"אסור לנו להיכנס לאופוריה, עוד לא השגנו כלום" - כך הודו במכבי ת"א, אחרי הניצחון הרביעי ברציפות שלהם ביורוליג - 67:85 על וילרבאן בצרפת, ששלח את הצהובים למקום השישי עם מאזן של 17 ניצחונות לעומת 13 הפסדים וקירב אותם משמעותית להשגת הכרטיס לפלייאוף.
במכבי לא כל כך אהבו את היכולת שהציגו השחקנים במחצית הראשונה. גם עודד קטש לא ממש הסתיר את זה בסיום כשאמר: "אני חושב שבחצי הראשון בשפת גוף אי אפשר היה להרגיש עד כמה המשחק היה חשוב לנו, אבל אני שמח שהשחקנים הגיבו בחצי השני".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'רל מרטין
שחקן מכבי ת"א ג'רל מרטין
במצב נהדר לקראת היישורת האחרונה. מרטין
(צילום: באדיבות וילרבאן)
הצוות המקצועי דיבר על כך בחדר ההלבשה ודאג להעיר את השחקנים מקצועית ומנטלית. הטריו שתפס את המושכות כלל כמובן את לורנזו בראון (18 נקודות) ווייד בולדווין (23 נקודות ו-7 אסיסטים) ובונזי קולסון (16 נקודות ו-5 ריבאונדים).
"זה היה משחק טוב", אמר בולדווין. "שיחקנו מול קבוצה קשוחה מאוד, יש להם את ננדו דה קולו שהוא אחד הגארדים הטובים ביותר ששיחקו אי פעם ביורוליג. הניצחון הזה היה טוב בשבילנו כדי להתאחד כקבוצה".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
עוד משחק נהדר. בולדווין
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
המצב בטבלת היורוליג מאוד צמוד. מכבי ת"א מדורגת, כאמור, במקום השישי בטבלה עם מאזן של 17 ניצחונות לעומת 13 הפסדים כשבמקום ה-7 נמצאת פרטיזן בלגרד (13:16) ובמקום השמיני נמצאת ז'לגיריס (14:15). לצהובים נותרו עוד 4 משחקים עד לסיום העונה הסדירה: וירטוס בולוניה (ב), מילאנו (ב), ז'לגיריס (ח) וריאל מדריד (ב). על פניו, נוח למדי.
סיפור המשחק היה לחלוטין היכולת ההגנתית של הצהובים במחצית השנייה. המארחת קלעה 43 נקודות במחצית הראשונה אבל שחקניו של עודד קטש יצאו מחדר ההלבשה עם מטרה אחת ברורה- לעצור אותם התקפית ובדיוק כך קרה כשבכל המחצית השנייה הקבוצה הצרפתית הצליחה לקלוע רק 24 נקודות (8 ברבע האחרון). "אלה היו שתי מחציות שונות לגמרי", אמר קטש בסיום. "התקפית אני חושב שמצאנו את הדרך לקלוע ולהעניש אותם, אבל ההגנה הייתה הסיפור. את זה אנחנו צריכים לקחת וללמוד למשחקים הבאים. אני מאוד חששתי מהמשחק הזה, ידעתי שזה לא הולך להיות קל וזה גם נראה כך בחצי הראשון".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
יכול להיות מרוצה. קטש
(צילום: EPA)
בראון הוסיף: "אני חושב שהמשחק הזה הוכרע על ההגנה שלנו, עצרנו אותם על 8 נקודות ברבע האחרון, וזה הישג גדול בשבילנו. חושב שההבדל בין המחצית הראשונה לשנייה היה בתקשורת בינינו. לא דיברנו מספיק במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה התעלינו על זה וזה עזר לנו מאוד".