סעודיה: המשפט המתוקשר הסתיים בעינויים והוצאה להורג

הרשויות במדינה המיתו את חוסיין אבו אל-חאיר, נהג ירדני ואב לשמונה ילדים, לאחר שהודה בהברחת סמים • משפחתו טענה כי ההודאה נסחטה ממנו בעינויים קשים

חוסיין אבו אל-חאיר, צילום: הוועדה האירופאית סעודית לזכויות אדם

סערה בסעודיה: רשויות החוק בריאד הודיעו אתמול כי הוציאו להורג את חוסיין אבו אל-חאיר, אזרח ירדני ששימש נהג לאיש עסקים סעודי ידוע ולטענת הרשויות נתפס כשהוא מבריח סמים.

אל-חאיר, בן 57, נשפט ונמצא אשם בהברחת סמים בחודש נובמבר, במשפט שהוגדר על ידי חברי פרלמנט בבריטניה וארגון "אמנסטי" כ"בלתי הוגן בצורה מזעזעת". אחותו סיפרה לכלי התקשורת בירדן כי אחיה שוחח עמה מהכלא וסיפר לה כי עבר עינויים קשים, כולל תליה במהופך ומכות שוט.

"הוא לעולם לא חשב שישתמשו בווידוי שהוצא בכוח במשפטו", סיפרה זיינב לכלי התקשורת. אל-חאיר נעצר בשנת 2014 סמוך למעבר הגבול בין סעודיה וירדן. אב לשמונה ילדים, הוא נעצר ללא שנמצאו עדויות לסמים ברכבו ונחקר במשך תקופה ארוכה.

בשנת 2022 ארגון האומות המאוחדות התערב בבקשה להעניק לאל-חאיר חנינה אך הרשויות בסעודיה סירבו לדון בכך. בני משפחתו כלל לא ידעו על ההחלטה להוציאו להורג ולא זכו להיפרד ממנו בטרם ביצוע גזר הדין.

בהודעה של סוכנות הידיעות הממלכתית הסעודית אישרו אתמול את דבר ההוצאה להורג בהודעה לקונית בה נכתב כי "הממלכה וממשלתה נחושה להמשיך ולהילחם בנגע הסמים בכל מקום בהם הם נמצאים ובנזק שהם גורמים ליחידים ולחברה כולה".

ההוצאה להורג מגיעה בדיוק שנה לאחר שהממשלה הסעודית הוציאה להורג 81 אסירים ביום אחד, במהלך שגרר ביקורת בינלאומית נוקבת, במיוחד מבעלות בריתה המערביות של סעודיה. ההוצאות להורג מעיבות על ניסיונו של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, להציג לעולם סעודיה פתוחה יותר המתיישרת עם הנורמות הבינלאומיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר