במאזן של 16 ניצחונות מול 13 הפסדים, מכבי ת"א קרובה מאוד להבטחת הגעתה ל-8 הגדולות. מי היה מאמין שלמרות כל הפציעות שחוותה במהלך העונה, הטענות כלפי עודד קטש וההפסד המביש באסקוניה בתחילת העונה, מכבי תצליח להגיע למחזור ה-30 כשהיא ניצבת במקום ה-6 בטבלה עם רגל וחצי בפלייאוף.

סיכום העונה עד כה

העונה של הקבוצה הצהובה ידעה לא מעט עליות וירידות. קבוצה חדשה עם מאמן חדש, שפתחה עם לא מעט סימני שאלה: עמדה מספר 4? הקליעה ל-3? השילוב של הצמד בי-בי (לא ראש הממשלה, בולדווין ובראון)? ועוד ועוד. החששות התחילו להתגבר עם פציעותיהם של פוית'רס והולינס, חוסר ההתאמה של היליארד, חוסר היציבות של מרטין ועוד פציעות של בראון ובולדווין. כל אלו הובילו למאזן חוץ רע במיוחד: רק במחזור ה-13, לאחר 5 הפסדים בחוץ, קבוצתו של קטש הצליחה לחזור הביתה עם הניצחון המיוחל על מילאנו (המפורקת באותה תקופה) של אטורה מסינה.

2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א
מכבי ת"א
מכבי ת"א
(צילום: יאיר שגיא)

בין לבין, שני אקסים של הפועל ירושלים נחתו בת"א. ג'יילן אדאמס, שכיכב אשתקד בבירה, הגיע בחודש אוקטובר כדי לשמש גיבוי להיליארד שנפצע. למרות שלא הצליח להשאיר חותם, הוא נשאר לאור הפציעות הרבות שפקדו את הקו האחורי. אדאמס הצטרף לרשימת הפצועים בעצמו כשגמר את העונה טרם המשחק מול פנרבחצ'ה. בנוסף, סולימאן בריימו שכיכב אצל עודד קטש בירושלים לפני שנתיים, הגיע למכבי בעיקר כדי להשלים את עמדה מספר 4 שכללה את מרטין ו"הכהן הגדול" אליו עוד נגיע בהמשך. הפורוורד הניגרי הגיע לאחר עונה בינונית בטופאש בורסה הטורקית, וגם כשלבש את המדים הצהובים, התקשה סולימאן הגדול להיכנס לקצב ונותר מאחור בקצה הרוטציה. לראיה, ב-3 המשחקים האחרונים קיבל בקושי 3 דקות בסך הכל.
בין לבין, נקרא אל הדגל ה"כהן הגדול" ג'ייק. שחקן הנשמה שנמצא תמיד כשצריך אותו מיעט לקבל קרדיט בעונה הנוכחית, אך לאחר פציעתו של פוית'רס וחוסר הצלחת שילובו של בריימו, כהן נקרא שוב ושוב אל הפרקט והצליח להחזיר ובענק. הסטטיסטיקה העונה אינה מרשימה – 2.6 נקודות ו-1.6 ריבאונדים, אולם המלחמה, האנרגיות וחוכמת המשחק עושות את שלהם והופכות את כהן לאחד האחראים הבלעדיים על התקופה הנהדרת של מכבי ת"א לאחרונה.
אם כבר עסקנו במלחמה ללא פשרות ובאחד האחראים לניצחונות המשכנעים האחרונים של הצהובים, אי אפשר להוציא מהמשוואה את הקפטן – ג'ון דיברתולומאו (הו, הא, אה מכבי עולה... מה לעשות, הייתי חייב לשיר את זה...). ג'ונדי הוא שחקן אנרגיה. במילים פשוטות, הוא חי מהאנרגיה של הקהל, נלחם על כל כדור, עושה את העבודה השחורה ולמעשה כל מה שצריך. ג'ונדי יחתום בסוף העונה 6 שנים בצהוב-כחול, ומדובר בעונת שיא אישית שלו. מספר 12 בצהוב לא מעמיד סטטיסטיקה מטורפת או כמות נקודות אדירה, אך המלחמה, האנרגיה, החטיפות והמהלכים שמשנים משחק תורמים לקבוצה להיראות טוב יותר. הוא מסוג השחקנים שאתה חייב בקבוצה שלך, ומכבי כל כך שמחה שהוא נמצא אצלה. ג'ונדי תמיד יודע מתי לשים את השלשה שגומרת את המשחק – כמו מול פנר.

2 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולמאו
ג'ון דיברתולמאו
ג'ון דיברתולומאו
(צילום: יאיר שגיא)

עכשיו נדבר על המשולש BBB (לא המסעדה). בולדווין – בראון – בונזי (BBC גם לא רע). שלושת השחקנים הנהדרים הללו חווים עונת שיא בצהוב. בראון, בגיל 33, נראה כמו הרכז הטוב באירופה ויש לנו כל כך הרבה מזל שהוא פה איתנו לעוד 3 עונות. בולדווין מוכיח לנו איזה סקורר אדיר הוא. הוא יכול לעשות הכל על הפרקט! לקלוע, לשמור, לחטוף ולעשות את המהלכים שמשנים מומנטום, גם אם לעתים הוא מאבד את הראש בשל השיפוט והעבירות. בונזי קולסון כבר הפך לבן בית. היכולת שלו להטריף את הקהל, לעצור את היריב ולקלוע את הסלים החשובים, הפכו לדבר שבשגרה אצלו.

המשחק מול וילרבאן

ביום חמישי, מכבי יוצאת למשחק חוץ חשוב במיוחד מול הקבוצה הצרפתית בראשות המאמן טי-ג'יי פארקר, אשר נמצאת במקום האחרון בטבלה. היא גירדה 8 ניצחונות בלבד ומחפשת ניצחון ראשון מאז המחזור ה-21 מול פנר. אם מכבי תצלח את המשחק הזה, היא צפויה להבטיח את הפלייאוף ויהיה אפשר להתחיל לדון במיקום בטבלה.
וילרבאן היא קבוצה של איש אחד- ננדו דה קולו. הגארד הצרפתי כבר לא ילד (בן 35), אך נהנה על הפרקט כאילו הוא בגן שעשועים. דה קולו קולע העונה 13.6 נקודות בממוצע למשחק עם 3.5 אסיסטים. הענק הצרפתי שמתנשא לגובה אדיר של 221 סנטימטרים – יוסופה פאל - בא לעזרת דה קולו. פאל קולע העונה 9.8 נקודות עם 6.3 ריבאונדים, ושניהם מסוג השחקנים שדווקא נגד מכבי עשויים להתפוצץ. ננדו תמיד נהנה לשחק נגד מכבי, ולא משנה כיצד הוא הגיע למשחק. מול מכבי הוא מזכיר נשכחות.
בנוסף, למכבי אין סנטר גבוה וחזק שיכול לעצור את פאל. כדי שמכבי תצליח לשלוט בריבאונד, ניבו וסורקין יצטרכו לנסות לסחוט ממנו עבירות ולהוציא אותו מחוץ לצבע. פאל הוא השחקן אותו מכבי צריכים לעצור. במשחקים האחרונים ראינו את מכבי מצליחה לעצור סקוררים אדירים בדמותם של לארקין, מיציץ', האוורד ו-ווילבקין, ותצטרך גם הפעם לעצור סקורר-על בדמותו של דה קולו, אך תהיה חייבת גם להוציא את פאל מהעניינים.
בווילרבאן משחק גם אקס בעל עבר של 4 עונות בצהוב-כחול – אלכס טיוס. למרות גילו המתבגר (35), הוא מצליח להראות שהוא עדיין שייך לרמה הגבוהה של אירופה כשהוא קולע 5.6 נקודות, קוטף 3.8 ריבאונדים וחוסם 0.8 פעמים. לא מדובר בנתונים מדהימים, אך יחסית לסנטר מוגבל התקפית, הוא מעמיד נתונים אישיים נאים. בנוסף, אקס הפועל ירושלים רטין אובסוהן לובש את הלבן של וילרבאן ונותן עונה סולידית מבחינתו, כשהוא עולה מהספסל ומספק 7 נקודות למשחק עם 2.2 אסיסטים.
לסיכום, מכבי מגיעה למשחק חוץ שהפסד בו יסבך את המצב ויחזיר אותה אל המקום ה-8. כאשר עונת היורוליג כל כך צמודה, והפער בין המקום ה-6 ל-11 הוא 2 ניצחונות, הכל אפשרי וכל ניצחון במשחק מול קבוצת תחתית הוא בגדר חובה!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.