דובר התאחדות הכדורגל על סערת זהבי: הנבחרת מפסידה שחקן בשיאו
(צילום: משי בן עמי)
ערן זהבי הוא שחקן היסטורי, שחייב להיות חלק מנבחרת ישראל, במיוחד אם היא ניצבת בפני הזדמנות מדהימה לעלות ליורו. אולם המנהל המקצועי יוסי בניון, והמאמן אלון חזן, הם אלה שיצטרכו לשלם את המחיר במקרה של כישלון, ולכן זכותם לקבוע את החוקים. אפשר להתווכח אם הם טובים או לא, אבל זה לא משנה את העובדה שהם בראש הפירמידה. אם הם קבעו שאף אחד לא יישן לבד אז כך יהיה, וצריך להאמין שיש להם סיבה טובה להתעקש על העיקרון הזה. המילה האחרונה צריכה להיות שייכת לצוות המקצועי. זה נכון בקבוצה, ועל אחת כמה וכמה בנבחרת. זה או היררכיה או אנרכיה.

ערן זהבי טעה כשהחליט לוותר על המקום שלו בסגל רק כי לא נתנו לו לישון לבד. הוא מפספס הזדמנות לרשום על שמו הישג בלתי נשכח בגלל שגרת הבוקר שלו. זכותו המלאה, אבל לכל החלטה בחיים יש מחיר. אי אפשר להיות אחד מהחבר'ה ובמקביל לצפות לפריבילגיות שאין לאחרים. שחקני הנבחרת לא ישנים באוהלים ולא בהוסטלים, אלא בבתי מלון מפנקים עם תנאים אידאליים.
1 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
זהבי. עושה טעות
(צילום: עוז מועלם)
קשה להזדהות עם הכוכב שמתעקש לישון לבד ומוכן אפילו לוותר על המדים הלאומיים בשביל זה, בזמן שיש שחקנים שהיו מוכנים לישון במיטות קומותיים, באוהל צבאי, על מזרן ברצפה, רק בשביל הזכות לייצג את המדינה.
מצופה מזהבי, כמי שמהווה מודל לחיקוי, להיות זמין לנבחרת בכל תנאי. גם אם הוא לא מסכים עם נהלים כאלה ואחרים. בשביל המדינה שמים את האגו בצד. על פי הדיווחים, בניון וחזן ניסו לשכנע אותו, על אף שהם לא חייבים, ולמרות זאת הכוכב החליט שלא מתאים לו. המאמץ שלהם מראה שהם מאמינים בכל ליבם שההחלטה שלהם היא מה שנכון לנבחרת. צריך לתת להם את הזדמנות הוגנת.
בטוח שההחלטה הזו לא קלה לצוות המקצועי, אבל העמידה שלהם על העקרונות ראויה להערכה וצריך לכבד אותה. אם הם ייכשלו בתפקידם, הם לא יוכלו להגיד שלא נתנו להם את כל מה שהם ביקשו