהו".
גם מנור סולומון שיבח: "ביברס בנאדם מדהים, אישיות שאין כמוה. הגעתי לנבחרת בגיל 17 והוא ישר קיבל אותי והדריך אותי. הוא כל כך חשוב לנו על המגרש ומחוצה לו. הוא מודל לחיקוי עבור כל שחקן וכל אדם. היה לי שבוע מאוד מרגש איתו, יהיה לי מאוד קשה כשהוא יעזוב אותנו".