"ההכרזה מגיעה לאחר ששתי הדרישות של הארגון נדחו", נכתב בהודעה מטעם ארגון השחקנים שהכריז על סכסוך עבודה עם מינהלת ליגת העל ואיגוד הכדורסל.
בארגון דורשים להגביל את מספר הזרים בליגת העל ולהסיר את מדבקות הפרסום שנמצאות על הפרקט ופוצעות שחקנים. "מדובר בנושא בטיחותי שדורש הסדרה", נכתב בהודעה. ביום שני תתקיים פגישה בהשתתפות שר הספורט מיקי זוהר שינסה לגשר על הפערים בין הצדדים.
1 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד שחקן הפועל חולון
ג'ו רגלנד שחקן הפועל חולון
האיום יתממש? הפועל חולון נגד הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
אז מה זה בעצם אומר? התהליך של סכסוך עבודה מעניק 15 ימים שבהם אמורים הצדדים לנהל משא ומתן, ולכן, כאמור, כבר ביום שני הקרוב צפויה להתקיים פגישה עם שר הספורט, מיקי זוהר, איתו מאמינים בארגון שיצליחו להגיע לפתרון. ואם לא, אז החל מהיום ה-15 השחקנים יוכלו לפתוח בשביתה בצורה משפטית מוגנת.
עד עכשיו, כ-97 אחוז משחקני ליגת העל הצטרפו למאבק, ו-3 האחוזים שלא חתמו על ההסכם הם שחקני מכבי ת"א. בגלל שמדובר ברוב מוחלט הדבר לא ישפיע על השביתה עצמה.
לקראת הפגישה מול זוהר, ארגון השחקנים מנסה לגבש פתרונות יצירתיים שיאפשרו ליצור שיוויוניות בליגה תוך כדי אפשרות לא לפגוע בקבוצות שמשחקות בשלוש הליגות הבכירות באירופה: יורוליג, יורוקאפ וליגת האלופות של פיב"א.