בדקנו: כמה תעלה ארוחת ליל הסדר במלונות בישראל?

רגע לפני פסח, השפים כבר עמלים על הארוחות שיוגשו בבתי המלון בערב החג ברחבי הארץ • אז כמה זה יעלה ומה בדיוק יציעו בהם לאורחים?

שולחן ליל הסדר, צילום: אורן בן חקון

פסח נמצא מעבר לפינה, וחלק לא מבוטל מהישראלים הולכים לבלות אותו, ובמיוחד את ערב החג, בבתי מלון. ארוחת חג בפסח היא מהארוחות המפוארות ביותר בבתי המלון, והשפים עמלים עליהן בימים אלו כדי להפתיע את האורחים, אז בדקנו מספר מלונות ברחבי הארץ כמה זה יעלה ומה הם מגישים.

מלון קראון פלזה תל אביב

במלון תוגש ארוחת חג בהובלת השף קובי אביטן, שתכלול שולחן מעוצב עם כל האלמנטים של חג הפסח, צלחת פסח וסידורי תפילה. כמו כן, יוגשו בר סלטים הכולל יותר מ-15 סוגי סלטים שונים ומנות פתיחה חמות כמו ברבוניה מטוגנת בקראסט עשבי תיבול מלווה באיולי לימון כבוש וכרובית שלמה אפויה בתנור מלווה בצ'ימיצ'ורי.

במנות הראשונות יוגשו פלטות המשלבות מגוון רחב של טעמים, פילה ברבוניה מטוגן בקראסט עשבי תיבול, ירקות שורש צבעוניים קלויים, רוסטביף איטלקי, גפילטע פיש מלווה בחזרת אדומה, גרוולקס סלמון, שמיר וברנדי, גרוולקס סלק, קרפצ'יו סלק מתובל בשמן זית ובלסמי מצומצם, קרפצ'יו קולרבי מתובל בשמן זית וזרעי עגבנייה וכבד קצוץ מלווה בריבה.

עמדת הדגים תכלול צלחת דגים נאים על קרח גרוס מלווה ברטבים, צנונית, בצל סגול, כוסברה ורוטב טבסקו. גם עמדת מרקים תהיה בארוחה וכן מבחר מנות שף עיקריות, בהן פילה לברק מונח על תבשיל מנגולד, תרד ובצל לבן, סטייק בורי טרי ברוטב חריימה מסורתי, שוקית טלה ברוטב ציר בקר, ערמונים, ארטישוק ירושלמי ובצלצלים, פרגיות ממולאות בשר טחון (עם שומן כבש), עשבי תיבול וערמונים, תבשיל בשר ראש עם פלפלים וכוסברה פיקנטי, צלעות אסאדו כבש ברוטב מתקתק ועוד. בנוסף, יהיו עמדת חיתוך בשרים פרונטלית, עמדות ילדים ולקינוח – מזנון עשיר של שלל קינוחי הבית בהובלת הקונדיטור שי בן חמו.

מחיר לאדם: 650 שקלים.

מלון קראון פלזה תל אביב, צילום: איה בן עזרי

מלון VERT ירושלים

במלון מגישים את ארוחת חג הפסח בהובלת השף מוחד פחאם, המתמחה במגוון רחב של מטבחים. התפריט כולל עיצוב השולחן וברכות החג, יותר מ-24 סוגי סלטים ובר סלטים, עמדה "מזרחית", 6 מנות ראשונות אישיות מגפילטע פיש מסורתי ועד כבד קצוץ, קרפצ'יו בשר וקרפצ'יו דג, וגם עמדת מרקים.

במנות העיקריות יוגשו פילה דג דניס שלם בנוסח חריימה בטעם מזרח, פילה סלמון בעשבי תיבול וקצח, נתחי עגל חלב מלווה פטריות יער טריים, רול עוף במילוי פירות יבשים ופיסטוק חלבי בציפוי מיקס תבלינים עם רוטב שום ודבש, פרגיות מוגשות ברוטב מתקתק עם כנפי בצל מטוגן, שוק אווז ברוטב ערמונים.

בעמדת החיתוך: חזה בקר כבוש מתובל וצלעות כבש על פלנצ'ה מלווה במחית תפוחי אדמה עם רוטב ברביקיו. כמובן שיוגשו גם קינוחים מגוונים של קונדיטור המלון.

