שער גדול לקברצחליה , נאפולי ני
(באדיבות one)
בסרייה א' מוליכה נאפולי על אינטר השנייה כבר ב-18 נקודות, ובאיטליה כבר החלו לחשב מתי תוכל הקבוצה של לוצ'אנו ספאלטי לחגוג אליפות באופן רשמי. במצב הנוכחי, עם קצב צבירת הנקודות של חמש המובילות, כבר במהלך חודש אפריל היא אמורה לזכות באליפות השלישית בתולדותיה, והראשונה ללא דייגו ארמנדו מראדונה. אז הסיפור בליגה כבר גמור ובגביע האיטלקי היא הודחה במפתיע כבר בשמינית הגמר אחרי הפסד בפנדלים לקרמונזה האיומה, אבל לאוהדים המאושרים לא משעמם לרגע, משום שהשחקנים בתכלת גורמים להם לחלום גם בליגת האלופות.
נאפולי כבר עם רגל וחצי בדרך לרבע גמר צ'מפיונס ראשון בתולדות המועדון אחרי 0:2 על פרנקפורט במשחק הראשון של שמינית הגמר. זאת לאחר שבשלב הבתים סיימה ראשונה בביתה עם 15 נקודות ו-20 שערי זכות (הכי הרבה במפעל), אחרי שהביסה 1:4 את ליברפול, ו-1:4 ו-1:6 את איאקס. למעשה, המשחק היחיד בו לא ניצחה בליגת האלופות היה כבר אחרי שהבטיחה עלייה מהמקום הראשון, כשהפסידה 2:0 לליברפול במחזור האחרון. בהתחשב בדומיננטיות שהיא מציגה ובכך שהיא ככל הנראה תהיה הקבוצה היחידה ברבע הגמר שיכולה להרשות לעצמה לרכז את כוחותיה אך ורק במפעל היוקרתי ביותר, היא גם הפייבוריטית לזכייה.
3 צפייה בגלריה
ג'ובאני די לורנצו ויקטור אוסימן חביצ'ה קברצחליה
ג'ובאני די לורנצו ויקטור אוסימן חביצ'ה קברצחליה
פייבוריטים לזכייה. די לורנצו, אוסימן וקברצחליה חוגגים
(צילום: צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ויקטור אוסימן וחביצ'ה קברצ'חליה חוגגים
ויקטור אוסימן וחביצ'ה קברצ'חליה חוגגים
רגילים לחגוג ביחד. אוסימן וקברצחליה
(צילום: רויטרס)
על פי סוכנויות ההימורים, מנצ'סטר סיטי, באיירן מינכן וריאל מדריד מקדימות אותה בסיכויים לזכייה (בסדר הזה), ואמנם לנאפולי אין את הניסיון שלהן יש במפעל, אבל לשלושתן יש עדיין הרבה על מה לשחק בליגות שלהן, ולאף אחת מהן אין את האופוריה שמייצרת עיר כמו נאפולי מבחינת תמיכה בקבוצה. מבחינת יכולת, מציגה נאפולי כדורגל אחר מהאחרות, הכי התקפי ומהנה, שבנוי בעיקרו על ויקטור אוסימן - מכונת שערים אנושית שעוגות בדמותו שוברות שיאי מכירות ברחובות העיר - וחביצ'ה קברצחליה, הפלא הגאורגי שלא סתם מכונה "קברדונה" (הכלאה בין שמו הבלתי אפשרי לזה של מראדונה). הצמד ההתקפי מעורב העונה ב-43 מתוך 84 השערים של נאפולי בכל המסגרות (51%) - אוסימן עם 21 שערים להם הוסיף חמישה בישולים, וקברצחליה עם 13 שערים ולא פחות מ-15 בישולים. למעשה, בליגה האיטלקית הם שני השחקנים היחידים שכבר מעורבים העונה בלפחות 20 שערים.
אך זה ממש לא רק הם. נאפולי חווה את אחת מעונות הקסם האלה, בהן אי אפשר לקחת מהקבוצה את מה שיש לה, והיא כל כך חדה, נהנית לשחק, שהכל פשוט עובד לה. כל מטאטא יורה. קים מין-ג'ה, הבלם הקוריאני שהגיע בקיץ מפנרבחצ'ה על מנת למלא את החלל שהותירה אגדת המועדון קאלידו קוליבאלי, פרץ לתודעה העונה והפך לאחד הטובים בעולם בעמדתו. "הוא עושה לפחות 20 דברים מדהימים במשחק אחד. עבורי, הוא הבלם הכי טוב בעולם", אמר עליו מאמנו.
3 צפייה בגלריה
קים מין-ג'ה נאפולי
קים מין-ג'ה נאפולי
הגיע משום מקום והפך לאחד הבלמים הטובים בעולם. מין-ג'ה
(צילום: AFP)
לצידו של מין-ג'ה במרכז ההגנה ניצב אמיר רחמאני בעל השם של שחקן במכבי הרצליה, וביחד עם השוער אלכס מרט והמגנים ג'ובאני די לורנזו, מתיאס אוליבירה ומרקו רוי - עוד שחקנים שגם עכבר הכדורגל הגדול ביותר לא יזהה אפילו אם הם יסטרו לו באמצע הרחוב - הם מרכיבים את ההגנה הטובה ביותר באיטליה, שספגה רק 16 שערים ב-26 משחקי ליגה.
שלישיית הקישור שלה, שבזכותה החזיקה נאפולי בכדור יותר מאשר יריבתה ב-16 משחקיה האחרונים, מורכבת מאנדרה אנגויסה מקמרון, סטניסלב לובוטקה הסלובני ופיוטר זיילינסקי הפולני. ביחד הם נשמעים כמו התחלה של בדיחה, אבל למעשה הם מרכיבים את החולייה שהכי לא מוערכת כראוי באירופה. נאפולי גם מציגה עומק התקפי אדיר. הירבינג לוסאנו (כוכב נבחרת מקסיקו), ג'אקומו רספאדורי (ארבעה שערים ושני בישולים העונה בליגת האלופות) וג'ובאני סימאונה (17 שערים בעונה שעברה במדי ורונה) – כולם שחקני רוטציה שממתינים בשקיקה להזדמנויות.
על כל הטוב הזה מנצח ספאלטי המנוסה והמצוין - שבעונה הקודמת חזר רעב מתמיד אחרי שנתיים של הפסקה מכדורגל, ושינה לגמרי את הקבוצה. מחר (רביעי, 22:00) תארח נאפולי במשחק הגומלין את פרנקפורט, שמגיעה בתקופה לא מוצלחת וללא הכוכב הגדול שלה רנדל קולו מואני שהורחק במפגש הראשון. אם לא יקרה משהו חריג במיוחד, ולא יקרה, נאפולי תרשום עוד צעד קטן בדרך להפוך עונה שכבר עכשיו היא היסטורית, לאגדית.
פורסם לראשונה: 13:54, 14.03.23