"30 כדורים ודקירות סכין": כך חוסל מהנדס הג'יהאד האסלאמי בסוריה

עיתון לבנוני המקורב לחיזבאללה דיווח על פרטים חדשים בנוגע למותו של פעיל ארגון הטרור • "הקליעים נועדו לפגוע במטרות משוריינות, לקחו בחשבון שהמהנדס יספיק להיכנס למכונית"

בכיר הג'יהאד האסלאמי עלי רמזי אל־אסווד, צילום: רשתות ערביות

העיתון הלבנוני אל־אח'באר, המקורב לחיזבאללה, פרסם הבוקר (שני) פרטים חדשים על חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי עלי רמזי אל־אסווד. נזכיר כי לפי מקורות ערביים, היה מדובר במהנדס שהתמחה בתחום ייצור הטילים.

לפי הדיווח בעיתון הלבנוני, אל־אסווד יצא מביתו בשעה שמונה בבוקר אתמול בפרבר של קודסיא ליד דמשק. כשעמד להיכנס לרכבו, חמושים פתחו לעברו באש. בחולייה היו שני חמושים שירו יותר משלושים כדורים מכלי נשק קלים. עשרה קליעים פגעו בגופו של המהנדס, ועוד לפני שהאמבולנסים וצוותי ההצלה הגיעו למקום, הוא מת מפצעיו.

עוד נכתב ב"אל־אח'באר" כי לפי דו"ח הנתיחה המתנקשים וידאו הריגה לאחר שהמהנדס התמוטט והם דקרו אותו באמצעות סכין חדה. בהמשך לכך, עדי ראייה מסרו לעיתון כי הם הבחינו ברכב שנמלט במהירות מהאזור דקות אחרי החיסול. בעיתון העלו גם את ההערכה שאל־אסווד היה תחת מעקב במשך זמן רב.

"מהנדס שהתמחה בתחום ייצור הטילים". אילוסטציה, צילום: רויטרס

כמו כן, צוין כי הקליעים נועדו במקור לפגוע במטרות משוריינות והכוח לקח בחשבון שהלוחם ילבש אפוד חסין לכדורים או שיספיק להיכנס למכוניתו שייתכן והיתה משוריינת.

בעיתון נכתב על בכיר הג'יהאד האסלאמי כי התגורר בעבר במחנה הפליטים אל־ירמוכ, אך נמלט ממנו עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה. הוא עבר להתגורר באזור אחר שבו התחתן והיה אב לשתי בנות. נוסף על כך, דווח בעיתון הערבי כי הוא נהג לנקוט באמצעי זהירות לאור הפעילות האינטנסיבית של כוחות הביטחון הישראליים בסוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר