יום ראשון, 09.06.2024 שעה 04:18
לוח משחקים
  • גיאורגיה
  • 0 - 2
  • לוקסמבורג
  • ישראל
  • 4 - 1
  • איסלנד
  • בוסניה
  • 2 - 1
  • אוקראינה
  • יוון
  • 0 - 5
  • קזחסטן
  • פולין
  • 1 - 5
  • אסטוניה
  • ווילס
  • 1 - 4
  • פינלנד

דם חדש: להרכב המסתמן בנבחרת חסר ניסיון

חזן תרגל 11 לקראת קוסובו ב-20:00 ויצאנו לבדוק: מלבד דסה, לו ותק במדים הלאומיים, ממוצע ההופעות במשחקים רשמיים עומד על 9.4. המספרים בפנים

|
שחקני נבחרת ישראל באימון (רדאד ג'בארה)
שחקני נבחרת ישראל באימון (רדאד ג'בארה)

ערן זהבי ודיא סבע בחוץ, ליאור רפאלוב שוב לא זומן וביברס נאתכו יפרוש בקרוב. בהדרכתם של יוסי בניון ואלון חזן, נבחרת ישראל עוברת הליך הצערה ומקווה שאולי דם חדש יהיה זה שיוביל אותה ליורו בפעם הראשונה בתולדותיה. רגע לפני פתיחת הקמפיין הערב (שבת) ב-20:00 נגד קוסובו, בדקנו את הוותק של שחקני ההרכב המסתמן וכמות ההופעות שלהם במדים הלאומיים.

גם באימון ערב המשחק, חזן תרגל ב-11 את עומרי גלזר בין הקורות, מיגל ויטור, רז שלמה, אלי דסה ודורון ליידנר בהגנה, דור פרץ ונטע לביא במרכז השדה כשלפניהם אוסקר גלוך, בכנפיים הוצבו מנור סולומון ודולב חזיזה במקומו של ליאל עבדה הפצוע ובחוד הוצב שון וייסמן. אם אכן זה יהיה ההרכב, הגיל הממוצע הוא 25.5, כשארבעה שחקנים הם בני 23 ומטה ורק שניים בני 30 ומעלה.

את הניסיון אמורים להביא הקפטן דסה ופרץ, שלובש את המדים הלאומיים כבר שמונה שנים. אבל מה עם האחרים? לסולומון כבר יש 31 הופעות בנבחרת ולווייסמן 25, אך בהרכב תמצאו חמישה שחקנים עם כמות הופעות חד ספרתית ואת חזיזה (10) ולביא (12) שרק לאחרונה תפסו מקום של קבע בסגל. אם נוציא את משחקי הידידות חסרי החשיבות המספרים צונחים עוד יותר.

אלון חזן. הרכב צעיר במיוחד (רדאד ג'בארה)אלון חזן. הרכב צעיר במיוחד (רדאד ג'בארה)

ללא דסה, הממוצע של שחקני ההרכב עומד על 9.4 הופעות במשחקים רשמיים כשאפשר לציין את גלוך, שטרם שיחק במעמד משמעותי, גלזר, לו שתי הופעות רשמיות בלבד ושלמה, ששותף לדקות ספורות בליגת האומות. אחרי שנים של כישלונות אולי דווקא הצעירים יהיו אלה שיביאו את הבשורה ובתקווה שדסה יביא את הניסיון לכר הדשא, אנחנו לא נפסיק לחלום.

עומרי גלזר – 3 הופעות

שוער הפועל ב”ש נחשב לאחד הטובים בליגה, אך במאזנו שלוש הופעות בלבד בנבחרת. זכורה מכולן ההופעה ב-1:0 למקדוניה בפברואר 2017, במשחק בו ערן זהבי השליך את סרט הקפטן אחרי שספג קריאות בוז. גלזר איבד את מקומו בסגל ורק כשחזר להפגין יכולת טובה במדי האדומים מבירת הנגב, חזר למדים הלאומיים. בספטמבר האחרון שיחק בניצחון 1:2 על אלבניה במסגרת ליגת האומות ובנובמבר שותף בניצחון 2:4 במשחק הידידות מול זמביה.

מוקדמות מונדיאל: הופעה אחת
ליגת האומות: הופעה אחת
ידידות: הופעה אחת

עומרי גלזר (רדאד ג'בארה)עומרי גלזר (רדאד ג'בארה)

אלי דסה – 52 הופעות

בגיל 30 מגן דינמו מוסקבה הוא אחד הבכירים בסגל הנבחרת, עונד את סרט הקפטן ולא בכדי. בספטמבר 2015 ערך את הופעת הבכורה ב-0:4 על אנדורה במוקדמות היורו ומאז הפך לשחקן הרכב ברוב הקמפיינים, כשבמרץ 2022 שימש לראשונה כקפטן ב-2:0 לגרמניה במשחק הידידות. דסה שיחק בכל שבעת משחקיה האחרונים של הנבחרת (האחרונה ב-3:2 לקפריסין בנובמבר) ובמאזנו שני בישולים מול אוסטריה, אחד מול צ’כיה ואחד מול איסלנד.

מוקדמות מונדיאל: 15 הופעות
מוקדמות יורו: 14 הופעות, 2 בישולים
ליגת האומות: 14 הופעות, 2 בישולים
ידידות: 9 הופעות

אלי דסה (רדאד ג'בארה)אלי דסה (רדאד ג'בארה)

מיגל ויטור – 5 הופעות

לקפטן הפועל ב”ש יש 33 הופעות במדי הנבחרות הצעירות של פורטוגל, אך הוא מצא בית אצל האדומים מבירת הנגב, התחבר למדינה ואחרי שזכה לאזרחות ישראלית הגיע גם לסגל הלאומי. הוא זומן לראשונה לקראת קמפיין ליגת האומות ביוני 2022 ואת הבכורה ערך ב-2:2 הביתי נגד איסלנד. ויטור שיחק גם ב-2:4 על זמביה במשחק הידידות בנובמבר האחרון ובגיל 33 הוא אמור להנהיג את ההגנה של אלון חזן בקמפיין הקרוב.

ליגת האומות: 4 הופעות
ידידות: הופעה אחת

מיגל ויטור לפני ארמנדו ברויה (חגי מיכאלי)מיגל ויטור לפני ארמנדו ברויה (חגי מיכאלי)

רז שלמה – 4 הופעות

בלם מכבי נתניה נחשב לפוטנציאל על כשצמח בהפועל ת”א ולבש את מדי הנבחרות הצעירות בכל הגילאים, בגיל 23 הוא מתחיל לבסס את מעמדו כישראלי בכיר בהגנה ויקווה להוכיח זאת גם במדים הלאומיים. למרות שזומן לראשונה כבר בספטמבר 2019, את הבכורה ערך רק בספטמבר האחרון, כשנכנס לשלוש דקות ב-1:2 הדרמטי על אלבניה. שלמה תפס מקום בהרכב בשלושת משחקי הידידות האחרונים בספטמבר ונובמבר.

ליגת האומות: הופעה אחת
ידידות: 3 הופעות

רז שלמה (רדאד ג'בארה)רז שלמה (רדאד ג'בארה)

דורון ליידנר – 6 הופעות

אחרי שנרכש על ידי אולימפיאקוס תמורת שני מיליון אירו, המגן השמאלי בן ה-20 לא מצא את מקומו בעקבות בעיות דרכון והושאל לאוסטריה וינה, שם הוא מתחיל להתאקלם ואף כבש ובישל בדרבי נגד ראפיד. ליידנר הוא התקווה הלאומית בכנף וקיבל את ההזדמנות בקמפיין ליגת האומות האחרון ביוני 2022, כשבישל ב-2:2 הביתי עם איסלנד וב-1:2 על אלבניה בחוץ. הוא שותף גם בשני משחקי הידידות בנובמבר וינסה כעת להמשיך לבסס את מקומו ב-11.

ליגת האומות: 4 הופעות, 2 בישולים
ידידות: 2 הופעות

דורון ליידנר ואלון חזן (שחר גרוס)דורון ליידנר ואלון חזן (שחר גרוס)

נטע לביא – 12 הופעות

שחקן גמבה אוסקה נחשב לכישרון מבטיח כשעלה לבוגרים של מכבי חיפה וערך את הבכורה בנבחרת כבר במאי 2016, בהפסד 3:1 לסרביה במשחק ידידות. ההופעה הבאה שלו הגיעה כארבע שנים וחצי לאחר מכן, כששותף ב-2:3 על סלובקיה באוקטובר 2020 במסגרת ליגת האומות. לביא, שהפך לקפטן מכבי חיפה ואחד מכוכביה, תפס מקום מרכזי בסגל הלאומי ואחרי ששיחק 90 דקות ב-1:2 הביתי על אלבניה שותף גם במשחקי הידידות בנובמבר.

מוקדמות מונדיאל: 3 הופעות
ליגת האומות: 4 הופעות
ידידות: 5 הופעות

נטע לביא (רדאד ג'בארה)נטע לביא (רדאד ג'בארה)

דור פרץ – 32 הופעות

את הופעת הבכורה ערך קשר מכבי ת”א תחת אלי גוטמן באוקטובר 2015, ב-3:1 לבלגיה במוקדמות היורו. תחילה עוד שותף גם בנבחרת הצעירה, אך מהר מאוד הפך לשחקן מרכזי בסגל הבוגרת ושותף בקמפיינים של מוקדמות היורו ומוקדמות המונדיאל. את שער הבכורה הבקיע באוקטובר 2018, בדרך למהפך ו-1:2 על סקוטלנד בליגת האומות. מאז הוסיף עוד ארבעה שערים ושלושה בישולים ושיחק במשחקי הידידות האחרונים בנובמבר.

ליגת האומות: 10 הופעות, 2 שערים
מוקדמות מונדיאל: 8 הופעות, 3 שערים, 2 בישולים
מוקדמות יורו: 7 הופעות
ידידות: 7 הופעות, בישול אחד

דור פרץ (ראובן שוורץ)דור פרץ (ראובן שוורץ)

אוסקר גלוך – 2 הופעות

הכישרון העצום בן ה-18, שעבר בינואר ממכבי ת”א לרד בול זלצבורג תמורת שבעה מיליון אירו, עושה את צעדיו הראשונים במדים הלאומיים. אחרי שהוביל את נבחרת הנוער להופעה כבירה וסגנות אליפות אירופה, קיבל מאלון חזן את ההזדמנות הראשונה במשחקי הידידות בנובמבר ובהפסד 3:2 לקפריסין הוא גם הבקיע את שער הבכורה, בביצוע שמשאיר הרבה תקוות לעתיד. הקמפיין הנוכחי יהיה הראשון של אוסקר במדי הנבחרת הבוגרת.

ידידות: 2 הופעות, שער אחד

אוסקר גלוך (שחר גרוס)אוסקר גלוך (שחר גרוס)

מנור סולומון – 31 הופעות

הישראלי הטוב ביותר כבש את אנגליה עם הופעות מרגשות במדי פולהאם. את ההזדמנות הראשונה קיבל מאנדי הרצוג ב-1:0 לאלבניה בספטמבר 2018 ומאז ערך 31 הופעות וכבש שישה שערים. הוא בישל בידידות ובמוקדמות היורו, אך שער הבכורה הגיע בנובמבר 2020 וסידר 0:1 על סקוטלנד בליגת האומות. בהמשך הגיע ביצוע מלוטש מול אוסטריה וצמד מנצח על אלבניה ביוני 2022, אך את המשחקים האחרונים החמיץ בעקבות הפציעה.

מוקדמות מונדיאל: 10 הופעות, 2 שערים, 3 בישולים
ליגת האומות: 10 הופעות, 3 שערים, 2 בישולים
מוקדמות יורו: 6 הופעות, 2 בישולים
ידידות: 5 הופעות, שער אחד, בישול אחד

מנור סולומון חוגג (ראובן שוורץ)מנור סולומון חוגג (ראובן שוורץ)

דולב חזיזה – 10 הופעות

הקיצוני של מכבי חיפה אמור למלא את מקומו של ליאל עבדה הפצוע ויקווה להציג את היכולת שהפגין העונה במוקדמות ליגת האלופות. את הבכורה במדים הלאומיים הוא ערך תחת אנדי הרצוג בנובמבר 2019 ב-2:1 לפולין במוקדמות היורו ומאז שיחק מדי פעם כמחליף ואף בישל נגד אוסטריה ורומניה. בספטמבר 2022 השלים לראשונה 90 דקות בניצחון הביתי 1:2 על אלבניה ונעדר ממשחקי הידידות האחרונים בעקבות פציעה.

מוקדמות מונדיאל: 5 הופעות, בישול אחד
מוקדמות יורו: 2 הופעות
ידידות: 2 הופעות, בישול אחד
ליגת האומות: הופעה אחת

דולב חזיזה נאבק (רדאד ג'בארה)דולב חזיזה נאבק (רדאד ג'בארה)

שון וייסמן – 25 הופעות

החלוץ בן ה-27, ששיחק בכל הנבחרות הצעירות של ישראל, קיבל את ההזדמנות הראשונה בבוגרת בספטמבר 2019, ב-3:2 לסלובניה במוקדמות היורו. שער הבכורה שלו הגיע בספטמבר 2021, כשעלה מהספסל והפגיז את החיבורים בדרך ל-2:5 מהדהד על אוסטריה. בהיעדרו של ערן זהבי האחריות נופלת על שחקן גרנאדה ובקמפיין ליגת האומות האחרון הוא הבקיע נגד איסלנד ובניצחון הביתי 1:2 על אלבניה בספטמבר 2022.

ליגת האומות: 10 הופעות, 2 שערים
מוקדמות מונדיאל: 9 הופעות, 2 שערים
מוקדמות יורו: 5 הופעות
ידידות: הופעה אחת

שון וייסמן חוגג (רדאד ג'בארה)שון וייסמן חוגג (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */