יום שלישי, 28.05.2024 שעה 22:22
ליגה ספרדית 23-24
9526-8738ריאל מדריד1
8243-7737ברצלונה2
8146-8538ג'ירונה3
7643-7038אתלטיקו מדריד4
6837-6138אתלטיק בילבאו5
6039-5138ריאל סוסיאדד6
5745-4838בטיס7
5365-6538ויאריאל8
4945-4038ולנסיה9
4646-3638אלאבס10
4556-4538אוססונה11
4354-4238חטאפה12
4152-4737סביליה13
4157-4638סלטה ויגו14
4044-3338מיורקה15
4047-3338לאס פלמאס16
3848-2938ראיו וייקאנו17
3355-2638קאדיס18
2175-4338אלמריה19
2179-3838גרנאדה20
לוח משחקים
  • ג'ירונה
  • 0 - 7
  • גרנאדה
  • אוססונה
  • 1 - 1
  • ויאריאל
  • ריאל סוסיאדד
  • 2 - 0
  • אתלטיקו מדריד
  • אלמריה
  • 1 - 6
  • קאדיס
  • ראיו וייקאנו
  • 1 - 0
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל מדריד
  • 0 - 0
  • בטיס
  • חטאפה
  • 2 - 1
  • מיורקה
  • סלטה ויגו
  • 2 - 2
  • ולנסיה
  • לאס פלמאס
  • 1 - 1
  • אלאבס
  • סביליה
  • 2 - 1
  • ברצלונה

כל הלחץ בקלאסיקו הוא על צ'אבי, אנצ'לוטי רגוע

מאמן ריאל לא מרגיש לחץ בשלב זה בקריירה, בעודו מתכונן לתפקיד בברזיל. עבור הספרדי, כישלון בליגה יהיה דרמטי. התשובות ב-22:00 (חי בערוץ ONE)

|
צ'אבי וקרלו אנצ'לוטי (רויטרס)
צ'אבי וקרלו אנצ'לוטי (רויטרס)

בשבועות האחרונים יש לא מעט כותרות על כך שכיסאו של קרלו אנצ'לוטי בריאל מדריד מתנדנד. "המאמן האיטלקי בלחץ", כותבים לנו. "הוא עלול לשלם במשרתו על אובדן האליפות", מדווחים, כל זאת ברקע המפגש האדיר בין הבלאנקוס לברצלונה בקאמפ נואו הערב (ראשון, 22:00). הקלאסיקו, כמו כל כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי yes ,HOT סלקום TV ופרטנר TV.

למען האמת, לא קל לחשוב על זווית הסתכלות מופרכת יותר על המצב, כי אמנם המשך דרכו של אנצ'לוטי בסנטיאגו ברנבאו מוטל בספק גדול, אבל הקלפים ממש לא נמצאים בידיו של הנשיא פלורנטינו פרס, כי לפי כל הסימנים המאמן כבר כמעט סגור בתפקידו הבא בנבחרת ברזיל. המגעים עם ההתאחדות נמצאים בשלבים מתקדמים ביותר, ולא במקרה נותרו הסלסאו ללא מאמן מאז התפטרותו של טיטה בתום המונדיאל. אנצ'לוטי ביקש זמן לסיים את העונה בבירת ספרד בשקט תעשייתי – וקיבל אותו. 

לפיכך, הוא שולט לחלוטין בגורלו. אם, לצורך העניין, תזכה ריאל שוב בשני התארים, והוא יבחר לעבוד גם בעונתו האחרונה לחוזה, עדיין יש לו אפשרות לעשות זאת. רק לא לגמרי ברור מדוע ירצה לעשות זאת. הרי אם גם עונתו השנייה תסתיים בהצלחה מסחררת, הוא יכול לעזוב כגיבור האולטימטיבי בדרך לאחת המשרות המסקרנות ביותר בכדורגל העולמי.

יעזוב כגיבור האולטימטיבי? אנצ'לוטי (רויטרס)יעזוב כגיבור האולטימטיבי? אנצ'לוטי (רויטרס)

טרם היה בהיסטוריה מאמן אירופאי לנבחרת ברזיל, ועצם המחשבה על כך מהפכנית באופן קיצוני. יחסיו עם ויניסיוס, אדר מיליטאו, רודריגו, קאסמירו וגם ריצ’ארליסון מצוינים – וזו כבר נקודת פתיחה מעודדת. ההצלחה ממש לא מובטחת לו, אבל זה אתגר מדהים בכל קנה מידה, ולמאמן שעשה כבר הכל ביבשת הישנה כמעט בלתי אפשרי לסרב לו.

ומכיוון שאנצ'לוטי באמת עשה כבר הכל, אין לו שום סיבה להיות בלחץ בכל מקרה. גם בהיעדר ההצעה הברזילאית, אפילו אם יצטרך משום מה לצאת לפנסיה בגיל 64, האפשרות להיות מפוטר מריאל לא מדאיגה אותו כלל. ואם נמאס לפלורנטינו ממנו – אז מה? הוא כבר פוטר מריאל אחרי שהביא לה את הזכיה העשירית המיוחלת בגביע אירופה, והחיים המשיכו כרגיל. יש לו כל כך הרבה הישגים מפוארים בקריירה, כולל זכייה באליפות בכל 5 הליגות הגדולות של אירופה. הוא ידע גם לא מעט אכזבות. הוא ראה כבר הכל – והוא גם יודע עד כמה האצבע של נשיא ריאל קלה על ההדק. הוא לא מוטרד מזה כלל וכלל. 

השיג כבר הכל בקריירה. אנצ'לוטי (רויטרס)השיג כבר הכל בקריירה. אנצ'לוטי (רויטרס)

זה גם סוד הקסם שלו בשורה התחתונה – הוא משדר אווירה נינוחה לשחקנים. לפעמים היא עלולה להיות נינוחה מדי, ואז קבוצות אפילו נקלעות למשבר בשל כך, אבל זה לא משנה כרגע. ריאל מסוגלת לגלות ווינריות בליגת האלופות ולצאת ממצבים קשים כי אנצ'לוטי מרים את הגבה ונותן לשחקניו גב. המסר הוא תמיד – "תעשו את המקסימום, והכל יהיה בסדר". גם עכשיו, בפיגור 9 נקודות מברצלונה בטבלה, זה המוטו. יש עוד הרבה נקודות בקופה, ובארסה עלולה למעוד. צריך לנצח בקלאסיקו ולראות איך הדברים מסתדרים. ההצלחה מול ליברפול בשמינית גמר ליגת האלופות, עם ההצגה ההיא באנפילד, מוסיפה המון בטחון עצמי ומזרימה אדרנלין למערכת. המטרה היא להביס את היריבה בקאמפ נואו. ואם זה לא יצליח – לא נורא. אי אפשר לנצח כל הזמן. זו מהות המשחק.

בפיגור כה משמעותי בטבלה, אין לריאל מה להפסיד. בזכות ההישגים בעונה שעברה, ההצלחה באירופה והשקט הנפשי המופתי של המאמן, היא מתכוננת לקלאסיקו ללא דפיקות לב מיוחדות. אם לא תזכה באליפות העונה, זה לא יהיה בגלל התוצאה ביום ראשון. היא כבר בזבזה כמה נקודות יקרות קודם לכן, והמזל לא תמיד האיר לה פנים. היא תלך על כל הקופה בלי פחד, ואנצ'לוטי יהיה שלם עם עצמו בכל מקרה. הוא לא מתרגש מהתקשורת, בעוד אהבת האוהדים והערכת השחקנים מובטחות לו ללא קשר לקלאסיקו זה או אחר.

ילכו על כל הקופה. שחקני ריאל מדריד (רויטרס)ילכו על כל הקופה. שחקני ריאל מדריד (רויטרס)

לעומת זאת, הלחץ על צ'אבי גדול מאוד. זה אולי קצת פרדוקסלי, כי ברצלונה מגיעה לקלאסיקו בתנופה, עם יתרון מבטיח מאוד במקום הראשון, וגם ניצחה את ריאל מדריד בקלאסיקו רק לפני שבועיים, במשחק הראשון בחצי גמר הגביע הספרדי. ואולם, זו בדיוק הנקודה המרכזית – הציפיות כעת כה גדולות שהכישלון יהיה קטסטרופלי. פרשנים מסוימים כבר הכריזו כי מרוץ האליפות הוכרע, ויהיה זה לא סביר אם בארסה תשמוט הזדמנות כזו לחגוג אליפות בעונתו המלאה הראשונה של המאמן על הקווים. ואולם, זה עדיין אפשרי בהחלט. אם תפסיד בקלאסיקו, המומנטום ישתנה, הפער יצטמק ל-6 נקודות, ואין לדעת כיצד העניינים יתפתחו מאז. לא יהיה קל לסווג את ההפסד הזה כמעידה ולהמשיך כאילו דבר לא קרה. הפחד ממנו משמעותי.

למעשה, אפשר לראות את החששות האלה בהזדמנויות לא מעטות בתקופה האחרונה. ברצלונה ממעטת לספוג בליגה, הוציאה שמונה כדורים מהרשת במשך כל העונה, מתוכם אחד בלבד בבית – וגם הוא בפנדל בדרבי מול אספניול בדצמבר – וזה פנומנלי. ואולם, ההצלות של מארק-אנדרה טר שטגן בין הקורות מקפידות להיות קריטיות, כי 9 מ-15 הניצחונות האחרונים של הבלאוגרנה בליגה הושגו בתוצאה 0:1. אז בשבועות אלה מעדיף צ'אבי לרדת להגנה, במיוחד אחרי שהקבוצה מצליחה להבקיע שער. כך היה בקלאסיקו בגביע, בו הסתגרה בארסה בבונקר. כך היה גם במחזור האחרון בבילבאו, בו היו הבאסקים ראויים לפחות לשוויון – והוא אף נמנע בהחלטה שנויה במחלוקת של ה-VAR בדקות הסיום.

מארק אנדרה טר שטגן (רויטרס)מארק אנדרה טר שטגן (רויטרס)

בטווח הארוך, דברים נוטים להתאזן – ועובדה היא כי במסגרות האירופיות ספגה ברצלונה לא מעט. זו לא הגנת ברזל מהסגנון שיצרו בזמנו ז'וזה מוריניו בצ'לסי או פאביו קאפלו במילאן. הסטטיסטיקה הזו קצת מעוותת, וצ'אבי יודע זאת. הוא גם זוכר כי בקלאסיקו הקודם בליגה הפסידה בארסה 3:1 – ועלולה הייתה לספוג אף יותר. השאלה הגדולה היא אם האיזון המדובר יגיע לפני שהאליפות תובטח סופית באמת, וכאן נכנס לתמונה הקרב מול ריאל. אם תסיים בתיקו – ובוודאי אם תנצח – תהיה חסינה ברצלונה מסכנות בהמשך הדרך, כי מרווח הביטחון שלה יהיה גדול. ואולם, אם תפסיד זה עלול להתפתח לכדור שלג.

איך שלא תסתכלו על זה, לברצלונה יש מה להפסיד בקלאסיקו הזה, ולריאל מדריד אין. לצ'אבי יש מה להפסיד, ולאנצ'לוטי אין. לכן הלחץ על צ'אבי גדול, ועל אנצ'לוטי אין לחץ. הוא בכלל לא מרגיש לחץ. עבורו זה צפוי להיות קרב אליפות אחרון בקריירה אירופית מפוארת. עבור צ'אבי זה קרב אליפות ראשון בחייו. וזהו הבדל עצום.

יש לו בעיקר מה להפסיד. צ'אבי (רויטרס)יש לו בעיקר מה להפסיד. צ'אבי (רויטרס)
בקרוב: הקלאסיקו הגדול של העונה!
אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */