בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר על בית"ר ירושלים ובני סכנין קנס של 30 אלף שקל, שני משחקי רדיוס בפועל והפחתת נקודה על תנאי עד תום העונה בכל הרשעה של קריאות גזעניות. כל זאת בעקבות האירועים במשחק בין הקבוצות לפני כעשרה ימים.
"ההרשעה בקריאות גזעניות היא בלתי נמנעת", נכתב בין היתר על אוהדי בית"ר ירושלים בהחלטת בין הדין, "וכי גם יסודות התפרעות של אוהדים נמצאה כאן. יש לשים לב כי מדובר בהרשעה ה-22 של הקבוצה בנושא זה". עוד נכתב בהחלטה: "גם הרשעתה של סכנין בקריאות גזעניות לא מוטלת בספק, ובעקבות מספר אירועי השלכה של חפצים ושימוש ב'פירוטכניקה' מצאנו כי ההרשעה תהיה בנסיבות מחמירות".
1 צפייה בגלריה
קהל בית"ר ירושלים
קהל בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים. העונש של קבוצתם הומתק
(צילום: עוז מועלם)
מוקדם יותר, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל החליט להמתיק את עונש בית"ר ירושלים (על אירועי המשחק מול הפועל ת"א) ולסגור את היציע המזרחי למשחק אחד במקום שלושה. זאת בעקבות ערעור הקבוצה. הקנס הכספי (30 אלף שקל) נותר על כנו ועונש הרדיוס על תנאי יהיה למשך שנתיים בגין כל עבירה דומה.
בהחלטה של בית הדין ההיא מהשבוע שעבר, נכתב, בין השאר: "הנאשמת לא הצליחה בסופו של דבר לאתר אף אוהד אשר אחראי על השלכת החפצים. בהעמדתה לדין ה-19 העונה, הרי שראוי לנקוט ביד קשה לעניין העונשים שיחולו על הנאשמת".
"בשבועות האחרונים ניכרת לכאורה מדיניות 'חדשה ישנה' מצד הנאשמת, שמעדיפה לזנוח את מלחמתה באותם אוהדים מתפרעים וטוענת כי אינה מצליחה לאתר את אותם פורעים, ומוצאת את עצמה מבלה שבוע אחר שבוע באולמות בית הדין. בסופו של יום מהווה הדבר בעייתיות של הנאשמת ועליה להבין שמדובר במדרון חלקלק".