השקה עולמית: נהגנו בטויוטה קורולה המעודכנת

טויוטה משיקה מתיחת פנים של אמצע החיים ללהיט המכירות שלה. נהגנו על הקורולה המחודשת וחזרנו לספר מה התחדש מתחת לאותו העיצוב המוכר

טויוטה קורולה הוצגה לראשונה ב-1966 ולאט לאט הצליחה לכבוש את העולם. למעלה מ-50 מיליון קורולות מכל הדורות יוצרו, הישג אשר טויוטה חגגה לפני כשנה. מאז הדור הראשון עברו לא מעט שנים ולא מעט גלגולים, כשלפנינו ניצבת מתיחת הפנים לדור השניים עשר של הקורולה. טויוטה קורולה מוצעת במספר גרסאות מרכב (האצ’ב’ק וסטיישן), אך לארץ תגיע נכון לרגעים אלו רק גרסת הסדאן.

עוד מאוברדרייב >>>

מה נשתנה?

מבחינה עיצובית, מתיחת הפנים קלה מאוד וכוללת בעיקר שינוי בפנסים, אבל אם נוברים יותר לעומק יש כאן כמה שינויים משמעותיים יותר. סביבת הנהג מיישרת קו עם קורולה קרוס, וזה אומר שישנה מערכת מולטימדיה חדשה בעלת מסך בגודל 10.5 אינץ’. לשמחתנו, תפעול המזגן ממשיך להתבצע בעזרת כפתורים פיזיים בפאנל נפרד. לוח מחוונים החדש הוא דיגיטלי, בגודל של 12.3 אינץ’ ובעל שלושה מצבי תצוגה לבחירה. מאחור אין שינוי במרווח, כשלמעט ממד הגובה מרווח דיו לשני אנשים בוגרים.

צילום: יצרן

השדרוג השני, והחשוב ביותר, מתייחס למערכת ההנעה ההיברידית בדורה החמישי, שגם כאן מיישרת קו עם דגם הקרוס. לדברי טויוטה, מערכת ההנעה עברה אופטימציה כדי להסתמך יותר על הצד החשמלי של יחידת הכוח בכדי לשפר את ביצועי יחידת ההנעה כולה. המערכת נסמכת מעתה על סוללת ליתיום-יון חדשה שמשקלה הופחת ב-14 אחוזים, אך הקיבולת שלה גדלה ביחס זהה. יחידות ההנעה ההיברידיות מגיעות בנפחים של 1.8 ו-2.0 ליטר ומייצרות הספק כולל של 140 ו-196 כ”ס בהתאמה. בארץ אנחנו נקבל רק את גרסת ה-1.8 ליטר בעלת ה-140 כוחות סוס (לעומת 122 כ”ס דגם יוצא), לצד מנוע 1.5 ליטר בנזין אטמוספרי המייצר 125 כ”ס שלא נכח חלק בהשקה.

עדות לשינויים במערכת ההנעה ניתן למצוא בתאוצה ל-100 קמ”ש שהתקצרה ב-1.8 שניות ועמדת מעתה על 9.1 שניות. למרות השיפור בביצועים הזו, פליטת ה-CO2 נמוכה ב-2 גרם/ק”מ ושווה ל-100 גרם/ק”מ. כל יחידות ההנעה מגיעות עדיין עם תיבה רציפה. למרות זאת, הרעש תחת עומס שאפיין את הקורולה הקודמת עודן כמעה. ייתכן בגלל הצהרת טויוטה שהשינויים שבוצעו מתבטאים בפעולת מנוע נמוכה יותר בכ-500 סל”ד.

צילום: יצרן

שדרוג משמעותי נוסף אפשר לראות במערכות הבטיחות המתקדמות. הקורולה מקבלת מצלמה קדמית חדשה המכסה טווח רחב יותר עם מרחק זיהוי קדמי שהוכפל. גם כיסוי הרדאר הורחב כדי לזהות מכשולים קרובים יותר למכונית. המערכת משתמשת בטכנולוגיה מבוססות בינה מלאכותית בכדי לזהות מגוון רחב יותר של סכנות פוטנציאליות, לרבות אופנועים ומכשולים בצד הדרך. כל מערכות הבטיחות כאן חדשות או משופרות בעקבות השינוי הזה. חדשה נוספת כוללת חיבור בין יחידת ההנעה ההיברידית לבין רדאר והמצלמה הקדמית, כך שהבלימה הרגנרטיבית ברכב לא קבועה אלא מותאמת למרחק מהרכב לפנים.

בנסיעה

כשמתיישבים מאחורי ההגה של הקורולה המחודשת הדבר שמורגש מיד בתחילת הנסיעה הוא השינוי החיובי בזינוק מעמידה. הקורולה החדשה יוצאת בצורה הרבה יותר החלטית מהמקום, וככל שמאיצים בהחלט מברכים על השינוי כשגם תאוצות הביניים מרגישות נשכרות מהשינוי. עקב פעילות התיבה הרציפה המנוע עדיין מרעיש תחת עומס – רועש, אבל פחות כמו שצוין קודם. השינוי בקשר בין המערכות השונות הורגש בצורה בולטת. הבלימה הרגנרטיבית אכן הייתה שונה במצבים שונים בעת עזיבת דוושת התאוצה ונקבעה על בסיס התנועה לפנינו. מערכות הבטיחות מרגישות הרבה יותר בשלות ועובדות בצורה חלקה ולינארית בזכות העדכון בחומרה ובתוכנה.

צילום: יצרן

ההצלחה ממשיכה?

אחרי 50 מיליון רכבים ו-12 דורות של קורולות אין ספק שזאת הקורולה הכי בטוחה, יעילה וטכנולוגית שהייתה אי פעם. זו מכונית שלמה ויעילה מאוד, כזו שעושה המון היגיון גם אם לא פונה אל הרגש. לישראל היא תגיע בכמה רמות אבזור ובמחירים שיתחילו סביבה ה-150,000 שקלים (משוער). עם השיפור הכללי ביכולת ובתחושה, וגם ללא שינוי עיצוב משמעותי, היא ככל הנראה תמשיך לככב. גם בשוק המקומי, למרות תחרות קשה מצד רכבי הקרוסאובר והרכבי החשמליים.

טויוטה קורולה סדאן 1.8 ל’ היבריד

מנוע: 1,798 סמ”ק, היברידי

הספק (משולב): 140 כ”ס

מומנט (משולב):18.5 קג”מ

תיבת הילוכים: אוט’, רציף

משקל: 1,283 ק”ג

בסיס גלגלים: 270 ס”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.1 ש’

מהירות מרבית: 180 קמ”ש

צריכת דלק (מבחן): 18.7 ליטר לק”מ

מחיר (משוער): 150,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר