י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המחאה נגד הרפורמה

שיבושים בדרך לנתב"ג: שרה נתניהו לא תטוס לברלין

ראש הממשלה נתניהו יטוס היום לבדו לגרמניה, שם יתקיימו מחאות נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה נערכה לחסימות בנתב"ג. שרה נתניהו לא תצטרף לביקור בברלין. בדומה לאיטליה גם בגרמניה צפויות הפגנות של ישראלים נגד הרפורמה המשפטית

שיבושים בדרך לנתב"ג: שרה נתניהו לא תטוס לברלין
השיירה עושה את דרכה לשדה התעופה צילום: באדיבות המצלם

המחאות נגד הרפורמה המשפטית ממשיכות, תוך ניסיון של מפגינים ליצור עומסי תנועה בנמל התעופה בן גוריון, ולשבש את טיסת ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור מדיני בגרמניה. בניגוד לביקור באיטליה בשבוע שעבר, שרה נתניהו לא תצטרף לנסיעתו של רה"מ לביקור בברלין. בדומה לאיטליה גם בגרמניה צפויות הפגנות של ישראלים נגד הרפורמה המשפטית.

הבוקר כ-150 מילואימניקים ממערך המבצעים המיוחדים, שלדג, דובדבן ומשפחותיהם ערכו הפגנת תמיכה ביועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מול משרדה בתל אביב. תחת הכותרת "חיילים של החוק והדמוקרטיה", המפגינים הודיעו כי "יתנו את הנשמה ואם צריך גם את הגוף כדי להגן על הדמוקרטיה".

בשעה האחרונה שיירת המחאה לנתב"ג שמתכוונת לשבש את הגישה לנמל התעופה בן גוריון, וליצור עומסי תנועה כבדים באזור יצאה לנתב"ג, כדי לשבש את טיסתו של רה"מ נתניהו לברלין. בשיירת משתתפים גם לוחמים ממבצע אנטבה, פקודיו של יוני נתניהו אחיו של ראש הממשלה שנפל במבצע אנטבה ב-1976. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, אמר כי נתיבי התנועה באזור מוגדרים צירי חירום, וקרא להשאירם פנויים לכוחות הביטחון בכל עת. את שיירת המחאה מובילים לוחמים לשעבר מסיירת מטכ"ל, יחד עם רכב המרצדס מהמבצע, השיירה בדרכה לשדה התעופה.

נתניהו צפוי להמריא לברלין אחר הצהריים. רשות שדות התעופה המליצה לטסים להגיע מוקדם לנמל התעופה ולהתעדכן בשינויים דרך חברות התעופה השונות, במידה ויחולו כאלה. כמו כן מומלץ להגיע לנמל ברכבת, לאחר שמארגני ההפגנה הודיעו שלא יחסמו את דרכי הגישה לרכבת.

נדב גלאון, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמר הבוקר בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio כי "היום למעשה עיקר המאמץ הוא ניסיון לשבש את הגעתו של ראש הממשלה ופמלייתו לשדה התעופה, בפורמט דומה לשבוע שעבר. יש לנו כ-1,000 כלי רכב שינועו בקבוצות תוך פקודת מבצע מדוקדקת על הצירים המובילים לנתב"ג כדי לא לאפשר אליו הגעה בכבישים".

גלאון התייחס למאמצי הפשרה של הנשיא הרצוג ואמר כי "אנחנו מעריכים את המאמצים של הנשיא להוביל איזושהי פשרה, אבל נצטרך לבחון את המתווה שלו בשבע עיניים, כי אנחנו גם יודעים מי היו הגורמים שנתנו את הטון בכל אותם מגעים לגיבוש המתווה. ההתנהלות במחשכים של הנשיא סביב המתווה הזה מעלה המון סימני שאלה".

נתב''ג הרפורמה המשפטית הפגנות ברלין נתניהו איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד