בצעד חסר תקדים, אופ"א הודיעה היום כי היא מעניקה החזר כספי ופיצוי לכל 19,618 אוהדי ליברפול שהיו חלק מהבלגן הגדול בגמר ליגת האלופות בסטאד דה פראנס בפריז בשנה שעברה. לפי הדיווחים, אופ"א תאלץ להיפרד מכ-3 מיליון אירו בשל כך. כזכור, בעקבות הכאוס בחוץ או בגלל שהואשמו בכרטיסים מזויפים, מאות אוהדים עם כרטיסים מקוריים כלל לא הורשו להיכנס לאצטדיון.
ההחלטה התקבלה לאחר שב-13 בפברואר התפרסם דו"ח עצמי שהוזמן על ידי אופ"א, בו המסקנה הייתה שרק התגובה המתונה של אוהדי ליברפול היא ש"מנעה אסון המוני" - לאחר שנמצא כי אופ"א לא התנהלה היטב בארגון הבטיחות והאבטחה, ושמשטרת צרפת התנהגה בחוסר אחריות על ידי ירי גז מדמיע לתוך הקהל.
2 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול
אוהדי ליברפול
"מנעו אסון". אוהדי ליברפול לפני הגמר בפריז
(צילום: gettyimages)
2 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול
אוהדי ליברפול
שוטר צרפתי מרסס גז לכיוון אוהד ליברפול
(צילום: gettyimages)
מי שעוד ספג ביקורת בדו"ח הוא שר הפנים הצרפתי ז'רארד דרמנין, שעל פי הכתוב ניפח את מספר האוהדים חסרי הכרטיסים "כתירוץ להסוואת כישלונות אחרים". כזכור, תחילה האשימה אופ"א את ליברפול בבלגן, כך שההודעה שלה היום היא גם הכרה בטעות.
לפי ההודעה, ההחזר יהיה זמין לכל האוהדים עם כרטיסים לשערים A, B, C, X, Y ו-Z, בהם התרחש הבלגן הגדול ביותר, כך לפי התלונות שהוגשו. כמו כן, כל האוהדים שלפי הרישומים לא נכנסו לאצטדיון לפני שעת תחילת הגמר, יקבלו החזר, בנוסף לכל רוכשי הכרטיסים למקומות לבעלי מוגבלויות. אופ"א תעביר את התשלום לליברפול, שתחזיר את הכסף לאוהדים. מספר אוהדי ריאל ואוהדים ניטרליים יקבלו החזר ישירות מאופ"א.