במהלך מסיבת העיתונאים לפתיחת קמפיין מוקדמות היורו, שנערכה בתחילת השבוע, נשאל המנהל המקצועי יוסי בניון בעיקר על אירועים שהסעירו את הנבחרת ועל שחקנים שלא יגיעו, אבל רגע לפני סיומה היו לו גם מספר אמירות מקצועיות נטו, אחת מהן קשורה לקשר של מכבי ת"א דור פרץ.
פרץ בן ה-27, ששייך לקטגוריית דור הביניים בנבחרת, חזר בקיץ האחרון מוונציה שירדה לליגת המשנה באיטליה כשהוא מלא בחלודה, ולקח לו זמן להיכנס לכושר. אבל בכל מה שקשור לנבחרת, מדובר בכל פעם בבמה שיודעת להחזיר אותו לעניינים.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן דור פרץ אימון נבחרת
אלון חזן דור פרץ אימון נבחרת
סומך עליו. פרץ וחזן באימוני הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
"יש שחקני ליגה טובים ויש שחקני נבחרת, אלו שני זנים שונים", אמר בניון על פרץ, לעומת מוחמד אבו־פאני למשל, שנחשב לשחקן ליגה טוב מאוד אבל פחות מתאים לנבחרת מבחינת הצוות המקצועי. הבאנקר של אלון חזן בקישור האחורי הוא קשר אוסקה היפנית נטע לביא, ועל פי התרגולים ובעיקר האמונה בו, פרץ ישחק לצידו נגד קוסובו בשבת.
הנבחרת הצליחה להוציא מפרץ בכל פעם מחדש יכולות גבוהות יותר מאשר כושרו בקבוצה. גם כשלא היה ממש טוב במכבי ת"א, בנבחרת הוא הצליח לצאת לדרך חדשה, וגם הפעם היא מגיעה לפרץ בדיוק בזמן.
3 צפייה בגלריה
דור פרץ נבחרת
דור פרץ נבחרת
בנבחרת ידעו להעריך אותו. פרץ
(צילום: ראובן שוורץ)
כחלק מההכנות למשחקים מול קוסובו ושווייץ, בניון וחזן עקבו מקרוב אחרי פרץ, ואם היו להם סימני שאלה לגביו, הגיע המשחק הטוב ביותר שלו העונה במכבי ת"א בדיוק בעיתוי הנכון, עם הניצחון בפתיחת הפלייאוף העליון על מכבי נתניה. היכולת במשחק הזה עם האיפיון שלו כשחקן נבחרת יחדיו, מעניקים לו ככל הנראה את חולצת ההרכב בשבת.

572 דקות בעונה

כשפרץ יצא לפני פחות משנתיים כשחקן חופשי לליגה האיטלקית, עם שכר של כ־900 אלף יורו, הוא הצהיר לא אחת כי אין שום סיכוי שיחזור ארצה, בטח שלא אחרי שנה אחת. אלא שהוא קיבל 572 דקות משחק בלבד, רובן בחלק האחרון של העונה, והחליט לעזוב את ונציה, שנשרה כאמור לליגה השנייה. פרץ עוד חיכה להצעות מעניינות מאירופה – הוא ויתר בין היתר על אופציות להצטרף לבלקפול או מידלסברו כיוון שלא רצה לשחק בליגת המשנה באנגליה, וגם ציריך התעניינה – אבל כשראה את הביקוש אליו, החליט בסופו של דבר לחזור לקריית־שלום.
3 צפייה בגלריה
דור פרץ נבחרת
דור פרץ נבחרת
הגיע לכושר בטיימינג מושלם. פרץ
(צילום: עוז מועלם)
פרץ לא נראה טוב מהרגע הראשון, הוא היה חלוד אפילו יחסית לקצב הנמוך של הליגה הישראלית. זה התחיל תחת ולדימיר איביץ' והמשיך אצל אייטור קראנקה, הוא מצא את עצמו לא פעם מחוץ להרכב ברוטציה עם דן גלזר ושחקנים אחרים. אבל כמיטב המסורת שלו, בנבחרת ידעו להעריך אותו מקצועית יותר מאשר בקבוצת נעוריו.
עדן קארצב היה אמור לתת לו פייט על מקום בהרכב, אבל פציעתו של קשר בשקשהיר סללה כנראה את דרכו לשם, מה גם שפרץ הצליח להגיע ברגע האמת לכושר הנכון. חזן בונה על הניסיון של מי שירשום את הופעתו ה־33 במדי הנבחרת, והוא מצידו יצטרך לשים את הצרות מקריית־שלום בצד ולהביא לבלומפילד את הפרץ של הנבחרת.