המחיר לאדם: 500 שקלים.

מלון vert ירושלים, צילום: איה בן עזרי

מלון ביי ויו חיפה

המלון הממוקם על מרגלות הכרמל, מציע ארוחת חג פסח בהובלת השפית אנה קזצקי. התפריט שרקמה עבור הערב משלב מגוון רחב של טעמים ושואב השראה ממספר קווים קולינריים.

הארוחה תהיה כשרה למהדרין ותתנהל כהגשה אישית בחלל מעוצב ושולחנות מעוצבים עם מפות לבנות וסידורי ברכות לחג הפסח בכל שולחן. התפריט כולל מזנוני הגשה מפוארים ועמדת מרקים, בהם מרק עוף עם קניידלך ומרק כתום עם קרם קוקוס. בעמדת הקרווינג יוגש כתף כבש בתימין, רוזמרין, שום ויין אדום, בפינת הדגים יוגשו סלמון יפה נוף שלם, גפילטע פיש מסורתי, סרדינים, דגים מלוחים ומעושנים. במזנון הקר: כבד קצוץ עם ריבת שרי, קרפצ'יו בשר, קרפצ'יו ירקות, מבחר סלטי השף ופינת אנטיפסטי.

במזנון החם יוגשו פילה דניס ברוטב מזרחי פיקנטי, פילה סלמון נורבגי עם עשבי תיבול ולימון, שוק אווז ברוטב תפוזים, עופיון צלוי בתנור, תבשיל בשר ראש מסורתי פיקנטי, אוסובוקו עגל בירקות שורש, דואט תפוח אדמה ובטטה פלחים, ברוקולי, במיה ברוטב עגבניות פיקנטי, וגם פינת ממולאים.

כמו כן, יוגשו מנות טבעוניות וצמחוניות ותהיה פינת ילדים שתכלול שניצלונים ונקניקיות.

מחיר לאדם: כ-450 שקלים.

מלון ביי וויו חיפה, צילום: איה בן עזרי

לאונרדו פלאזה ירושלים

בערב החג תוגש לארוחת ערב ארוחה של שף המלון אריק אטיאס, שתהיה כשרה למהדרין ותתנהל בהגשה אישית. כל שולחן יהיה ערוך בסגנון קלאסי עם מפות לבנות ויקושט בסידורי פרחים. בנוסף, תונח על כל שולחן קערת סימנים לפסח, הגדות מהודרות ותפריטים אישיים.

במנות הראשונות יוגשו פילה לוקוס, תבשיל עלי מנגולד, ארטישוק ולימון כבוש, שמן ארומטי, וריאציה של כבדי עוף וריבות תוצרת בית עם קרוסטיני. במרקים יוגשו מרק עוף עם קניידלך ומרק ארטישוק עם שמן בזיליקום.

המנות העיקריות שיוצעו: צלעות טלה בציפוי פיסטוק ותימין על קרם בטטה קונפי בניחוח כוכב אניס, בצל שלוט ביין מרלו, פטריות מלך היער צלוי וציר מצומצם, וגם מדליון אנטרקוט בציפוי עשבי תיבול ועוף ממולא בקסרול פטריות יער ועלי תרד עם רוטב מרלו מצומצם.

בקינוח יוגשו מרקיז שוקולד עשיר, מחית פיסטוק וקרמל מלוח על נוגטין שקדים קלויים, קולי פסיפלורה.

המחיר: 1,280 שקלים לאדם

מלון לאונרדו פלאזה ירושלים, צילום: איה בן עזרי

מלון בראון בובו

המלון, שנמצא בשדרות רוטשילד בתל אביב, מציע ארוחת סדר רב-עדתית ממטבחו של שף המלון בן רפאל. בתפריט יוגשו גפילטע פיש לצד סלט מטבוחה, קונפי שוק אווז לצד טבחה בסלק, נתחי קצבים צלויים לצד פילה נסיכה ברוטב חריף אש, קרוקומבוש לצד מקרונים.

כל משפחה או קבוצה מקבלת צלחת סדר מסורתית עם כל המטעמים ומצות והגדות, ומנהלת את הסדר על פי רצונה ומסורותיה.

מחיר לאדם: 650 שקלים.

מלון בובו בסמוך לרוטשילד, צילום: מקס קובלסקי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר