לפחות 23 בני אדם נהרגו היום (שבת) בסופת טורנדו שהתרחשה במיסיסיפי שבארצות הברית, כך לפי דיווחים במדינה. עשרות נוספים נפצעו ו-4 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים. הסערות החזקות שפקדו את האזור, גרמו גם לנזק רב ברכוש – גגות של בתים נהרסו ואספקת החשמל הושבתה לאלפי תושבים.

"מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר תושב העיר רולינג פורק לרשת CNN. "זו הייתה עיר מאוד קטנה ועכשיו היא נעלמה". תושבת נוספת העידה כי חברתה נלכדה בביתה וחולצה תוך זמן קצר. "יש שכנים נוספים שעדיין לכודים בבתיהם", הוסיפה.  

הרשויות המקומיות במדינה ממשיכות במאמצי החילוץ והסיוע. "יש לנו צוותי חיפוש והצלה רבים שממשיכים לעבוד הבוקר. כוחות נוספים הגיעו לשטח כדי לסייע לנפגעים", נמסר מהסוכנות למצבי חירום של מיסיספי.

טורנדו קטלני במיסיסיפי (צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הסופה הקטלנית במיסיסיפי, שלפי הדיווחים מחקה שכונות | צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

לפחות 13 מההרוגים באסון נרשמו במחוז שארקי, ועוד 3 נוספים במחוז האמפריז, כך לפי גורמים רשמיים. במחוז קרול 3 אנשים נהרגו בבית אחד, ועוד שניים במחוז מונרו בצפון מזרח מיסיסיפי. הנזק הכבד ביותר נגרם ברולינג פורק – לבתים, בניינים וקווי חשמל.

במהלך 24 השעות האחרונות היו לפחות 11 דיווחים על טורנדו ברחבי מיסיסיפי. עדיין לא ברור אם ההרס הוא תוצאה של סופת טורנדו אחת או יותר.