דובר התאחדות הכדורגל על סערת זהבי: הנבחרת מפסידה שחקן בשיאו
(צילום: משי בן עמי)
לא הבנתי, באתם לחנך? אתם בקטע של משילות? מתכוון אליכם, יוסי בניון ואלון חזן. במקום קברניטי כדורגל קיבלנו גננת וסייעת. זוכרים על מה משלמים לכם? זוכרים שכבר 53 שנה, בטורנירים בינלאומיים, חובבי הכדורגל בישראל מעודדים, בלית ברירה, קבוצות כמו ארגנטינה או אנגליה? זוכרים מה המטרה בסוף?
אז תנו לי דקה להזכיר. יש פה את היורו, הזדמנות אולי בלתי חוזרת, באחלה־אחלה בית, לעשות משהו. יש פה את הווינר הגדול בתולדות הכדורגל הישראלי, אחד שבגיל 35 מוביל את טבלת הכובשים בליגת העל. ולא יודע, אולי יכול לעזור לעניין הזה של היורו לקרות, וכמו מסי, להשלים חלק חסר בפאזל האישי.
1 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם מנהל הנבחרת יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם מנהל הנבחרת יוסי בניון
חזן ובניון. אתם גננת וסייעת?
(צילום: עוז מועלם)
ובמה אתם מתעסקים? אם היה לי איכשהו ספק לגבי הצדדים, ולאן מושכים, בא האירוע של אתמול. אחרי סאגה של יש־אין מו"מ בין הצדדים – רק חסר היה שהנשיא יתווך – בא ערן זהבי והסכים לדרישות שלכם לחלוק חדר עם שחקן נוסף בכל התכנסות, ורק ביקש לישון לבד בלילה שלפני.
המסקנה שלי מזה – ואולי גם שלכם – הייתה צריכה להיות ברורה: אלה לא גינונים. יש פה מישהו שעקרונית, וגם מעשית, מוכן לחלוק חדר עם אחר. ומקצועית, כי ככה הוא מרגיש שהוא מפיק את המיטב מעצמו, מבקש לישון לבד רק ערב המשחק. יכולתם לענות עניינית. להסביר את הרציונל של הסירוב. אבל נימקתם בכך שאתם רוצים את זהבי בנבחרת ללא תנאי מוקדם. בדיוק כמו רוטמן את לוין, שמוכנים להידברות בלי תנאים מוקדמים, בזמן שהיסודות של החברה הישראלית קורסים.
אני לא מזלזל בחינוך כערך, אבל המטרה היא בטח לא לכופף את אחד מגדולי הכדורגלנים שלנו. בטח לא בשלהי הקריירה שלו. בטח לא אחרי מה שתרם. מבניון, שהיה סופרסטאר בעצמו, אפשר היה לצפות שיבין. בעיניי אין מדויקת מהגדרה של זהבי, "דחקו אותי החוצה". יכול להיות שזה יעלה לנו בעוד יורו אבל העיקר שיש משילות. שיחקתם אותה עם מיטת ההתגברות.