הטריק של בן גביר: פנה לבג"ץ בבקשה לייצוג עצמי ולא לקבל את ייצוג היועמ"שית

השר כותב בבקשה, כי היועמ"שית פרסמה את הודעתה להשהיית מינוי ניצב עמיחי אשד לתפקיד ראש ביה"ס להדרכה ללא שביקשה לשוחח איתו • לדבריו, "התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר (ארכיון), צילום: יואב דודקביץ

השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר פנה לבג"צ בבקשה לקבל היתר לייצג את עצמו ובכך לעקוף את היועמ"שית - ולמעשה לא לקבל את ייצוגה בעתירה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה.

פנייתו של בן גביר לבג"ץ היא פרק נוסף בסאגת העימות הרציף שלו עם היועמ"שית. מוקדם יותר היום (שני) הודיעה היועצת המשפטית כי בן גביר מסרב לשתף פעולה בגיבוש התשובה לבג"ץ פקודת המשטרה (בנושא חוק בן גביר; נ.ב), ולכן לא ניתן לבחון את בקשתו לייצוג נפרד. "היועצת המשפטית לממשלה היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה, חוות דעתה מחייבת ומשקפת את הדיון הקיים, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת", כתבה בהרב מיארה. "ייצוג נפרד מתאפשר במקרים חריגים, והדבר נבחן באופן פרטני על פי נסיבות העניין ונימוקי הבקשה".

השר כותב בבקשה, כי היועמ"שית פרסמה את הודעתה להשהיית מינוי ניצב עמיחי אשד לתפקיד ראש ביה"ס להדרכה ללא שביקשה לשוחח איתו ורק אחרי פניית יועצו של השר, היועמ"שית הסכימה לפגישה ולמרות זאת פרסמה את החלטתה עוד לפני ביצוע השיחה.

השר כותב על מכתבה: "מכתב זה, הגיע לח"מ דרך התקשורת בעודו יושב עם המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, ודן איתו על המשך סבב המינויים במשטרה. חמור מכך, טרם החלטתה, המשיבה לא מצאה לנכון לשוחח עם הח"מ, שלא לומר להיפגש עמו ולדון איתו על פרטי האירוע".

עוד מוסיף השר: "התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה. אין זה ראוי כי המשיבה תקבל החלטה כל כך חריגה וחריפה בחומרתה מבלי לשוחח עם הח"מ".

"בנסיבות אלו", כותב השר לבג"צ, "מבקש הח"מ מבית המשפט הנכבד, לאפשר לח"מ לייצג עצמו או לחילופין לשכור עו"ד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר