פורסמה כרזת יום השואה תשפ"ג: "כתם שחור על נייר דמוי מפה"

המעצבת מאי ניצן זכתה בתחרות "מעצבים זיכרון" לעיצוב הכרזה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה • הכרזה תופץ בבתי הספר, בתנועות הנוער ובבסיסי צה"ל

יו"ר יד ושם, דני דיין, צילום: אורן בן חקון

צוות שופטים, בכירי המרצים לתקשורת חזותית בישראל, קבע: המעצבת מאי ניצן זכתה בתחרות "מעצבים זיכרון" לעיצוב הכרזה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג.

הכרזה תופץ בבתי הספר, בתנועות הנוער ובבסיסי צה"ל, בליווי מערך שיעור שהכינו אנשי בית הספר הבינלאומי להוראת השואה של יד ושם.

הכרזה הזוכה, צילום: מאי ניצן/יד ושם

בתחרות, המתקיימת זו השנה ה־13, התמודדו עשרות עבודות בנושא "התנגדות יהודית בשואה בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה".

יו"ר יד ושם, דני דיין, שיעניק לניצן את הפרס ביום שני הקרוב: "התחרות מזמינה יוצרים ישראליים להעניק את פרשנותם לנושא, מתוך שאיפה שזיכרון השואה ישען על תחומים רבים ובהם גם עיצוב ואמנות".

ניצן, סטודנטית לעיצוב תקשורת חזותית ב־HIT המכון הטכנולוגי חולון, סיפרה כי "רק לאחר פטירת סבי גיליתי שהוא שרד את השואה, ודרך היצירה אני מספרת את סיפורו וסיפורם של רבים אחרים", סיפרה.

הכרזה הזוכה, כך בנימוקי השופטים, "משרטטת בכתם צבע שחור, על נייר דמוי מפה, את קווי המתאר של גטו ורשה בחלק משנות קיומו. מיקום המפה על הנייר וההבנה כי חלקה של המפה מצוי בתהליך שקיעה, מסמלים את שקיעתם של ערכי היסוד והמוסר בתקופת השואה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר