שנת 2010 - קטאר זוכה באירוח מונדיאל 2022. זו היתה יריית הפתיחה של השייח' אל תאני, האמיר של קטאר ורשת ההשקעות של הנסיכות, להשתלט על הכדורגל באירופה ושנה לאחר מכן ב־2011 רכשה את פריז סן ז'רמן, עד אותה שנה קבוצה בינונית שעוד הפסידה כמה שנים לפני כן למכבי חיפה והפועל תל אביב.
המטרה היתה זכייה בליגת האלופות והשתלטות על הכוכבים של אירופה. בקיץ 2011 זה התחיל עם 80 מיליון אירו וחבייר פסטורה, שנה לאחר מכן כבר כוכב על בדמות זלאטן נחת והקבוצה זכתה ב-4 אליפויות רצופות.
1 צפייה בגלריה
שחקני פריז סן ז'רמן מאוכזבים
שחקני פריז סן ז'רמן מאוכזבים
שחקני פריז סן ז'רמן מאוכזבים
(AFP)
לאחר שהקבוצה לא הצליחה במרוצת השנים להצליח באירופה הקטארים העבירו הילוך וב-2017 רכשו את ניימאר ב־222 מיליון אירו כהעברה היקרה בכל הזמנים עד אז, ועונה לאחר מכן הגיע קיליאן אמבאפה ב־180 מיליון.
לאחר כישלונות חוזרים שני הסטארים הצליחו להביא את פ.ס.ז' לגמר ליגת האלופות במאי 2020 מול באיירן מינכן, שבמשחק הזה הבינו כנראה עשירי קטאר שכסף לא קונה מסורת ולא ניסיון, וסוללת הכוכבים הפסידה 1:0 ונשארו ללא הגביע.
אך הקטארים לא ויתרו. שנה לאחר מכן יצאו למסע רכש נוסף עם סרחיו ראמוס, אשרף חכימי, ווינאלדום מליברפול, ג'יג'י דונארומה שזכה ביורו 2021 והיהלום שבכתר - ליאונל מסי! אך הכימיה בקבוצה המשיכה להיראות רע, כל שחקן חיפש את הצלחתו האישית והקבוצה קרסה מול ריאל מדריד כבר בשמינית גמר ליגת האלופות והודחה, כמו גם השנה - הדחה בשמינית מול באיירן.
אין ספק שאמבאפה, מסי, ניימאר, ראמוס ודונארומה הם כוכבים ברמה של פעם בדור - אך כשהם חלק מקבוצה שנדמה שהורכבה בחטא הכסף והמרמה כך גם זה נראה במגרש. הכסף קנה לכאורה את אירוח מונדיאל, הכסף השאיר את אמבפאה שרצה לריאל מדריד עם 60 מיליון אירו שכר שנתי ו־100 מיליון אירו דמי חתימה.
אך אין שם אהבה. אמבאפה משחק בכדי להגדיל את המספרים ולא מאהבת הקבוצה. כשעונת 2022 התחילה והיו 4 חודשים לתחילת המונדיאל, ניימאר, אמבאפה ומסי רקדו על המגרש, כבשו בישלו והתחבקו כמו שחלמו שם בקטאר - אך הסיבה היתה המונדיאל, ועל הנבחרות שלהם. כל שחקן חלם על האהבה האמיתית שלו וכך זה נראה על המגרש.
כשהמונדיאל נגמר, גם השחקים. ניימאר חזר להיות השחקן הכבוי שהוא, פ.ס.ז' המשיכה להביך בליגה.
כנראה שהסוף של הפרויקט שהחל לפני יותר מעשור עוד לא קרוב, אך בקטאר יצטרכו לחשב מסלול מחדש אם ברצותם לזכות בליגת האלופות – אחרי שהם כבר עשו בעצם הכל.
אבל גם הם כבר הבינו: כסף יקנה להם כל שחקן בעולם, אבל לא יקנה מסורת, לא תשוקה ולא אהבה.
הכותב הוא מייסד פודקאסט הספורט בק-טו-בק

גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.