בשורה משמחת לחובבי הטניס באשר הם, ולאוהבי ספורט בכלל: מרטינה נברטילובה הודיעה כי היא "נקייה מסרטן". טניסאית העבר האגדית בת ה-66 שיתפה בתוכנית הראיונות המוכרת של פירס מורגן בערוץ סקיי הבריטי כי החלימה משני הגידולים הסרטניים מהם סבלה בגרונה ובשד.
נברטילובה, אחת הספורטאיות הגדולות בכל הזמנים, שזכתה במהלך הקריירה שלה בלא פחות מ-18 תארי גראנד סלאם, טענה כי "ככל שהרופאים יודעים - אני חופשייה מסרטן". עם זאת, היא עדיין תיאלץ לעבור טיפולי מנע בדמות הקרנות בחזה למשך שבועיים, ולאחר מכן לדבריה - "אוכל להמשיך הלאה".
4 צפייה בגלריה
טניסאית העבר מרטינה נברטילובה
טניסאית העבר מרטינה נברטילובה
ניצחה גם את הסרטן. מרטינה נברטילובה
(Matthew Stockman/Getty Images)
בתחילת ינואר האחרון הודיעה נברטילובה כי היא מתמודדת עם שני סוגים שונים של סרטן - השד והגרון. זאת לאחר שהתגלתה בלוטה נפוחה בגרונה בבדיקה שערכה במהלך נובמבר האחרון. ב-2010 כבר אובחנה נברטילובה כחולה בסרטן השד, ובתחילת השנה הנוכחית כאמור התבשרה כי סובלת מגידול גם בגרון.
"חשבתי כבר על רשימתה הדברים שארצה לעשות לפני המוות", אמרה אגדת העבר בריאיון לפירס מורגן. "הייתי בפאניקה מוחלטת במשך שלושה ימים במחשבה שלא אזכה לראות את חג המולד הבא. זה אולי יישמע שטחי, אבל חשבתי על איזו מכונית פאר ארכוש, כדי להעביר את השנה הזו - שחשבתי שתהיה האחרונה".
4 צפייה בגלריה
מרטינה נברטילובה בסינגפור
מרטינה נברטילובה בסינגפור
"הייתי בפאניקה מוחלטת"
(צילום: Yong Teck Lim/getty images)
מרטינה נברטילובה פרשה מטניס פעיל בשנת 2006, כשהיא בת 49, לאחר לא פחות מ-31 שנות קריירה. היא זכתה בלא פחות מ-18 תארי גראנד סלאם - מתוכם תשע פעמים בטורניר ווימבלדון. הפנומנית מצ'כוסלובקיה זכתה בתארה הראשון בקריירה הבוגרת כשהייתה בת 17 בלבד, כשהניפה את גביע טורניר פלזן ב-1973.
בגיל 19 נכנסה נברטילובה לטופ 4 של הדירוג הנשים בטניס העולמי, ולא ירדה מהרביעייה הראשונה במשך 15 שנה, עד 1991. את טורניר הגראנד סלאם הראשון שלה השיגה בגיל 18 כשזכתה בזוגות המעורבים באליפות צרפת הפתוחה (רולאן גארוס), ואת זכייה בראשונה בווימבלדון השיגה ב-1978, כשהיא בת 22, כשגברה בגמר על כריס אוורט - מי שהייתה יריבתה הגדולה על הבכורה בטניס העולמי למשך כמעט שני עשורים.
4 צפייה בגלריה
מרטינה נברטילובה בזכייה בווימבלדון ב-1978
מרטינה נברטילובה בזכייה בווימבלדון ב-1978
מהגדולות בהיסטוריה. מרטינה נברטילובה בזכייה בווימבלדון ב-1978
(צילום: getty images)
בעקבות הישגיה, דורגה נברטילובה במקום הראשון בדירוג העולמי ב-1978, ולא ירדה ממנו למשך שש שנים. מלבד תשע הזכיות שלה בווימבלדון, זכתה נברטילובה עוד ארבע פעמים באליפות ארה"ב, שלוש פעמים באליפות אוסטרליה ועוד פעמיים ברולאן גארוס (לא כחלק מטורניר הזוגות).
ב-1975, כשהייתה בת 19, נמלטה נברטילובה מצ'כוסלובקיה וביקשה להגר לארה"ב. היא טענה אז כי היא אינה יכולה להתאמן כראוי תחת המשטר הקומוניסטי, וכי היא חיה בפחד ולא קיבלה את הכספים המגיעים לה. מנגד, בתקשורת הצ'כוסלובקית התעלמו ממנה ולא דיווחו על הישגיה עד שזכתה בווימבלדון ב-1978.
ב-1983 קיבלה נברטילובה אזרחות אמריקאית, וב-1985 שבה למדינה אותה עזבה כדי להתמודד מולה עם נבחרת ארה"ב במסגרת גביע הפדרציה. הקהל המקומי קיבל את נברטילובה בתשואות והערצה, זאת על אף שנברטילובה הובילה את האמריקאיות לזכייה מול הנבחרת של ארץ הולדתה וגרמה מבוכה למשטר המקומי.

רשמית: לראשונה מאז 2005, נדאל מחוץ לטופ העולמי

שנת 2023 החלה בצורה מאכזבת מאוד מבחינת רפאל נדאל. הספרדי, שהודח כבר בסיבוב השני של אליפות אוסטרליה הפתוחה שנערכה בינואר האחרון - אליה הגיע כאלוף המכהן - מצא את עצמו מחוץ לעשרת הגדולים בטניס העולמי לראשונה מאז 2005, והוא מדורג כעת במקום ה-13.
במשך 934 שבועות רצופים שמר הטניסאי הוותיק על מקומו בטופ 10 - כמעט 18 שנה. נדאל, שחולק את שיא הזכיות בתארי הגראנד סלאם יחד עם נובאק ג'וקוביץ' (22), מתמודד עם פציעה בירך שמציקה לו זמן רב, וגרמה לו לוותר על השתתפותו באינדיאן וולס שהסתיים אתמול (שני), ובו זכה בן ארצו קרלוס אלקראס (שחזר למקום הראשון בדירוג). בעקבות ההיעדרות מהטורניר נדאל הפסיד 600 נקודות דירוג יקרות - שהורידו אותו כאמור למקום ה-13.
4 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
רפאל נדאל
(AP)
עם זאת, נדאל בן ה-36 מתכוון לחזור ולהשתתף בטורניר מונטה קרלו שייערך בצרפת ויחל ב-8 באפריל, וכך לתפוס מחדש מקום בעשירייה הראשונה. 'השור ממאיורקה' זכה 14 פעמים בעבר בטורניר זה, ונחוש לרשום הופעה מוצלחת.
פורסם לראשונה: 08:01, 21.03.23