סיפור של הגשמה עצמית: סטודיו הקעקועים של יניב אליצור

סטודיו Tattoo Sickמתמחה בסגנונות הקעקועים Black & Grey, ריאליזם, אולד סקול, טראש פולקה ופיין ליין, אבל מאחורי הצלחתו יש סיפור של אדם שנלחם על מנת לפרוץ בתחום האומנות, ומוסר ההשכל מאוד ברור: הגשמת החלום יכולה להגיע ממקומות לא צפויים

יניב אליצור

בשיתוף Tattoo Sick

בזמן פגישתי עם יניב בסטודיו הפסטורלי שלו, תוך כדי שהוא מראה לי עבודות ואני מתייעצת אתו לגבי הקעקוע הבא שלי, פתאום נופל לי האסימון שלמרות שזה נראה כי הוא נולד לתחום הזה, הוא למעשה התחיל לעסוק בו רק מגיל 40.

“לקח לך המון זמן לגלות שקעקועים זה החלום?”

“כן, תמיד הרגשתי שלעבוד רק כדי לעשות כסף זה לא זה, וידעתי שזה גם חייב להיות משהו שאני אוהב לקום בבוקר בשבילו. היו לי לא מעט גישושים ונגיעות בתחומים שונים, כאשר אומנות תמיד משכה אותי יותר, עד שבסוף זה הגיע מהכיוון הכי לא צפוי – קעקועים. זה משהו שלא אהבתי או ראיתי על אחרים, וגם היה לי פחד ממחטים. כל אלה תמיד גרמו לי להיות בדעה קדומה על התחום.”

מהפחד ממחטים עד לפתיחת הסטודיו המצליח

יניב אליצור, הבעלים של Tattoo Sick, הרגיש שעבודה לפרנסה בלבד זה משהו שלא בשבילו, מתוך רצון שיהיה משהו שהוא אוהב וקם כל בוקר. לאחר לא מעט חיפושים, הוא מצא את עולם הקעקועים.

“איך זה מסתדר עם הפחד ממחטים?”

“הפחד ממחטים זה פחד שכל מי שאין לו קעקועים חושב ישר שמדובר במחט כמו של בדיקת דם. זה פחד טבעי שיש לרבים מאיתנו, רק שמחט של קעקוע היא מחט שונה במבנה שלה ולא מתבצעת חדירה לכלי דם, להבדיל מהפעולה של המחטים שכולנו מכירים. גם בהתחלה לא הייתה לי מחשבה לעשות קעקועים לעצמי, אבל סקרן אותי לעשות קעקועים לאנשים. עשיתי הרבה קורסים בעבר, מצורפות ועד עיסויים וקעקועים היה אחד מהם.”

“למה דווקא עולם הקעקועים?”

“הכול התחיל בסקרנות רגעית שפתחה לי את העיניים וגרמה לי להידבק בחיידק. היום אני בן 48 ורק בגיל 40 הבנתי שאני רוצה להיות מקעקע. אם את לוקחת בחשבון את העובדה שלא היה לי אף קעקוע ובכלל פחדתי ממחטים, אז תביני כמה זה מטורף. בניגוד למקעקעים אחרים שידעו ישר מה הם רוצים להיות, אצלי זה היה תהליך של חיפוש ארוך שנים בין המון תחומים שונים. ניסיתי מכל הבא ליד כדי לדעת איך כל תחום מרגיש לי, וגיליתי שכל מה שחשבתי שאני יודע שונה מהחוויה והניסיון עצמו, לכן אני תמיד אומר לאנשים שרוצים להגשים את ייעודם בדרך למה שהם אוהבים לעשות, פשוט לעצום עיניים ולנסות כל דבר, גם אם זה מנוגד למחשבותיהם ודעותיהם.”

יניב אליצור

.

“מה מצאת בקעקועים שלא היה במקצועות אחרים?”

“קעקועים היו מאז ומעולם במסורת אצל שבטים קדומים ושימשו כדי לסמל כוח, גיל התבגרות או אובדן של בן משפחה, לכן זה אקט רוחני לכל דבר. כיום, אנשים שמתחילים להתקעקע מרגישים שזה ממכר בצורה לא מוסברת, ואני מרגיש וסבור שהסיבה להתמכרות היא החוויה שהמתקעקע עובר מהרגע שהוא נכנס לתהליך שבו הוא בוחר לקעקע משהו עם משמעות או סימבולי לכל החיים, ועד לרגע שבו המחט מתחילה להחדיר את הצבע בעור. אותו כאב שיש שמפרשים אותו גם כתענוג, הוא אחד הגורמים והסיבה שרובנו חוזרים לעוד מאותו התענוג.”

“אני מניחה שהיה קשה למצוא מי שייתן לך צ’אנס לקעקע אצלו.”

“הייתי צריך לחפש מקום לסטאז’ והרבה אנשים סגרו בפניי דלתות ואמרו לי שאני מבוגר אבל התעקשתי עד שמצאתי מקום שנתן לי את ההזדמנות. בזמן ההתמחות שלי גיליתי שהתחום הזה נוגע בי יותר ממה שחשבתי וכך התחלתי לקעקע חברים ומתנדבים ולבנות את תיק העבודות שלי והנה היום יש לי סטודיו משלי.”

קעקועים עם משמעות

הסטודיו של Tattoo Sick ממקום ביהוד. הסטודיו ממוקם ביהוד באווירה כיפית ומלאת אנרגיות, ומשם יניב אליצור מקעקע בסגנונות שונים – מריאליזם ועד פיין ליין.

“המקום משרה אווירה רגועה.”

“את לא הראשונה שאומרת את זה. הלקוחות שלי מאוד אוהבים את סביבת העבודה הכפרית ואת העובדה שיש חצר, דשא ועצים. זה מייצר אווירה מיוחדת, אינטימית.”

צילום יח”צ

.

“ואיזה עוד תגובות אתה מקבל מקהל הלקוחות?”

“אני מקבל מחמאות על כך שיש לי סגנון עבודה מיוחד והם גם אוהבים את זה שנוצר בינינו חיבור אישי ושקל להתחבר אל האופי שלי. כל אלו מתבטאים בתוצאה הסופית.”

“אז אפשר להגיד שאחרי כל המלחמות אתה מאושר”

“הגעתי ליעד. אני עושה את מה שאני אוהב ואני גם מתפרנס מזה. אין יותר משכורות רעב אבל זה  הרבה מעבר לנושא של הכסף, אני אוהב להוציא אנשים עם קעקועים בעלי משמעות. אני לא יכול להעביר לך את האמוציות הנוצרות כאשר מקעקעים אדם שנפטר על גופו של אדם המתגעגע אליו.”

היתרונות של סטודיו בוטיק

יניב אליצור מספר שאנשים מסתכלים בעמוד האינסטגרם שלו, הם מתפלאים מרמת המקצועיות, בטוחים שיגיעו לסטודיו גדול ואז מגלים מקום בוטיקי. הוא מודה שלמרות ההצלחה הוא מעדיף להישאר בדיוק כפי שהוא עכשיו.

צילום יח”צ

.

“מדוע אתה לא רוצה להתרחב?”

“כפי שציינת בעצמך המיקום של הסטודיו הוא מאוד פסטורלי וזה חלק מהייחוד. מעבר לכך, אני רוצה להעניק שירות אכפתי ולתת את המיטב שלי עבור כל לקוח. הרבה אנשים שמגיעים לסטודיואים גדולים בכלל לא מכירים את המקעקע שלהם ומה איכות העבודה שלו.”

“יש מסר מסוים שהיית רוצה להעביר לקוראים?”

“אני רוצה שהסיפור שלי יעצים אנשים אחרים שנמצאים במקום שלא טוב להם בחיים, שגם הם מגששים באפלה. אנשים כל הזמן אומרים לי שהצלחתי בגלל שיש לי כישרון אבל חשוב לי שיבינו שגם לי לקח זמן למצוא את זה.”

לפרטים נוספים על Tattoo Sick, לחצו כאן.

***הכתבה נערכה על ידי עדן יצחק Eden-Ink

בשיתוף Tattoo Sick

כדאי להכיר