2 צפייה בגלריה
אכזבה בהפועל חולון
אכזבה בהפועל חולון
אכזבה בהפועל חולון
(חגי מיכאלי)
המחזור ה-20 של ליגת ווינר סל המשיך הערב (ראשון) עם הפועל אילת שגברה 91:102 על הפועל חולון ורשמה ניצחון שלישי ברציפות. 22 נקודות ו-24 ריבאונדים במשחק חד פעמי למנגוק מתיאנג שהוסיף גם חמש חסימות.
הדרומיים הראו דומיננטיות מהרגע הראשון של ההתמודדות כשאריק גריפין ואנטוניוס קליבלנד הובילו את אילת ליתרון דו ספרתי מהיר. מתיאנג השתלט על הצבע לחלוטין והמארחת ירדה להפסקה ביתרון 41:55. ההפרש הגיע בשיאו ל-23, אך החבורה של גיא גודס התעוררה באמצע הרבע השלישי ובעזרת משחק טוב של מני האריס וסי ג’יי האריס כבר הורידה את ההפרש לחמש בלבד, אך אוסטין טילמן ומתיאנג היו שם בשביל לסגור את הסיפור עבור החבורה של מאוריציו בוסקאליה שניצחה 91:102.
הפועל אילת רשמה כאמור את ניצחונה השלישי ברציפות, מאזנה עומד כעת על שישה ניצחונות אל מול 14 הפסדים ובמחזור הבא היא תתארח בצפון הרחוק אצל הפועל גליל עליון. החבורה של גיא גודס תארח במחזור הבא את מכבי תל אביב ותנסה להפתיע ולחזור למסלול הניצחונות.
2 צפייה בגלריה
אריק גריפין
אריק גריפין
אריק גריפין
(איציק בלניצקי)
קלעו להפועל אילת: אוסטין טילמן 25 נקודות, אריק גריפין 23 נק’, מנגוק מתיאנג (20 ריבאונדים ו-5 חסימות) 22 נק’, נתנאל ארצי 10 נק’, אנטוניוס קליבלנד 9 נק’, עמית גרשון 6 נק’, נועם אביבי 5 נק’ וג’ארד טרל 2 נק’.
קלעו להפועל חולון: מני האריס 28 נקודות, סי ג’יי האריס 21 נק’, ג’אביין דלורייה וג’ו רגלנד 11 נק’ כל אחד, ניב משגב 8 נק’, שחר עמיר 7 נק’ והיידן דלטון 5 נק’.

רבע ראשון – 23:30 להפועל אילת

חמישייה הפועל אילת: אנטוניוס קליבלנד, מגנוק מתיאנג, אריק גריפין, נתנאל ארצי ואוסטין טילמן.
חמישייה הפועל חולון: ג’ו רגלנד, מני האריס, היידן דלטון, ג’אבין דלורייה, וניב משגב.
המארחת הייתה חדה יותר בפתיחה כשאנטוניוס קליבלנד ואריק גריפין הובילו אותה ליתרון 2:8 לאחר שלוש דקות של כדורסל. ניב משגב קלע את השלשה הראשונה של חולון במשחק, אבל גריפין ענה מיד עם אחת משלו ודאנק אדיר של קליבלנד גרם לגיא גודס להזעיק פסק זמן מהיר. אוסטין טילמן התחמם ותפר שתי שלשות, ובצד השני משגב ודלורייה הצליחו לייצר נקודות שצימקו את ההפרש רק במעט. ארבע נקודות רצופות של מתיאנג מריבאונד התקפה הגדילו את ההפרש ל-15, אך סי ג’יי האריס תפר שתי שלשות רצופות וגרם למאוריציו בוסקאליה להזעיק פסק זמן. מתיאנג הטביע בצד אחד מאסיסט נפלא של קליבנלד ובצד השני שחר עמיר קלע על הבאזר וקבע את תוצאת הרבע הראשון, 23:30 להפועל אילת.

רבע שני – 41:55 להפועל אילת

הרבע נפתח עם שלוש החטאות רצופות מעבר לקשת והנקודות הראשונות הגיעו ממתיאנג. שחר עמיר תפר שלשה ומני האריס הוסיף שתיים משלו שצימקו את ההפרש לארבע בלבד, אבל מתיאנג, ששלט לחלוטין בצבע ענה עם שש נקודות רצופות. סי ג’יי האריס שוב היה האיש שייצר נקודות עבור אלופת המדינה, אך מתיאנג וטילמן הגיבו מיד עם ארבע נקודות שהחזירו את ההפרש לדו ספרתי. נועם אביבי עלה על הלוח עם שלשה שהגיעה אחרי ריבאונד התקפה נוסף של הקבוצה מהדרום ואוסטין טילמן התחמם וסיפק דקות טובות. מני האריס עם יכולת טובה מנע מהפער לגדול באופן משמעותי ובירידה להפסקה לוח התוצאות הראה 41:55 לטובת הפועל אילת.

רבע שלישי – 67:79 להפועל אילת

אילת התחילה את המחצית בדיוק כפי שסיימה את הקודמת. גריפין וטילמן תפרו שתי שלשות רצופות שגרמו לגודס לקרוא לפסק זמן, דקה אחת בלבד בתוך המחצית השנייה. גריפין תפר עוד שלשה ומתיאנג הוסיף סל מחצי מרחק, אך בצד השני שתי שלשות של מני האריס ואחת נוספת של ג’ו רגלנד, עלה לראשונה במשחק על לוח הקלעים, הובילו ריצת 3:18 של האורחת וההפרש ירד בחזרה לחד ספרתי. נתנאל ארצי הגיב עם שלשה בצד השני והאריס המשיך לייצר נקודות עבור וחולון ובסופו של דבר טילמן עם סל בחדירה קבע את תוצאת הרבע, 67:79 להפועל אילת.

רבע רביעי – 91:102 להפועל אילת

כמו בפתיחת הרבע הקודם, אילת עלתה בטירוף מההפסקה ועם ארבע נקודות מהירות גרמה לגודס לקרוא לפסק זמן אחרי פחות מדקה, ממנו מני האריס חזר עם שתי נקודת חשובות. ארצי סיים מתפרצת לאחר חסימה אדירה של מתיאנג ועמית גרשון קבר שלשה מהפינה, אך רגלנד וסי ג’יי האריס ענו עם שתי שלשות בצד השני. המומנטום של חולון נמשך וסי ג’יי האריס השלים 10 נקודות רצופות שהורידו את הפער לשש בלבד. לאורחת כבר הייתה הזדמנות להוריד את ההפרש לשתיים בלבד, אך היידן דלטון החטיא מחוץ לקשת ובצד השני שלשה של גריפין ועוד דאנק שלו, העלו את ההפרש ל-10 פחות משתי דקות לסיום המשחק. מתיאנג וטילמן היו שם בשביל הדרומיים כדי לסיים את הסיפור ולקבוע 91:102 להפועל אילת בסיום.