האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
כמה טוב התיקון השני לחוקה |
ביריון |
13.03.23 11:15 |
1 |
מה שעצוב הוא שגם תומכי הנשיקם וגם מתנגדי הנשקים לא באמת מבינים את הבעיתיות בתיקון השני לחוקה. |
A_G |
13.03.23 11:33 |
14 |
תודה על ההסבר |
ביריון |
13.03.23 11:35 |
15 |
הזכות לשאת באמצעי הגנה עצמית היא זכותו הבסיסית של אדם מעצם היותו אדם. חוקי המוסר אבסולוטים ואינם תלויי תרבות או הסכמים |
Theologizer |
13.03.23 11:44 |
17 |
יש זכות להגן על עצמך, לגבי נשיאת כלי להגנה עצמית, ובמיוחד כלי נשק חם (אקדח/רובה), אני חושב שיש טעות בידך. |
A_G |
13.03.23 12:21 |
21 |
מחקרים הראו לגבי שיקולי עלות תועלת שההפך: הרבה יותר חיי אדם - ופשיעה בכלל - נחסכו כתוצאה מנוכחות נשק חוקי |
Theologizer |
13.03.23 12:29 |
23 |
שוב, אני לא קורא לאסור, בחוק, על החזקת נשק, אלא רק מבקר את עיגון זאת כזכות חוקתית. |
A_G |
13.03.23 12:37 |
24 |
עד שיש חוקה, אתה רוצה לשנות אותה? |
מבצבץ |
13.03.23 12:40 |
25 |
בגלל ההיסטוריה העגומה. הדבר הראשון שדיקטטורות עושות זה לקחת נשק מהאזרחים. שכן כך מובטח המונופול האבסולוטי על הכוח |
Theologizer |
13.03.23 12:46 |
28 |
כמו שאומרים כאן |
א פ |
13.03.23 12:59 |
32 |
אתה חי בסרט. תשווה נתוני רצח על ידי נשק חם בארה''ב כולל ירי המוני לעומת כל מדינה במערב אחרת ותחזור אלי לדבר על |
יהיה_טוב |
13.03.23 12:43 |
26 |
הטענה היא שאלמלא הנשק המצב היה גרוע הרבה יותר |
מבצבץ |
13.03.23 12:46 |
29 |
הכל בסדר איתך? |
האקונה מטטה |
13.03.23 12:51 |
30 |
החוק הזה מטיב מדי עם סוחרי הנשק |
Prowler_1 |
13.03.23 13:39 |
36 |
כמה רע שאנשים משאירים נשק טעון בהישג יד של ילדים קטנים |
פלאי |
13.03.23 13:41 |
37 |
מסתבר שיש להן הורים זבלים, גם ככה החיים שלהם לא היו מתוכננים להיות דבש. עצוב מאוד. |
פובליציסט |
13.03.23 11:15 |
2 |
זה בטקסס - לא בשיקאגו |
עמוס |
13.03.23 11:17 |
5 |
אם חשבתי שקראתי את ההזוי ביותר עד עתה, הנה עוד ידיעה הזויה ever |
אבי_85 |
13.03.23 11:16 |
3 |
ההורים צריכים להיות בכלא |
mctom |
13.03.23 11:16 |
4 |
יש חוקים פדרלים בארה''ב הנוגעים לאיך על בעל נשק לשמור ולאכסן את נשקו |
consilium_322 |
13.03.23 11:18 |
6 |
על איזה חוקים אתה מדבר? היתה לא מזמן כתבה של גיל תמרי על תערוכת נשק בארה''ב. |
dilbert |
13.03.23 11:24 |
10 |
דילברט אהובתי.. מה המצב? לא יודע מה ראית אבל אין במה שראית לשלול את מה שכתבתי |
consilium_322 |
13.03.23 11:28 |
11 |
הבעיה שבארה''ב הטיפשות היא נורמה. |
dilbert |
13.03.23 11:33 |
13 |
זה לא סותר. אספני הרובים שיש להם 30 רובים בתצוגה על הקיר מחוייבים להוציא חלק כך שהרובה לא יכול לירות. |
החלילן |
13.03.23 11:46 |
18 |
היא טיילה ברוסיה. |
מבצבץ |
13.03.23 12:44 |
27 |
נכון, אבל אני חושב שלעצם העיגון של הזכות בחוקה, גורמת לאנשים לזלזל בכך. |
A_G |
13.03.23 12:27 |
22 |
מטען לחיים |
kidon |
13.03.23 11:21 |
7 |
מדינה של פגים! |
dilbert |
13.03.23 11:22 |
8 |
ברקוני זה אתה? |
