י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מוכנה לפגוע במערב

הסכנה הסינית: לסין יש טילים היפרסוניים טובים יותר מאשר לרוסיה

סין עקפה את רוסיה במרוץ לפיתוח טילים היפרסוניים מהירים במיוחד והיא עלולה לפגוע בבסיסים אמריקאים בכל רגע, "נשק היפרסונלי, שנועד להתחמק מחיישנים ומערכות הגנה אמריקאיות"

הסכנה הסינית: לסין יש טילים היפרסוניים טובים יותר מאשר לרוסיה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

סין בדקה בהצלחה כלי נשק שעלולים לפגוע בבסיסי ארה"ב בכל רגע, כך מזהיר מדען בכיר בפנטגון. סין, ארה"ב ורוסיה נמצאות במרוץ לפיתוח טילים היפרסוניים, ולדברי פול פרייסטלר, המדען הראשי במנהל הניתוח של סוכנות הביון ההגנה (DIA), המדינה הענקית במזרח אסיה מקדימה כעת את פוטין ועלולה לפגוע בארה"ב בטילים היישר לבסיסים צבאיים אמריקניים באוקיינוס ​​השקט.

בדיון בקונגרס בשבוע שעבר, אמר פרייסטלר: "על רקע התחרות האסטרטגית, אירועי השנים האחרונות מוכיחים באופן לא ברור שהמתחרים שלנו מפתחים יכולות שמטרתן לסכן את המולדת של ארה"ב, נשק היפרסונלי, שנועד להתחמק מחיישנים ומערכות הגנה אמריקאיות, מהווה איום הולך וגובר ומורכב בשל הזמינות של יכולות גרעיניות וקונוונציונליות כאחד, ויכולת תמרון".

טילים היפרסוניים מהירים ביותר, טסים בין חמישה ל-25 פעמים מהר יותר ממהירות הקול. חלקם עשויים להיות כל כך מהירים ובעלי תמרון שמערכות ההגנה האווירית של המערב לא יוכלו לקלוט וליירט אותם.

רוסיה השתמשה בטילים היפרסוניים בפלישה שלה לאוקראינה וגורמים רשמיים הזהירו שאין להם הגנה מפניהם, אבל פרייסטלר אומר שהנשק של סין מתקדם עוד יותר.

בעוד שסין וגם רוסיה ערכו ניסויים מוצלחים רבים של נשק היפרסוני, וכנראה הציבו מערכות מבצעיות, סין מובילה על רוסיה הן בתשתית התומכת והן במספר המערכות", אמר. מתברר כי סין ביצעה ניסויים מוצלחים של כלי נשק עם טווח משוער של עד 1,000 מיילים, וכבר פגעו בחוף האוקיינוס ​​השקט של ארה"ב.

הוא גם הוסיף כי סין מפתחת מנועים מהירים, אשר מתדלקים את עצמם חלקית על ידי שאיבה של האוויר סביבם ושריפתו, ומאיימים להפוך את הנשק הקיים לעוצמתי עוד יותר. "סין מנסה כבר שנים לבנות טיל בליסטי בין יבשתי וביצעה מספר ניסויים מאז 2014, כולל ניסוי ביולי 2021 שהקיף את העולם", הוסיף.

מלחמת אוקראינה רוסיה סין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד