אחרי שהחצי הראשון של העונה של ליברפול היה שופע באכזבות ופציעות, ובעיקר היה נראה כמו חלק טבעי מקללת העונה השביעית של יורגן קלופ, לאחרונה מסתמן כי היא מתחילה לחזור לעצמה, ולהזכיר את הקבוצה ההתקפית והדומיננטית של שש העונות הקודמות תחת הדרכתו של הגרמני. נכון, רק לפני כשבועיים היא הובסה בביתה 5:2 על ידי ריאל מדריד, אבל בליגה היא מטפסת במעלה הטבלה עם ארבעה ניצחונות ותיקו בחמשת המשחקים האחרונים, במהלכם כלל לא ספגה. השיא של המגמה החיובית הגיע כמובן במחזור הקודם, בו היא רשמה את אחד המשחקים הטובים שלה בעידן קלופ כשדרסה את מנצ'סטר יונייטד עם 0:7 היסטורי.
עוד כתבות במדור "יורוטריפ":
מדובר בניצחון הגדול ביותר שלה על היריבה המרה, שהגיעה להתמודדות במעמד של הקבוצה החמה בליגה. כעת, ליברפול, שעד לא מכבר שום דבר לא עבד אצלה והייתה שותפה של צ'לסי למרכז הטבלה, נמצאת בעמדה מצוינת במרוץ להשגת כרטיס לליגת האלופות. מצב אליו הגיעה גם בזכות היכולת הרעה של שתי היריבות הישירות שלה על המקום הרביעי - טוטנהאם שבקריסה ורשמה כבר חמישה הפסדים ב-2023, וניוקאסל שנמצאת בבצורת התקפית עם שלושה שערי זכות בלבד בשמונת משחקיה האחרונים בליגה, מתוכם ניצחה רק באחד. ליברפול צריכה ללטוש את עיניה אפילו מעט גבוה יותר, משום שהיא רחוקה רק שבע נקודות מיונייטד השלישית.
7 צפייה בגלריה
שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים
יש להם סיבה טובה להיות אופטימים. שחקני ליברפול חוגגים
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח חוגג
מוחמד סלאח חוגג
הוכיח שהוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות הפרמייר-ליג. סלאח חוגג
(צילום: רויטרס)
ההצגה מול יונייטד לא רק הסבה אושר רגעי ועצום לאוהדים בעונה קשה, אלא גם נתנה לליברפול הרבה סיבות להיות אופטימית לקראת העתיד הקרוב. רביעיית ההגנה שלה שמנעה מהקבוצה של אריק טן האח למצוא את הרשת לראשונה מאז ה-16 באוקטובר (0:0 מול ניוקאסל), הורכבה מהבלמים וירג'יל ואן דייק ואיברהימה קונטה והמגנים טרנט אלכסנדר ארנולד ואנדרו רוברטסון. בגלל פציעות, הרביעייה הזאת שיחקה ביחד רק 14 פעמים, אך בהם ליברפול כמעט בלתי ניתנת לעצירה, כשהיא ניצחה ב-10 מהמפגשים, סיימה שלוש פעמים בתיקו והפסידה פעם אחת – 1:0 לריאל מדריד בגמר ליגת האלופות של העונה שעברה.
על מוחמד סלאח עברה שנה קשה, שכללה שלל אכזבות גם בנבחרת מצרים. אך מול יונייטד הוא סיפק הצגה עם שני בישולים ושני שערים, שנתנה את החותמת הסופית לכך שהוא חזר לעצמו - הוא מעורב ישירות בתשעה שערים בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות - ולכך שמדובר באחד השחקנים הגדולים בתולדות הפרמייר-ליג, אחרי שהפך לגדול כובשי ליברפול בעידן הליגה עם 129 שערים.
7 צפייה בגלריה
קודי קאגפו חוגג
קודי קאגפו חוגג
נכנס לעיניינים. קאגפו חוגג
(צילום: רויטרס )
קודי גאקפו השלים צמד, וגם עבורו המשחק היה מיוחד, כי הוא התמודד מול הקבוצה אליה היה קרוב מאוד להצטרף לפני שליברפול חטפה אותו בחלון ההעברות האחרון. אחרי פתיחה קצת קשה לתקופה שלו באנפילד – הוא לא כבש ולא בישל בששת משחקיו הראשונים - ההולנדי בן ה-23 מתחיל להיכנס לעניינים, כשהוא עם ארבעה שערים בחמשת משחקי הליגה האחרונים. זאת כשהוא מתמודד עם העובדה שהרכישה שלו, שהביאה לקבוצה עוד שחקן התקפה לחולייה העמוסה ביותר, גררה הרבה ביקורת מצד האוהדים, שקיוו לראות את קבוצתם מחזקת את מרכז המגרש, המקום בו הבעיות זעקו לשמיים.
גם דרווין נונייס, שנקנה בקיץ ברעש גדול – וב-75 מיליון אירו - ורבים כבר מיהרו להכתירו כבדיחה, כיכב עם צמד ומתחיל להתאקלם, כשהוא עם ארבעה שערים ובישול בחמשת משחקיו האחרונים. כובש השער השביעי היה בובי פירמינו, שהודיע לפני המשחק על עזיבה אחרי שמונה עונות. זהו שערו העשירי העונה בכל המסגרות למרות מספר דקות מצומצם (כובש כל 148 דקות), ובזמן שנותר לו הוא בהחלט יכול לעזור לליברפול להשיג את מטרותיה. גם הקשרים ג'ורדן הנדרסון ופאביניו - שכאמור היו מקור הבעיות העיקרי בחצי הראשון של העונה - היו מצוינים.
7 צפייה בגלריה
טרנט אלכסנדר ארנולד, בובי פירמינו, ליברפול
טרנט אלכסנדר ארנולד, בובי פירמינו, ליברפול
יש לו עוד במה לסייע. פירמינו מקבל כבוד מאלכסנדר ארנולד
(צילום: EPA)
ליברפול כבר הייתה במצב דומה העונה - אחרי שהשיגה רק שתי נקודות בשלושת המחזורים הראשונים, היא הביסה 0:9 בורנמות' ונראה היה שהיא יוצאת לדרך חדשה. אבל לאחר מכן הגיעה ההתרסקות. כדי שהמופע מול יונייטד יהיה שונה, לא הדבר החיובי היחיד שאוהדים ייקחו איתם מהעונה אלא סמל לסוף המשבר ולפתיחת דף חדש, ליברפול חייבת כמובן את הגישה המנטלית הנכונה, אך בעיקר ששחקניה המרכזיים יישארו בריאים. ההדחה הצפויה מליגת האלופות, שתשאיר אותה שותפה רק במסגרת הליגה ועם מספיק זמן לנוח בין משחק למשחק, יכולה לעשות לה טוב.
ליל עושה הכל נכון, חוץ מלנצח. מי שצפה במשחקיה ראה קבוצה דומיננטית, מלהיבה ומלאה בכלים התקפיים - הבולט מביניהם הוא החלוץ ג'ונתן דייויד שכבש כבר 16 שערים העונה - אך שמתקשה לגמור משחקים, ונמצאת רק במקום השישי.
ליל סיימה עם xG (מדד שערים צפויים) גבוה יותר משל יריבתה בכל 19 משחקיה האחרונים בליגה, כולל בהפסד 4:3 לפ.ס.ז'. רק אותה פ.ס.ז' מחזיקה העונה ב-xG כולל גבוה יותר מאשר ליל. סופן של סטיות סטטיסטיות שכאלה הוא בדרך כלל להתיישר, לכן זאת לא תהיה הפתעה אם ליל תסיים את העונה לפחות במקום השלישי ותשיג כרטיס למוקדמות ליגת האלופות, משם היא רחוקה כרגע שש נקודות.
7 צפייה בגלריה
ליל חוגגת
ליל חוגגת
מלהיבים, אך כרגע זה לא מספיק. ג'ונתן דייויד וג'ונתן במבה חוגגים מול פ.ס.ז'
(צילום: AFP)
אלופת ספרד ואירופה, לה ההתקפה הטובה בלה ליגה עם 47 שערים ב-24 משחקים, לא כבשה בשני משחקיה האחרונים (0:0 עם בטיס בליגה ו-1:0 לברצלונה בגביע). מדובר באותה כמות פעמים בהם היא לא מצאה את הרשת ב-39 המשחקים בכל המסגרות שקדמו להם.
כשבליגה היא נמצאת על סף איבוד האליפות כשהיא רחוקה כבר תשע נקודות מברצלונה, תקווה ריאל מדריד לשבור את הבצורת מול אספניול החלשה, אך לצערה היא תאלץ לעשות זאת ללא קארים בנזמה הפצוע.
7 צפייה בגלריה
בנזמה מתוסכל
בנזמה מתוסכל
תנסה לשבור את הבצורת בלעדיו. בנזמה
(צילום: AP)
עד לא מכבר ז'ואאו קאנסלו נחשב למגן הטוב בעולם. לפחות בהיבט ההתקפי. ואז הגיע מונדיאל 2022, במהלכו איבד את מקומו בהרכב נבחרת פורטוגל. כשחזר מגביע העולם למנצ'סטר סיטי, אותו דבר קרה לו שם. הוא לא קיבל יפה את מיעוט הדקות, לפי הדיווחים אף רב עם פפ גווארדיולה, ונשלח בהשאלה לבאיירן מינכן בהעברה המפתיעה של חלון ינואר.
כעת מסתמן כי גם אצל אלופת גרמניה הנצחית הוא מתקשה לצאת לדרך חדשה. בשלושת המשחקים האחרונים הוא שיחק רק 18 דקות, כשמי שפתח על חשבונו הוא יוסיפ סטנישיץ' בן ה-22, שבערך שלו בוויקיפדיה בעברית אפילו אין תמונה. "הוא מתמודד טוב עם המצב, ואני לא מקבל את הרושם שהוא נשבר", אמר על קאנסלו מאמנו החדש יוליאן נגלסמן. ב"בילד" לעומת זאת, נטען כי קאנסלו נראה מנותק באימון הקבוצה לפני המשחק עם פ.ס.ז' ובקושי דיבר עם חבריו לקבוצה.
7 צפייה בגלריה
ז'ואאו קאנסלו
ז'ואאו קאנסלו
מתקשה לצאת לדרך חדשה. קאנסלו
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)