האקונה מטטה |
13.03.23 12:55 |
31 |
אני דילברט, מי שהיה פעם הגיבור של תעשיית ההייטק, הרבה לפני ברקוני. |
dilbert |
13.03.23 13:05 |
33 |
אצלנו יש חוקי נשק מאד מחמירים. אבל מה זה עוזר ? עולם הפשע והבדואים בדרום ''מפוצצים'' בנשק. |
פלדל |
13.03.23 11:23 |
9 |
בדיוק. אי אפשר להתגבר באמצעות חוקים על כל פגמי האנושות. |
מהרהרת |
13.03.23 11:31 |
12 |
בדיוק. ילדים מתים גם מחומרי ניקוי |
פיצה |
13.03.23 11:40 |
16 |
ולכן לא צריך להיזהר עם חומרי ניקוי |
פיניקית |
13.03.23 11:51 |
19 |
הבאת מאמר כזה גורמת לאנשים לחשוב שזה מקרה נדיר |
פיניקית |
13.03.23 11:53 |
20 |
מה נגיד שעוד לא נאמר על הטמטום האמריקאי שנשפך לו לכל עבר. מדינה של חסרי בינה וטיפשים. |
קוראת ותיקה |
13.03.23 13:28 |
34 |
גם בשווייץ יש נשק כמעט בכל בית |
scooterman |
13.03.23 13:33 |
35 |
בשוויץ הם מקבלים רובה אחד אחרי שירות צבאי, והם נועלים אותו בארון. |
dilbert |
13.03.23 13:42 |
38 |
מליציה חמושה היטב... |
דצכ_עדש |
13.03.23 18:58 |
39 |
חבר מתאריך 2.9.07
107854 הודעות, 376 מדרגים, 608 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
42369 הודעות, 141 מדרגים, 228 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
ארה"ב היא לא המדינה היחידה בעולם שמתירה לאזרחים לשאת נשק להגנה עצמית או לציד.
מצד שני, למיטב ידיעתי, זו המדינה היחידה שהזכות לשאת נשק נמצאת בחוקה שלה.
מה הבעיה בכך?
במדינה שבה הזכות לא מעוגנת בחוקה, יש הסכם "ג'נטלמני" בין האזרחים למדינה, אתם תנהגו בנשק במלוא האחריות וכובד הראש הנדרשים, ואנחנו נאפשר לכם להחזיק נשק.
מגמה של "הקלת ראש" שמובילה לעליה במקרי שימוש לרעה או ירי בשוגג תוביל להקשחת המדיניות.
זה מה שחסר בארה"ב, ברגע שהאזרח הממוצע לוקח את הנשק כ"מובן מאליו" וכדבר שהמדינה לא תוכל לקחת את הזכות להחזיק בו כל כך בקלות (אם בכלל), הוא יתנהל איתו בהתאם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
107854 הודעות, 376 מדרגים, 608 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.7.20
14749 הודעות, 56 מדרגים, 57 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
זה שאנשים מתנהגים בחוסר אחריות עשוי להצדיק עונשים על הסיכון או הנזק שנגרמו אך אינו שונה משימוש בכל מכשיר מסוכן אחר. זו בעיה מקומית של האדם חסר האחריות ולא בעצם מימוש החוק המוסרי שמחייב את המדינה שלא לשלול מאזרחיה את זכויותיהם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
42369 הודעות, 141 מדרגים, 228 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
ולראיה, המדינה היחידה, למיטב ידיעתי, בה הזכות מעוגנת ברמה של חוק יסוד/חוקה, היא ארה"ב, וגם שם הדבר שנוי במחלוקת ציבורית נרחבת.
כל מכשיר מסוכן אחר שה"זכות" להחזיק בו לא מעוגנת ברמה של חוקה (כמו כלי נשק בארה"ב), נמצא בביקורת מתמדת האם מתן האישור להשתמש בו חיובי מבחינת החברה או לא ובאלו תנאים.
(אם הסיכון עולה על התועלת, אפשר לשנות את החוק כך שיאסור את השימוש באותו כלי או שיציב תנאים למי מותר להחזיק ולהשתמש בו).
אפילו דבר אלמנטרי כמו שימוש ברכב, המדינה יכולה להחליט למי היא נותנת רשיון רכב, באילו תנאים, ואף לשנות את התנאים במקרים מסוימים (לדוגמא, הצבת מספר מינימלי של שיעורי נהיגה שחייבים לעשות לפני שניגשמים לטסט, דבר שנעשה בישראל לפני כ-2 עשורים, אם אני לא טועה).
ואת זה אני כותב בתור אדם שחושב שכן יש לאפשר לאזרחים להחזיק בנשק ושיש להקל במדיניות בארץ לצורך קבלת רשיון לנשק, ועדיין, אני חושב שעיגון הזכות לשאת נשק בחוקה האמריקאית גורמת ליותר נזק מאשר תועלת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.7.20
14749 הודעות, 56 מדרגים, 57 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
אתה אף פעם לא שומע על פושעים שנמנעו ממעשה כתוצאה מהידיעה שנמצאים או עשויים להמצא נושאי נשק במקום אלא רק על הנזקים הסטטיסטים השוליים שקורים כתוצאה מכך, אותם הדמוקרטים אוהבים לנפח.
בכל מקרה, הטיעון כאן אינו מבוסס על חישובים תועלתניים אלא על החובה המוסרית. אם זכותו של אדם להגן על עצמו, ופושע שמעוניין לרצוח בחברה בת זמננו עושה זאת לעיתים לא רחוקות באמצעות נשק חם, אזי האמצעים המינימלים הדרושים לאדם להגנה על עצמו ומשפחתו הם נשק חם. חובת המדינה לכבד את זכותו לשאת באמצעי הגנה. חייו שייכים לו, לא למדינה, וזכותו להגן עליהם.
מניעת היכולת מאדם לשאת באמצעים המינימלים הדרושים להגנה מפני פשיעה היא שיא הדיקטטורה. אפילו בזמן הרומאים אנשים נהגו להסתובב עם חרב להגנה עצמית. שבי ציון שבנו את בית המקדש השני עשו זאת תוך כדי אחזקת חרב - על מנת להגן על עצמם מפני צרי יהודה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
42369 הודעות, 141 מדרגים, 228 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
ארה"ב היא לא המדינה היחידה שמאפשרת לאזרחיה לשאת נשק, ואם אני לא טועה, היא גם לא השיאנית במספר כלי הנשק פר אזרח, ועדיין, היא השיאנית במקרים טראגיים שכאלו.
להערכתי, ברגע שהדבר מעוגן כזכות חוקתית, קשה עד בלתי אפשרי לעדכן את החוקים הנוגעים לכך (ובוודאי שלא באופן דינאמי מספיק), היות וכל חוק שעלול לשנות את הקריטריונים להחזקת נשק, צריך לעבור תהליך בירוקרטי ומידע בו בוחנים האם הוא נוגד או לא נוגד את החוקה.
ושוב, עובדה שאף אחת מהמדינות חוץ מארה"ב לא בחרה לעגן זאת בחוקה או בחוק יסוד, לרבות מדינות עם מדיניות המאפשרת לאזרחיה לשאת נשק באופן חוקי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.21
5948 הודעות, 38 מדרגים, 67 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.7.20
14749 הודעות, 56 מדרגים, 57 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
אז כדי להבטיח את החירות עושים ההפך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.12.15
1606 הודעות, 38 מדרגים, 76 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
All it takes to stop a bad person with a gun is a good person with a gun
תמיד יהיו אנשים חסרי אחריות ואותם צריך להעניש על פי החוק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.2.09
5999 הודעות
בתגובה להודעה מספר 17
"הגנה עצמית."
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.21
5948 הודעות, 38 מדרגים, 67 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
וכאשר אתה מכיר את התרבות שם, זה לא מופרך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
11069 הודעות, 123 מדרגים, 235 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
עד שיש לך הזדמנות אמיתית להאשים את ההורים שהם השאירו אקדח טעון בהישג יד של ילדה ראה בחרת להאשים את החוק? לא נראה לי שלפי החוק מותר להשאיר נשק טעון בסיבות ילדים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
3055 הודעות, 84 מדרגים, 61 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.5.13
21819 הודעות, 213 מדרגים, 341 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.2.15
11759 הודעות, 119 מדרגים, 207 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.5.02
31312 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
60204 הודעות, 177 מדרגים, 245 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.2.20
3955 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מי מחזיק אקדח טעון בבית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.11.14
6161 הודעות, 141 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
והם מציינים בפירוש כי בעל נשק מחוייב על פי חוק לאכסן את הנשק בצורה שתמנע מילדים להיפגע.
יש מדינות בארה"ב שבעלי נשק מחוייבים לשים מנעול הדק, או לשמור את הנשק במיכל סגור (כספת), לרבות איזה גובה זה צריך להיות מאוכסן כדי שילדים לא יגיעו.
זה לא קשור לאם יש או אין נשק בבית זה איך בסופו של דבר שמרו עליו ואיכסנו אותו לפי ההוראות.
הורים סתומים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.02
45484 הודעות, 294 מדרגים, 145 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
הוא ראיין שם אנשים שהתגאו בזה שהם מחזיקים 20-30 כלי נשק בבית (אפשר לשמור על כך הרבה נשקים?) ואח"כ הם גם התגאו שהם נותנים לילדים שלהם (בגילאים שצויינו למעלה) לירות בנשק.
הכל חוקי, במסגרת "חירות הפרט". כל חוק שיחייב נצרה חכמה או כל הגבלה אחרת על אחזקת נשק יפול בבית המשפט העליון הקיצוני.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.11.14
6161 הודעות, 141 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
החוקים מדברים על צורת האכסנה על פי חוק.
גם בישראל יש חוק שצריך לאותת כשמחליפים נתיב, אז כולם עושים את זה?
אז אם לא זה אומר שאין חוק כזה?
כאילו מה אמרת הרגע? שיש טיפשים בעולם? כן אנחנו יודעים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.02
45484 הודעות, 294 מדרגים, 145 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
כשאנשים מתגאים בזה שהם משאירים אקדח טעון בהישג יד של ילדים בשם "חירות הפרט", זה אומר משהו על המדינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
6739 הודעות, 48 מדרגים, 61 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
יש חוקים לגבי אחזקת אקדח פרטי. אף אחד לא מתגא בזה שהוא משאיר אקדח טעון בהישג יד של ילדים בשם "חירות הפרט", כשקורה דבר כזה זה קורה בגלל רשלנות קיצונית כמו נניח שכחת ילד באוטו. יש לך דעות קדומות סטריוטיפיות מדהימות על אמריקה. טיילת שם פעם?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.21
5948 הודעות, 38 מדרגים, 67 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
שם מלא מלא עורלות
בארצות הברית הרוב נימולים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
42369 הודעות, 141 מדרגים, 228 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
(מניח שחלקם אפילו רואים בהגבלות הללו כדבר הסותר או מגביל את הזכות החוקתית).
ארה"ב היא לא המדינה היחידה שמאפשרת לאזרחים שלה להחזיק נשק להגנה עצמית וציד.
ואם אני לא טועה, היא גם לא בעלת מספר הנשק הרב ביותר לאזרח, ועדיין, היא בין המובילות במקרים טראגיים שכאלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.10.15
4282 הודעות, 36 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.02
45484 הודעות, 294 מדרגים, 145 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
11069 הודעות, 123 מדרגים, 235 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.02
45484 הודעות, 294 מדרגים, 145 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.13
19991 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
לצערנו תאונות כל הזמן קורות. אם זה מפליטת כדור. אם זה מהשארת תינוק ברכב, בחום לוהט. אם זה לעשות רוורס בחצר הבית ולעלות על תינוק. הכל מקרים כואבים שניתן למנוע. הבעיה שהחוקים שברב המקרים מונעים אסונות כאלה, לפעמים קורים בגלל בני אדם שלא מקפידים למלא אותם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.11.16
7231 הודעות, 84 מדרגים, 167 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.19
4528 הודעות, 29 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
שלמיטב ידיעתי מותרים בהחזקה בכל המדינות,
והם לא פחות מסוכנים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.10.13
41645 הודעות, 145 מדרגים, 265 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
איך ילדים שם כל הזמן מוצאים את הנשק של ההורים? תרבות נשק קלוקלת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.10.13
41645 הודעות, 145 מדרגים, 265 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בפועל, זה קורה כל הזמן בארה"ב, כי אין שם כבוד לנשק
מה שכן - זה נדיר שילדה יורה, בדרך כלל מדובר בילדים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.15
22859 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.14
760 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
השווייצרים משוגעים על שני דברים: רכבות מיניאטוריות וכלי נשק.
למה בשוויץ אין תקריות נשק ואירועי ירי כמו בארה"ב?
אין לי הסבר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.02
45484 הודעות, 294 מדרגים, 145 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 35
בארה"ב הם מחזיקים 20 כלי נשק טעונים, ונותנים לילדים שלהם לשחק איתם. זה ההבדל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.9.18
1169 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ה' ישמור
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד