מכבי ת"א עשתה אתמול (חמישי) צעד משמעותי לעבר מקום בפלייאוף אחרי שהשיגה את ניצחונה השלישי ברציפות ביורוליג - 79:93 על באסקוניה בהיכל מנורה מבטחים. הצהובים עלו למאזן 13:16 ואל המקום השישי בטבלה.
במכבי דיברו לאורך כל השבוע שאסור להם להגיע למשחק עם תחושת זחיחות, אחרי שני הניצחונות על פנרבחצ'ה ואנאדולו אפס, ושאם הם יסתכלו על עצמם כאנדרדוג, גם במשחק ביתי, הם יצליחו להשלים את המשימה ולצאת עם הניצחון. רק שזה ממש לא היה קל. הצהובים הגיעו עם האנרגיות המדוברות אל המחצית הראשונה כשההפרש כבר צמח ל-14 אבל בתחילת הרבע השלישי שחקניו של עודד קטש נראו אנמיים, מה שאפשר ליריבה להפוך, לעלות ל-11 הפרש וליצור הרבה מתח ולחץ.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א
מכבי ת"א
ניצחון חשוב בדרך למטרה. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
מי שהתעשתו בדיוק בזמן היו אלה ווייד בולדווין, שסיים את הערב עם 24 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, ג'וש ניבו, שממשיך את קו העלייה שלו ביכולת עם דאבל-דאבל מרשים במיוחד של 15 נקודות ו-14 ריבאונדים וג'ון דיברתולומיאו שהחזיר את האנרגיות כהרגלו. מכבי רצה ל-0:13 ושייטה לניצחון החשוב.

"ניבו? אני מת עליו"

לא קרה הרבה פעמים העונה שעודד קטש הגיע למסיבת העיתונאים הרשמית שלאחר המשחק וחייך או סיפר בדיחות, אבל הפעם נראה שמשהו השתחרר אצלו. הוא הרגיש מאוד נינוח עם הסיטואציה, אבל עדיין שמר במידה מסוימת על דריכות.
"מהניסיון שלי לא צריך לחשוב על המרחק מהפלייאוף, צריך לשחק בדרך הנכונה ולהיות מרוכזים", אמר קטש בסיום. "אולי יחשבו שאנחנו פייבוריטים נגד וילרבאן בשבוע הבא, אך זו תהיה טעות מבחינתנו. אין משחק חוץ ביורוליג שאפשר להרגיש בו פייבוריט. זו ליגה שוויונית, כל משחק הוא גמר פלייאוף וככה אני מרגיש מתחילת העונה. כל משחק הוא הכי חשוב שיש".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
אפשר אפילו לראות חיוך. קטש
(צילום: עוז מועלם)
קטש המשיך: "בתור מאמן הפרנויה באה ביחד. המשחק הכי גדול שלנו העונה יהיה מול וילרבאן בחוץ, אני חושש מהמשחק הזה לא פחות מאנאדולו או פנר. בתחושה שלי, וגם לקראת השבוע הבא והסיטואציה שאנחנו נמצאים בה עכשיו, אסור לנו לסכם. אין מאמן יורוליג השנה שלא מסתכל אחורה ויכול לומר על ארבעה-חמישה משחקים שהוא פספס. אם הייתם אומרים לי בתחילת העונה שנהיה במצב הזה - הייתי קונה את זה. זה לא שלב הסיכומים, המטרה שלנו, זה שיש לנו עוד מה להוכיח. עוד לא השלמנו את העבודה".
בולדווין התייחס להגנה הטובה שעשו בונזי קולסון וג'רל מרטין על דריוס תומפסון, שהייתה מפתח לניצחון: "באסקוניה קבוצה עם קלעים טובים בכל מקום, צריך לתת הרבה קרדיט לבונזי וג'רל ששיחקו על תומפסון ועשו לו עבודה קשה מאוד. זה היה משחק חשוב והמשכנו להיות קבוצת הבית הכי טובה ביורוליג".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו מול שחקן באסקוניה רוקאס גידראיטיס
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו מול שחקן באסקוניה רוקאס גידראיטיס
מחמאות מקטש. ניבו
(צילום: עוז מועלם)
מי שעוד קיבל לא מעט מהמחמאות היה ניבו. הפעם האחרונה בה הוא קלע בספרות כפולות הייתה אי שם במחזור ה-18, מאז הוא הציג יכולת מגומגמת גם הגנתית וגם התקפית ובעיקר לא חיפה על החור שנוצר עם היעדרותו של אלכס פוית'רס הפצוע, אבל נראה שבתקופה האחרונה הוא מתחיל להשתלב יותר ויותר ועל הפרקט רואים את התוצאות.
"ג‘וש הוא אחד הגבוהים ששומר הכי טוב ביורוליג, נותן לנו הרבה, ריבאונדר אדיר", התייחס לכך קטש. "הוא לא שחקן עם ניסיון יורוליג עשיר, בתחילת דרכו. אני לא יכול להסביר כמה הוא חיובי ומרוכז ורוצה להצליח. תענוג לאמן אותו, אני מת עליו. גם במשחקים פחות טובים, צריך לדעת לחבק אותו, הוא אדיר בשבילנו".