אחרי 87 הופעות בנבחרת הבוגרת (מקום חמישי בכל הזמנים), ביברס נאתכו צפוי להיפרד מהמדים הלאומיים אחרי משחק הבית של ישראל מול קוסובו בשבת הבאה (ה-25 במרץ, 21:45). הקפטן בן ה-35, שנמצא בכושר נפלא בפרטיזן בלגרד הסרבית, זומן היום (חמישי) לסגל הנבחרת לצמד המשחקים הראשונים שלה בקמפיין מוקדמות יורו 2024.
נאתכו התלבט האם להיענות לזימון, ואחרי שנערכה שיחת תיאום ציפיות בינו לבין המאמן הלאומי אלון חזן, הוא החליט להגיע. נאתכו סיכם עם חזן כי הוא יקבל דקות משחק נגד קוסובו מול הקהל הביתי, ואחר כך כלל לא יטוס עם הנבחרת למשחק החוץ בשווייץ.
1 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
הקפטן הלא יהודי הראשון של הנבחרת. נאתכו
(צילום: עוז מועלם)
בתקופה האחרונה חלה פגיעה במעמדו של נאתכו בנבחרת, וזאת למרות היכולת הנפלאה שהוא מציג בליגה הסרבית. העונה, ב-24 מחזורים יש לו 12 שערים (השווה את שיא השערים שלו לעונה) ושבעה בישולים. בשל כך, כבר לאחר משחק הידידות מול קפריסין בנובמבר הוא שקל את המשך דרכו, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
נאתכו נחשב לאחד השחקנים האהובים ביותר בנבחרת על ידי המאמנים השונים בעשור האחרון, ולמרות עליות וירידות ביכולת – המנהיגות שלו השאירה אותו בהרכב לאורך כל הדרך. בשל כך הוא גם הפך לקפטן הלא יהודי הראשון של הנבחרת. בסך הכל הוא כבש במדיה ארבעה שערים ובישל עוד 16.