האם אמארה סטודמאייר הסתבך האמירות בעלי ניחוח אנטישמי? אחד מכוכבי ה-NBA המוכרים בשנות ה-2000 ומי שכיכב בארץ (וזכה באליפויות) במדי הפועל ירושלים ומכבי ת"א רשם פליטת פה אומללה באמצע השבוע שעבר בריאיון בארה"ב.
באותו ריאיון טען סטודמאייר שישו היה המשיח ושהברית החדשה היא המשך של התנ"ך. בהמשך הוא טען שכל היהודים יוצאי מדינות אירופה עברו גיור ואינם יהודים באופן טבעי. דבר שדי עושה שירות לטענות שהעלו בשנה שעברה קיירי ארווינג וארגונים נוספים.
2 צפייה בגלריה
אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאייר
חזר בו מדבריו בהמשך. סטודמאייר
(צילום: עוז מועלם)
חלק מדבריו של סטודמאייר באותו ריאיון
סטודמאייר עצמו ניסה להכחיש: "הייתי צריך להיות עקבי יותר, אני מתנגד לכל האנטישמיות. הייתי צריך לדייק כשדיברתי על מה שאני מאמין בו".
סטודמאייר (41) חולל סערה בינואר 2020 כשחתם במכבי ת"א, לאחר שהיה מזוהה בישראל דווקא עם היריבה הגדולה, הפועל ירושלים, אצלה שיחק ואפילו החזיק בחלק קטן מהבעלות. הוא זכה עם הצהובים באליפות וגם נבחר ל-MVP של הפיינל-פור, אך לא המשיך לשחק כדורסל לאחר מכן והתמנה לעוזר מאמן בברוקלין, אחת הקבוצות השאפתניות ביותר בליגה הטובה בעולם.
2 צפייה בגלריה
אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאייר
פליטת פה. סטודמאייר
(צילום: עוז מועלם)
במאי האחרון, כזכור, סטודמאייר עזב את אותה משרה בגלל שחשש מחילול השבת. בריאיון שהעניק ל-"ידיעות אחרונות" ו-ynet בינואר 2022 אמר: "אני אוהב ללמוד הלכות שבת, להבין טוב יותר את התורה. כששואלים אותי למה אני כל כך אוהב את זה, אני לא יודע לענות. זו שאלה שצריך לשאול את אלוהים. פשוט נמשכתי ונשאבתי. זה מרגיש לי ממש טבעי, כאילו זה המקום שאליו אני שייך".
כשנשאל אם הוא מרגיש שזה הופך אותו לאדם טוב יותר, ענה: "כן, בטח. זה עוזר לי להיות אדם טוב יותר, נותן לי ארגון בחיים. התורה מאפשרת לי גם לשפר את יכולת החשיבה והלימוד שלי".